به‌روزرسانی زنده Covid: پانل CDC برای بحث درباره J.&J. خطر لخته شدن خون

[ad_1]

تصاویریک زن اوایل سال جاری واکسن جانسون و جانسون کووید-19 را در نیویورک دریافت کرد.
اعتبار …جیمز استرین / نیویورک تایمز

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری روز پنجشنبه برای بحث درباره آنچه که مقامات بهداشت فدرال به عنوان افزایش شکل نادر اما جدی ویروس کرونا مرتبط با واکسن کروناویروس جانسون و جانسون می‌دانند، تشکیل جلسه خواهند داد.

به گفته یک مقام فدرال، کمیته مشورتی واکسن اطلاعات جدیدی را در این نشست مشاهده خواهد کرد که خطر بالای این بیماری را در مردان و زنان برجسته می‌کند و رویه‌هایی را برای کارشناسان تعیین می‌کند تا محدودیت‌های جدید در استفاده از واکسن را معرفی کنند.

سازمان غذا و دارو روز سه‌شنبه اعلام کرد که اگرچه این مشکل هم در مردان و هم در زنان رخ می‌دهد، اما بیشترین میزان آن در زنان 30 تا 49 ساله حدود 1 در 100000 است.

سازمان غذا و داروی آمریکا گفت از میان زنانی که به این بیماری مبتلا شده اند، که می تواند باعث سکته مغزی و خونریزی داخلی شود، از هر هفت نفر یک نفر جان خود را از دست داده است. یک مقام فدرال که برنامه های نشست روز پنجشنبه را تشریح کرد، گفت که ارقام “دقیق” هستند.

کمیسیون در روز پنجشنبه ممکن است توصیه کند که واکسن را فقط به کسانی داده شود که به برند دیگری دسترسی ندارند یا می‌خواهند، علیرغم خطرات، یا آن را محدود به گروه‌های خاصی کنند.

واشنگتن پست برای اولین بار از برنامه های نشست روز پنجشنبه و اطلاعات فدرال گزارش داد.

جیک سارجنت، سخنگوی جانسون و جانسون، گفت که این شرکت گزارش‌هایی از عوارض جانبی در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند را با تنظیم‌کننده‌ها به اشتراک گذاشته و “قویاً از افزایش آگاهی نسبت به علائم و نشانه‌های این رویداد نادر حمایت می‌کند.”

حدود 16 میلیون نفر در ایالات متحده یک بار با واکسن جانسون و جانسون به عنوان واکسن اولیه خود واکسینه شده اند، در مقایسه با 73 میلیون نفر که به طور کامل توسط مدرنا و 113 میلیون نفر با فایزر واکسینه شده اند. در میان افرادی که در ایالات متحده واکسن های مکمل دریافت کرده اند، تنها 1.5 درصد از جانسون و جانسون واکسن دریافت می کنند.

یک عارضه جانبی، به نام ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی، می تواند در لخته شدن خون اختلال ایجاد کند و باعث خونریزی داخلی شود. افزایش خطر چنین شرایطی با واکسیناسیون جانسون و جانسون و واکسن‌های AstraZeneca مرتبط است که در ایالات متحده مجوز ندارند. این با واکسن های Moderna یا Pfizer سازگار نیست.

روز سه‌شنبه، سازمان غذا و دارو اعلام کرد که یک داستان احتیاطی را به برگه اطلاعات واکسن‌ها برای بیماران و اهداکنندگان اضافه کرده است و گفت که این واکسن نباید پس از اولین تزریق به افراد مبتلا به انعقاد خون داده شود. این آژانس گفت که “به کشف” ادامه می دهد که مزایای واکسن بیشتر از خطرات آن است.

از آنجایی که مقامات بهداشت فدرال در ماه‌های اخیر موارد متعددی از اختلالات انعقادی خون را رد کرده‌اند، مقامات FDA و CDC از ارقامی که توسط اداره ایمنی واکسن CDC که گزارش‌ها را در سیستم گزارش‌دهی تاثیر واکسن VA ردیابی می‌کند، نگران هستند. VA. ، یک سیستم چند دهه ای مبتنی بر موارد گزارش شده توسط بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی.

گزارش‌ها از وضعیت هفته گذشته به حدی افزایش یافت که مقامات فدرال تشخیص دادند که باید یک جلسه اضطراری با مشاوران CDC تشکیل دهند.

در ماه آوریل، اندکی پس از شروع فعالیت واکسن جانسون و جانسون در ایالات متحده، مقامات فدرال به دلیل نگرانی در مورد خطر ترومبوز، به طور خلاصه توصیه کردند که واکسن را متوقف کنید. در آن زمان، این بیماری در شش زن ظاهر شد که همه آنها ظرف یک تا سه هفته پس از واکسیناسیون به این بیماری مبتلا شدند. یکی از زنان فوت کرد. تا ماه می، 28 مورد تایید شده بود.

برگه اطلاعات به روز شده FDA برای ارائه دهنده بیان می کند که “شواهد فعلی از یک رابطه علی” بین این بیماری و واکسن جانسون و جانسون حمایت می کند.

اطلاعات جدیدی در طول شیوع ویروس ناشی از نوع Delta Coronavirus و Omicron، نسلی از ویروس‌ها که در برخی کشورها برجسته شده‌اند و به سرعت در ایالات متحده پخش می‌شوند، ظاهر می‌شود.

چندین آزمایش آزمایشگاهی نشان داده است که یک تزریق جانسون و جانسون ممکن است محافظت کمی در برابر عفونت Omicron ایجاد کند. این شرکت اواخر ماه گذشته گفت که در حال آزمایش نمونه‌های خونی از شرکت‌کنندگان در کارآزمایی بالینی است که تزریق‌های خود را به عنوان محرک دریافت کرده‌اند تا ببینند آیا ایمنی تولیدکننده واکسن آن‌ها تأثیری بر Omicron دارد یا خیر.

علیرغم امیدهای اولیه مبنی بر اینکه استفاده از یک شکل و ساخت آن در جوامع منزوی تر، و در میان افراد بدجنس در شرف دو برابر شدن است، این شات تا حد زیادی در ایالات متحده کاهش یافته است.

مقامات بهداشتی فدرال در ماه اکتبر به افرادی که واکسن جانسون و جانسون را حداقل دو ماه قبل دریافت کرده بودند، مجوز دادند. آنها روش “مخلوط و تطبیق” را اجازه می دهند و به افراد امکان می دهند دوز دوم واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت کنند. در میان افرادی که در ایالات متحده در ابتدا یک شات جانسون و جانسون و سپس یک شلیک دوم دریافت کردند، کمتر از 28 درصد جانسون و جانسون را به عنوان محرک خود دریافت کردند.

کریستینا جوت گزارش مشارکت

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما