به روز رسانی زنده: آمریکا از کشته شدن رهبر داعش در حمله خبر داد

[ad_1]

تصویرعواقب عملیات نیروهای آمریکایی بامداد پنجشنبه در اطمه در استان ادلب سوریه که تحت کنترل شورشیان است.
اعتبار …یحیی نما / EPA، از طریق Shutterstock

پرزیدنت بایدن روز پنجشنبه گفت که کماندوهای عملیات ویژه آمریکا رهبر داعش را در یک حمله خطرناک قبل از سحر در شمال غرب سوریه کشتند. نیروهای امدادی گفتند که زنان و کودکان در میان دست کم 13 نفر کشته شده اند.

آقای. بایدن در بیانیه ای اعلام کرد که سرکرده تروریست ها که توسط داعش ابوابراهیم الهاشمی القریشی معرفی شده بود، کشته شد. یک مقام ارشد دولت گفت: القریشی در ابتدای عملیات زمانی که بمبی را منفجر کرد که منجر به کشته شدن او و اعضای خانواده اش از جمله زنان و کودکان شد، درگذشت.

وی افزود: ما به لطف مهارت و رشادت نیروهای مسلح خود، ابوابراهیم الهاشمی القریشی، سرکرده داعش را از میدان نبرد خارج کردیم. بایدن در بیانیه ای گفت. همه آمریکایی ها به سلامت از عملیات بازگشته اند.»

حمله هلیکوپتر انجام شده توسط حدود دوجین کماندوی آمریکایی، با پشتیبانی هلیکوپترهای جنگنده، پهپادهای Reaper مسلح و جت های تهاجمی، شبیه حمله اکتبر 2019 بود که در آن ابوبکر البغدادی، رهبر سابق دولت اسلامی، کشته شد. او یک جلیقه انتحاری را هنگام یورش نیروهای آمریکایی به مخفیگاهی نه چندان دور از محل عملیات روز پنجشنبه منفجر کرد.

این حمله هوایی چند روز پس از پایان بزرگترین درگیری جنگی ایالات متحده با دولت اسلامی از زمان پایان به اصطلاح خلافت جهادی ها در سه سال پیش انجام شد. نیروهای آمریکایی از شبه‌نظامیان تحت رهبری کردها در شمال شرقی سوریه حمایت کردند که بیش از یک هفته برای بیرون راندن جنگجویان داعش از زندانی که در شهر حسکه اشغال کرده بودند، می‌جنگیدند.

اطلاعات کمی در مورد آقای. القریشی که جانشین آقای. البغدادی یا بالاترین ساختار فرماندهی داعش. اما تحلیلگران می گویند که مرگ رهبر داعش ضربه مهمی به این گروه تروریستی بود.

به گفته شاهدان عینی، گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی و دیده‌بان حقوق بشر سوریه که یک ناظر درگیری مستقر است، هلیکوپترهای آمریکایی پس از نیمه‌شب، کماندوها را به موقعیت منتقل کردند و خانه‌ای را در اتمه، شهری نزدیک به مرز با ترکیه در استان ادلب تحت کنترل شورشیان، محاصره کردند. در بریتانیا.

همسایه ها گفتند که یک بن بست طولانی و پرتنش به وجود آمد و بلندگوها به زبان عربی هشدار می دادند که همه در خانه تسلیم شوند. پس از حدود دو ساعت، ساکنان خانه بیرون نیامده بودند و نبرد بزرگی در گرفت، با شلیک مسلسل سنگین و اصابت موشک آشکار که به خانه آسیب رساند، برخی از دیوارهای آن فرو ریخت و پنجره های آن منفجر شد.

در جریان این عملیات، یکی از هلیکوپترهای آمریکایی دچار مشکل مکانیکی شد، مجبور به فرود شد و بعداً توسط هواپیماهای تهاجمی آمریکایی منهدم شد. شاهدان گفتند که پس از حدود سه ساعت، کماندوهای آمریکایی و بالگردهای باقیمانده آنها به پرواز درآمدند.

ویدئویی از صحنه در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که مردم اجساد حداقل 9 مرد، زن و کودک را از زیر آوار خانه به شدت آسیب دیده بیرون می آورند.

شاهدان گفتند که حملات آمریکایی ها به خانه باعث خسارت شد. اما یک مقام ارشد نظامی آمریکایی گفت که انفجاری در داخل خانه رخ داده است که ناشی از قدرت آتش آمریکا نبوده و به احتمال زیاد به دلیل هدف حمله منفجر کردن خود بوده است.

دفاع مدنی سوریه که به کلاه سفیدها نیز معروف است، پس از حملات هوایی، اجساد و بازماندگان را از زیر آوار بیرون کشید. در توییتر نوشت که در جریان این عملیات حداقل 13 نفر از جمله چهار زن و شش کودک کشته شده اند. این گروه جزئیات بیشتری در مورد هویت کشته شدگان ارائه نکرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از کشته شدن 13 نفر از جمله سه زن و چهار کودک و افراد دیگری که هنوز شناسایی نشده اند، خبر داد.

یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد که حداقل شش کودک “به دلیل خشونت شدید” کشته شده اند.

گزارش توسط فالح حسنمحمد نجدت هیج کدور، اسماء العمر، هواده سعد و ایوان هیل.



[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما