بهترین فیلم روانی تاریخ

[ad_1]

بهترین فیلم های ترسناک روانی وفادار به ژانر خود و مملو از مالکیت ، ترس و سردرگمی هستند. آنها مخاطب را مجبور می کنند تا افکار خود را گسترش دهد و با ظهور شخصیت ها خود را در تردید نگه دارد.

همانطور که از نامش پیداست ، فیلمهای روانشناختی فیلمها یا نمونههای روانشناختی محض نیستند ، بلکه ترکیبی از این دو نوع با هم هستند تا به عناصر دیگر مانند ترس ، جهل و سایر احساسات کمک کنند و در نهایت تأثیر م andثر و پایداری بر هوشیار بودن

در این مقاله ، برخی از مشهورترین و مشهورترین دفن های قرن 20 و 21 ، و همچنین استعدادهای منحصر به فرد کارگردانان و قدرت قصه گویی آنها را در نظر خواهیم گرفت. از دیوید فینچر و کریستوفر نولان گرفته تا تاد فیلیپس و بونگ جون هو (انگل) ، نمونه فیلم های روانی یکی از آن ژانرهایی است که منحصراً توسط فیلمسازان در هر رده سنی خلق شده است.

مهم نیست که داستان چگونه تعلیق می شود ، این فیلم ها مخاطب را در شرایطی قرار می دهد که او باید از ذهن خود قبل از شخصیت ها استفاده کند و حد وسط آنها را حل کند. به همین دلیل است که این نوع فیلم ها ، همراه با فیلم های پلیسی ، بین مخاطبان زیادی بسیار محبوب هستند. وقتی به آنها نگاه می کنید ، نه تنها حوصله تان سر نمی رود ، بلکه همچنان با تمام وجود در داستان گیر افتاده اید.

حال ، ما می خواهیم به 10 نمونه از بهترین فیلم های روانشناسی اشاره کنیم ، فیلم هایی که بارها نام آنها را شنیده اید اما هنوز فرصتی برای دیدن آنها ندیده اید.


بیشتر بخوانید:


10. حس ششم

تریلر روانشناسی

قصه گویی پیچیده به یکی از بزرگترین جنبه های قصه گویی در سینما تبدیل شده است. این تکنیک در آن زمان برای مخاطبان شناخته شده نبود ، اما M. Knight Shamalan آمد و تعریف خود را از حس ششم ارائه کرد.

حس ششم درس های زیادی در مورد قصه گویی می آموزد. اجراهای ویژه بروس ویلیس در نقش روانشناس کودک و هالی جوئل آزمنت ، کودکی با توانایی معجزه آسا برای دیدن ارواح. در این فیلم ، کارگردان با انتظارات مخاطب عمل می کند ، که به مهمترین موضوع داستان ، تضاد بین بینایی و باور تبدیل می شود.

9. American Psycho

تریلر روانشناسی

مطمئناً یک سال پس از The Sixth Sense ، فیلم آمریکایی American Psycho به کارگردانی Marie Heron در سال 2000 اکران شد و روایتگر ژانر پدیده اجتماعی است. تمرکز فیلم بر داستان قاتلی به نام پاتریک بتمن است.

کریستین بیل نقش این قاتل را بازی می کند و همانطور که از عنوان فیلم پیداست ، ما شاهد سابقه یک طرف در مجموعه ای از قاتلان روانی هستیم. ریس ویترسپون ، کلیه سونی ، ویلم دافو ، جارد لتو و جاش لوکاس دیگر بازیگران “آمریکایی” هستند.

ماری هرون با الهام از فیلم های محبوب مانند درخشنده و راننده تاکسی ساخته شد و بینندگان مجبور بودند حرکات و نیات شخصیت ها را در طول فیلم حدس بزنند.



8. چشمان خود را به طور گسترده ببندید

تریلر روانشناسی

جدیدترین اثر استنلی کوبریک ، مانند دیگر آثار او ، جنجالی و تحسین برانگیز بود و در سال 1999 پس از مرگ او منتشر شد. Eyes Wide Shut یک ماجراجویی عجیب را از چشم هارفورد (تام کروز) نشان می دهد.

البته این فیلم تنها اثر کوبریک در این لیست نیست. توجه به جزئیات در فیلم واضح و حیرت انگیز است و در کنار آن عشق ، اشتیاق ، مکتب فکری و غیره. به شیوه ای متفاوت و کامل مورد بررسی قرار گرفته است. مقایسه این فیلم با کارهای قبلی کوبریک مانند 2001: یک ادیسه فضایی دشوار است. کوبریک در بهترین حرفه خود قرار دارد و مهارت های بازیگری او عالی است.

دکتر. هارفورد و همسرش آلیس (نیکول کیدمن) به یک کلوب شبانه دعوت می شوند. دکتر. هارفورد به طور غیرمنتظره ای به تفاوت میزبان ویکتور توجه می کند. روز بعد ، اتفاق عجیبی برای هارفورد افتاد ، هیچ چیز غیر منطقی نبود.

7. سوغات

تریلر روانشناسی

کریستوفر نولان ، یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان در این ژانر ، روایت متفاوتی در این بخش دارد که یادمان یکی از آنهاست.

Memento یک فیلم نئونوآر است که طرح روانی لئونارد شلبی را بررسی می کند. لئوناردو شلبی (گای پیرس) از بیماری آلزایمر رنج می برد ، او قبل از ابتلا به این بیماری رویدادهایی را به خاطر می آورد. او با کمک یادداشت ها ، خالکوبی ها و تصاویر خود سعی می کند فضاهای خالی حافظه خود را پر کند.

یادگاری شامل یک سکانس سیاه و سفید است که در آن روایت خطی و منحصر به فرد حال است و دنباله رنگی رویدادها که به صورت عکس (از انتها تا ابتدا) شرح داده شده است ، و در انتهای داستان ، این موارد دو نوع داستان گویی به هم مرتبط هستند. به کریستوفر نولان ، متخصص مدلینگ ، نمایشنامه را بر اساس داستان کوتاه برادران جاناتان نوشته است.

این فیلم نه تنها برای دیگران ، بلکه برای خود نولان نیز منبع الهام شد تا بتواند این روند را در سایر آثار خود در قرن بیستم ادامه دهد. این فیلم یکی از به یادماندنی ترین نمونه های فیلم روانشناختی محسوب می شود.

6. مادران الف

تریلر روانشناسی

فیلم کره ای Parasite که در سال 2019 اکران شد ، با بازی فوق العاده اش هیچ چیز نگفت.

این فیلم برای اولین بار نامزد بهترین کارگردانی ، بهترین فیلم ، بهترین زبان غیر انگلیسی در پنجاه و هفتمین دوره جوایز گلدن گلوب در سال 2020 شد و همچنین برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شد.

فیلم را می توان یک فیلم چند ژانری دانست که بخشی از تریلر فیلم است. در این فیلم به کارگردانی بونگ جون هو زندگی دو خانواده کاملا متفاوت را می بینیم و به عنوان بیننده می توانیم به راحتی از اعماق ذهن شخصیت ها درس بگیریم و انگیزه ها ، خواسته ها و نیازهای آنها را درک کنیم.

مالاریا ممکن است لزوماً الگوی روانی را منعکس نکند ، اما از هم جدا نیست. در عین حال ، فیلم می تواند احساسات مختلفی را از قبیل کمدی و درام برانگیزد و در عین حال ، به یک داستان محدود نمی شود.

او با این فیلم دیدگاه وحشتناک و عجیب و غریبی به زندگی عمومی فردی با پیشینه کاملاً متفاوت دارد و این تصور را در مخاطب ایجاد می کند که می تواند احساسات ، محدودیت ها و همچنین اضطراب شخصیت ها را درک کند.

5. روانی

تریلر روانشناسی

روانشناسی به کارگردانی آلفرد هیچکاک یکی دیگر از آثار اصلی او در ژانر وحشت است که به گفته منتقدان فیلم و در لیست 100 فیلم برتر تاریخ سینما رتبه هجدهم را دارد. آثار جاودانه هیچکاک آنتونی پرکینز ، جانت لی ، ورا مایلز ، جان گوین ، مارتین بالسام و جان مک اینتایر بودند.

تمرکز فیلم بر روی زن جوانی به نام مارین کرین (جانت لی) است که پس از انجام کاری و استراحت در راه هتل بیتس ، که توسط جوانی به نام نورمن بیتس (آنتونی پرکینز) اداره می شود ، دیوانه می شود. خلاصه داستان این فیلم که به سقط جنین در حمام می پردازد ، یکی از معروف ترین و تاثیرگذارترین لحظات سبک و کار هیچکاک است.

فیلم های سیاه و سفید همچنان مورد استقبال تماشاگران سینما قرار می گیرند و مرتباً توسط اساتید دانشگاه و محققان فیلم مورد بررسی قرار می گیرند. نکته مهم این است که فیلم چیزی خارج از ژانر خود ، یعنی فیلم روانی ، به مخاطب ارائه می دهد.

4. اولیه

تریلر روانشناسی

در ابتدا ، این مجموعه ای از ردیاب های روانشناختی بود که برخی بینندگان پس از تماشای آن هنوز گیج شده بودند. چنین فیلم هایی غالباً نیاز به دنیایی منحصر به فرد دارند و چه بهتر از فوریت برای ارائه یک مثال عملی و روانی.

در فیلم سال 2010 به کارگردانی کریستوفر نولان ، لئوناردو دی کاپریو نقش یک دزد حرفه ای را بازی می کند که در ناخودآگاه افراد نفوذ کرده و افکار آنها را می دزدد. تحت تعقیب در ایالات متحده ، او با اتهام حذف پرونده خود در ازای چیزی که غیر ممکن به نظر می رسد مواجه است: ایجاد ذهن ناخودآگاه.

بازی زیبای بازیگران این فیلم تنها یکی از دلایل جذابیت آن است. در این فیلم کریستوفر نولان بر ساختار روایی پیچیده ای تکیه می کند که به نظر می رسد تفکر را برای مخاطب دشوار می کند.

در واقع فیلم به گونه ای ساخته شده است که مخاطب را به نتیجه برساند. به همین دلیل فیلم هایی مانند Inception بارها و بارها مرور می شوند و طرفداران دائماً به دنبال پاسخ های متفاوت هستند.

3. درخشش

تریلر روانشناسی

با The Shining به دومین فینال استنلی کوبریک در این لیست می رسیم. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته استفان کینگ ساخته شده است [که به استاد ژانر وحشت معروف است] می توان آن را در دهه 1980 تولید کرد و می توان آن را یکی از آثار اصلی تاریخ سینما دانست.

این فیلم ممکن است فقط یک فیلم ترسناک نباشد ، بلکه ماهیت احساسی و عجیب شخصیت اصلی آن ، جک تورنس (با بازی جک نیکلسون) است. در این فیلم ما داستان مردی را می بینیم که با همسر و فرزندان خود در هتل به عنوان سرایدار می نویسد تا داستان خود را در زمستان و در آرامش فضای هتل به پایان برساند. اما فضای وحشتناک این هتل و خلوت این مکان نوعی روانشناسی را در جک تداعی می کند.

فداکاری مشتاقانه کوبریک توسط فیلمسازان و منتقدان یکسان ستوده شده است. نورپردازی چشمگیر بود و داستانها و رویدادهای قدیمی به شکلی پیش می رفت که به عمق قلب تماشاگران نفوذ می کرد. البته نظر استفان کینگ نیز در این زمینه شنیده می شود.

گفته می شود استفان کینگ این داستان را از نظر بصری به عنوان یک یادگاری به خاک سپرده است ، اما به عنوان یک فیلم اقتباسی بسیار ضعیف ، و تا آنجا که او به خاطر دارد ، این فقط یک اصلاح از رمان او بود که “متنفر” بود.



2. باشگاه مبارزه

تریلر روانشناسی

دیوید فینچر یکی از معدود کمدین های ژانر کمدی است ، اما این اثر به ویژه یکی از مشهورترین آنها در ژانر در مورد این ژانر است.

با وجود فیلم هایی مانند زودیاک و دختر گمشده ، فینچر توانست توانایی بی نظیر خود را در خلق فیلم های احساسی و درام های هیجان انگیز به نمایش بگذارد. Fight Club که بر اساس رمانی با همین نام از Chuck Palahniuk ساخته شده است ، بهترین نمونه از این ژانر محبوب است.

در فیلم ، ما دو شخصیت بسیار پیچیده را می بینیم ، اما ویژگی های بسیار مشابهی داریم که توسط برد پیت و ادوارد نورتون بازی می شوند. نورتون نقش مردی را بازی کرد که از حرفه معلمی اش ناراضی بود و با تایلر داردن ، صابون ساز با بازی برد پیت ، “باشگاه مبارزه” تشکیل داد. او عاشق او و زنی به نام مارلا سینگر (هلنا بونهام) شد.

Fight Club که در سال 1999 منتشر شد ، مورد تحسین محققان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و اگرچه تنها یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 بود ، اما هنوز در بین بهترین فیلم های ترسناک ، درام های جنایی و به ویژه روانشناسی قرار دارد. تریلرها

1. سکوت بره (سکوت برده ها)

تریلر روانشناسی

“American Psychic” دارای یک قاتل زنجیره ای است ، در ابتدا ما یک روایت روانشناختی منحصر به فرد را مشاهده می کنیم و پیچیدگی حس ششم فراموش نشدنی است. تنها یک فیلم مانند سکوت برده ها می تواند هر سه فیلم را پشتیبانی کند.

این فیلم در کنار بازی های جذاب جودی فاستر و آنتونی هاپکینز ، داستان کلاریس استارلینگ (جودی فاستر) ، کارآموز جوان FBI را که از طرف جک کرافورد مأموریت دارد با هانیبال لکتر (آنتونی هاپکینز) مکالمه کند ، روایت می کند. این فیلم جوایز بسیاری از جمله بهترین فیلم ، بهترین بازیگر مرد ، بهترین بازیگر مرد ، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرده است.

سکوت برده داری به کارگردانی جاناتان دمی در سال 1991 مورد استقبال بسیار دانشمندان ، منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و اگرچه یکی از بزرگترین عناوین دهه 1990 بود ، اما در لیست بهترین فیلم های ترسناک ، جنایات قرار گرفت. نمونه فیلم های دراماتیک و به ویژه روانشناسی. رتبه بالایی دارد.

فکر می کنید فیلم های دیگری در این لیست وجود دارد؟


با تکنیک های امروزی که از ویجیاتو آمده است آشنا شوید (بدست آورید ، بدست آورید):

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما