بلینکن می گوید که ایالات متحده برای آزادی آمریکایی های بازداشت شده در روسیه تلاش می کند

[ad_1]


بریتنی گرینر، ستاره WNBA به اتهام حمل روغن هش در روسیه بازداشت شده است. (AP Photo / اریک گی)

اریک گی / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اریک گی / AP


بریتنی گرینر، ستاره WNBA به اتهام حمل روغن هش در روسیه بازداشت شده است. (AP Photo / اریک گی)

اریک گی / AP

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، گفت که ایالات متحده در حال تلاش برای آزادی آمریکایی‌هایی است که در بازداشت روسیه هستند، و او از دیگر آمریکایی‌های مستقر در روسیه خواست کشور را ترک کنند. او نام بریتنی گرینر، ستاره WNBA را تایید نکرد، اما به بازداشت او اشاره کرد. گرینر، که هم برای باشگاه فونیکس مرکوری و هم برای باشگاه بسکتبال روسیه UMMC Ekaterinburg بازی می کند، در یکی از فرودگاه های منطقه مسکو به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شد.

WNBA و مرکوری این بازداشت را روز شنبه تایید کردند، اما مشخص نیست که او چه زمانی دستگیر شد.

بلینکن یکشنبه در کنار مایا ساندو، رئیس جمهور مولداوی در کیشینو گفت: «با توجه به ملاحظات حفظ حریم خصوصی در این مرحله، تنها چیزهای زیادی می توانم بگویم». هر زمان که یک آمریکایی در هر نقطه از جهان بازداشت می شود، ما البته آماده ارائه هرگونه کمک ممکن هستیم، از جمله در روسیه.

سرویس کنسولی وزارت امور خارجه از آمریکایی‌های بازداشت‌شده بازدید می‌کند، به آنها کمک می‌کند تا وکالت قانونی دریافت کنند، و اطمینان حاصل کند که زندانیان از مراقبت‌های پزشکی مناسب برخوردار هستند، اما نمی‌تواند کمک حقوقی خود را ارائه کند یا بی‌گناهی آمریکایی را به دادگاه اعلام کند.

بلینکن به دو آمریکایی دیگر که در روسیه بازداشت شده اند اشاره کرد: تفنگداران دریایی سابق پل ویلان و ترور رید. ویلان در سال 2018 دستگیر و به اتهام جاسوسی به 16 سال زندان محکوم شد. رید در سال 2020 به دلیل به خطر انداختن عمدی جان پلیس مجرم شناخته شد و به 9 سال زندان محکوم شد. رید گفته است که شب واقعه مست بوده و آن را به خاطر نمی آورد. رید در ژوئن 2021 درخواست تجدید نظر را از دست داد و حکم او تایید شد.

هر دو نفر گفته اند که بی گناه هستند. جان سالیوان، سفیر ایالات متحده در روسیه، گفت که پرزیدنت بایدن در سال گذشته هنگامی که این دو شخصاً ملاقات کردند، پرونده هر دو مرد را با رئیس جمهور پوتین در میان گذاشت. بلینکن روز یکشنبه گفت که هر دو مرد “به ناحق بازداشت شده اند.”

مرکوری، تیم آمریکایی گرینر، روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که “از وضعیت بریتنی گرینر در روسیه آگاه بوده و از نزدیک تحت نظر است. منظور ما در تماس مداوم با خانواده، نماینده او، WNBA و NBA است.”

گرینر یکی از مسلط ترین بازیکنان WNBA است. او در لیست 6-9 مرکز قرار دارد و 12 تا از 15 دانک ثبت شده در طول فصل عادی در تاریخ لیگ را دارد. گرینر در سال 2014 قهرمان WNBA با فونیکس و مدال طلا در المپیک 2016 شد.

بلینکن روز یکشنبه گفت که آمریکا از آمریکایی‌ها می‌خواهد روسیه را ترک کنند، اما سفارت خود در مسکو را نمی‌بندد.

وی گفت: «در چنین مواقعی مهم است که ما ارتباطات دیپلماتیک خود را حفظ کنیم، حمایت دیپلماتیک را حفظ کنیم، به ویژه حمایتی را که می توانیم از آمریکایی هایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشند، ارائه دهیم.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما