به مرز عراق نروید!

[ad_1]

صحبت الله رحمانی، معاون عتبات و زیارت عراق با تاکید بر اینکه مرزهای زمینی برای زائران ایرانی باز نیست و ویزای زمینی لغو نشده است، از مردم درخواست کردند تا عملی شدن عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی، فعلا به سمت این مرزها نروند.

به گزارش ایسنا، همزمان با اعیاد شعبانیه، برخی از بازگشایی‌های مرزهای زمینی به سمت این مرزها حرکت می‌کنند که معاونت امنیتی و مدیریت وزارت کشور تاکید می‌کند که این مرزها همچنان بسته است و ویزای دو کشور هم در مرزهای زمینی هنوز لغو نشده است. سیدمجید میراحمدی گفته است: برای این بود که روادید ترد زمینی بین دو کشور لغو شد، اما چنین اتفاقی نیافتاده و دوباره سفر زیارتی به عتبات عالیات عراق از مرزهای زمینی ناممکن است.

ایران و عراق از آبان‌ماه امسال در توافقی ویزای دو کشور فقط برای سفرهای هوایی لغو و سازمان حجا زهر یزا زر را لغو کردند. هر چند، ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق چندی پیش خبر داده بود که مصطفی الکاظمی، نخستوزیر عراق قول داده است از شعبان برابر با 13 اسفندماه ویزای زمینی نیز لغو شود و همین، انگیزه حرکت برخی برای حرکت به سمت مرزهای زمینی است.

سازمان حج و زی نیز با آنها برای سفرهای نوروزی که سفرهای سفرهای نوروزی ثبت نام کرده بودند، اما مشخص شده است: مسیر هوایی انجام می شود.

صحبت‌اللهانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت نیز با یادآوری اینکه وزارت بهداشت دو کشور هنوز نتوانسته‌اند مجوز سفرهای زمینی را بدهند، اضافه می‌کند: شورای رحمت با شورای عالی سازمان حج و زیارت و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحبوحه و ملاقاتی که با نخست‌وزیر عراق به قول خودش است. . . . . .

او گفت: فقط اعلام شده است در نیمه شعبان، عراقی‌ها مرز را باز نند .نابراین از طموتنان می‌خواهیم تا زمانی که لول داده‌اند و ن را عملی کنند، کسی را که مرزهای زمینی عراق را نرود انجام دهد.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت همچنین بیان کرد: امکانات و زیرساخت در نقاط مرزی بسیار مناسب نیست، اگر به سمت مرزها بروند هم اذیت می شوند و هم عملا تا وعده های دولت عراق داده شده است، خبری از باز شدن مرز زمینی عراق نیست.

ز ه یمینی عراق از زمان همه‌گیری بسته شده و د رر مقاطعی، چمچون اربعین به روی زائران ایرانی باز شده است. سازمان حج و زیارت که ‌هرهای هوایی را به قیمتی در حدود 9 میلیون تومان در نظر می‌گیرد، بیشتر زگشازگشایی است. ی سازمان با توجه به غیرمجازی که از طریق مرز زمینی گرفته شده است، زر زائران از مرز زمینی دو کشور منوط به تایید وزارت بهداشت ایران و عراق است.

درحال حاضر، ترد از مرز زمینی عراق به سمت ایران مانعی ندارد و زائران ایرانی در برگشت می‌توانند از مرزهای وارد کشور ش. . . .

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما