به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران توسط برخی از نسخه های سیستم عامل Android – Zomit تغییر یافته است

[ad_1]

گزارش محققان ترینیتی دوبلین به بررسی سیستم عامل اندروید گوگل که توسط سامسونگ ، هواوی و شیائومی توسعه یافته است می پردازد. محققان دریافته اند که حتی وقتی دستگاه در حالت “حداکثر تنظیمات” است و تلفن هوشمند روی صفحه نمایش است ، این نسخه های اندروید اطلاعات “حیاتی” را در اختیار توسعه دهندگان و سایر شرکت های دارای برنامه های از پیش نصب شده ، مانند فیس بوک قرار می دهند. گوگل ، لینکدین و مایکروسافت.

به گفته VonArna ، برنامه “از پیش نصب شده” در سیستم موردی است که از زمان خرید در تلفن هوشمند موجود است و قابل حذف نیست. نکته ترسناک در مورد این برنامه ها این است که حتی اگر هرگز آنها را فعال نکنید ، ممکن است اطلاعات شما را برای بسیاری از شرکت های مادر و شخص ثالث ارسال کنند. متأسفانه هیچ راهی برای متوقف کردن این نسخه وجود ندارد.

مقالات مرتبط:

مطالعه محققان نشان می دهد که چگونه تلفن های Android می توانند اطلاعات شخصی را منتشر کنند. این افراد داده های ارسال شده توسط سیستم عامل Android ، از جمله برنامه های از پیش نصب شده روی سیستم را تجزیه و تحلیل می کنند. این مطالعه موقعیت هایی را پیش بینی می کند که صاحبان دستگاه به تلفن های خود اجازه نمی دهند داده ها را به اشتراک بگذارند ، اما تلفن های هوشمند از تنظیمات پیش فرض برای موارد دیگر استفاده می کنند. این گروه یک نمودار منتشر کرده است که داده های جمع آوری شده توسط هر نوع سیستم عامل Android را نشان می دهد.

در زیر ، می توانید جدول منتشر شده از خلاصه جمع آوری داده ها برای هر نسخه از سیستم عامل Android را مشاهده کنید:

اطلاعات مربوط به میزان داده های جمع آوری شده توسط هر سیستم عامل را ثبت کنید

هر دو شرکتی که سیستم عامل اندروید آنها مورد بررسی قرار گرفت ، داده هایی را به اشتراک گذاشتند که می تواند برای شناسایی تلفن های هوشمند خاص مورد استفاده قرار گیرد. از این اطلاعات می توان به IMEI منحصر به فرد تلفن اشاره کرد.

گوگل حجم زیادی از داده ها را از دستگاه های مختلف جمع آوری می کند. در تلفن های سامسونگ مورد استفاده در این مطالعه ، شماره تبلیغات Google به سرورهای سامسونگ ارسال شد و تعدادی از برنامه های سیستم سامسونگ از Google Analytics برای جمع آوری داده ها استفاده کردند. سرانجام ، در طول فرآیند ، داده های دستگاه به سرورهای مایکروسافت ارسال می شود. به طور مشابه ، تلفن شیائومی مورد استفاده در این مطالعه شناسه گوگل خود را به سرور شیائومی ارسال کرد.

این گزارش همچنین ثبت می کند که چگونه برنامه های سیستمی می توانند به اطلاعات خاصی در مورد نحوه استفاده از برنامه ها ، از جمله برنامه های مورد استفاده و مدت زمان کارکرد آنها دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال ، صفحه کلید پیش فرض مورد استفاده در گوشی های هواوی Microsoft Swiftkey است. اطلاعاتی مانند مدت زمان باز بودن صفحه کلید در یک برنامه خاص یا تعداد دفعات استفاده از آن به سرورهای Microsoft ارسال می شود.

برخی از سیستم عامل های اندروید نیز لیستی از برنامه های نصب شده بر روی تلفن را تهیه می کنند. اگرچه این به اندازه ردیابی استفاده از هر برنامه نامناسب م effectiveثر نیست ، اما این اطلاعات برای یافتن علایق کاربر ، اطلاعات بسیار مفید برای شرکت های تبلیغاتی مفید است. اگر چندین برنامه ورزشی ، انبار یا آشپزی در لیست وجود دارد ، تبلیغ کنندگان می دانند کدام تبلیغات را نمایش دهند تا آن کاربر موثرتر شود.

مسائل امنیتی اندروید

گوگل اخیراً محدودیت های ذخیره سازی را اضافه کرده است ، اما این محدودیت ها فقط برای برنامه های موجود در فروشگاه Play اعمال می شود ، به جز برنامه های پیش فرض سیستم. در این گزارش آمده است:

هنگامی که داده های جمع آوری شده به داده های شخصی وی پیوند داده شود ، هویت صاحب دستگاه مشخص یا حدس زده می شود. یکی از راه هایی که ممکن است این اتفاق بیفتد ، استفاده از داده ها در سابقه موقعیت مکانی دستگاه است. مطالعات متعدد نشان داده است که داده های مکان ثبت شده به صورت دوره ای می تواند برای شناسایی کاربران استفاده شود.

برخی از سیستم عامل های اندروید و برنامه های شخص ثالث توسعه یافته توسط Google و Microsoft تعاملات کاربران را ثبت می کنند. برخی از این ورود به سیستم برای توسعه دهندگان ضروری است تا به سرعت مشکلات برنامه های خود را شناسایی کنند. با این حال ، این جمع آوری داده ها می تواند یک مسئله امنیتی مهم باشد.

نظر شما در مورد جمع آوری داده های کاربران توسط شرکت های مختلف چیست؟

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما