تروپوسفر زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال گسترش است

[ad_1]

مطالعه جدید نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی بر تروپوسفر تأثیر می گذارد. بالون های هواشناسی و ماهواره ای و محاسبات تغییرات طبیعی نشان می دهد که تروپوسفر زمین در حال گسترش است.

تروپوسفر پایین ترین جو در پوسته زمین است که حدود 6 کیلومتر بالاتر از اقیانوس منجمد شمالی و حدود 18 کیلومتر بالاتر از مناطق استوایی قرار دارد. تروپوسفر گرم ترین و مرطوب ترین لایه جو زمین است. بلند شدیم، هوا سردتر و خشک تر شد. تروپوسفر لایه ای است که بیشتر رویدادهای اقلیمی در آن رخ می دهد.

از اواسط دهه 2000، مشخص شد که تروپوسفر در حال گسترش است. همانطور که لایه پایینی گرم می شود، مرزی به نام “تروپوپوز” را بالا می برد که مسئول جداسازی تروپوسفر از لایه بالایی، استراتوسفر است. مجموعه کاملی از فرآیندهای طبیعی بر این لایه تأثیر می گذارد. اما گرم شدن کره زمین به دلیل انتشار بیش از حد کربن یک عامل اصلی است.

در این مطالعه جدید، محققان به سرعت رشد تروپوپوز و چگونگی تغییر آن در طول زمان پرداختند. آنها دریافتند که در 40 سال گذشته، حداقل در نیمکره شمالی، تروپوپوز حدود 50 تا 60 متر در هر دهه افزایش یافته است.

این تیم از دو منبع داده اصلی استفاده کرد: اندازه‌گیری‌های رادیویی از بالن‌های هواشناسی و داده‌های رادیویی GPS از ماهواره‌ها. اولین مجموعه داده‌ها به سال 1980 برمی‌گردد. آخرین داده‌ها پس از سال 2002، به محققان این امکان را داد که از tropopause تصویربرداری کنند.

برای درک تأثیر فعالیت های انسانی بر افزایش تروپوپوز، تیم بر بررسی رویدادهای طبیعی که آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله دو فوران آتشفشانی در دهه 1980 و اواخر دهه 1990 متمرکز شد. آنها دریافتند که بیشتر این افزایش – تا 53 متر در هر دهه است. – می تواند به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان باشد.

بیل راندل، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «این نشانه واضحی از تغییرات آب و هوایی است. این نتایج و همچنین سایر شواهد دال بر تغییرات آب و هوایی، مستقیماً تأیید می کند که گازهای گلخانه ای جو زمین را از بین می برند.

وی در پایان گفت: “گسترش تروپوسفر ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما ما باید مراقب شدت رعد و برق های ناشی از آن و نیاز به هواپیماهای بیشتری برای بلند شدن باشیم.”

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما