تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

[ad_1]

وب سایت Aso: 2020 سال خوبی برای جهان نیست. شیوع ویروس کرونا یک سایه سیاه جهانی است. اما در حالی که امسال را پشت سر می گذاریم، اخبار و اتفاقات خوب سال 2020 را در این مقاله بخوانید.

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

1. سالی بی سابقه برای انرژی های تجدیدپذیر

قبل از همه‌گیری، تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یافت و در سال 2020 ادامه یافت. برای مثال، در سه ماهه اول سال 2020، نیمی از کل برق تولید شده در بریتانیا از منابع انرژی تجدیدپذیر تامین می‌شد و افزایش مصرف انرژی بادی مجموعه‌ای از آن را افزایش داد. رکوردهای جدید برای تولید انرژی پاک

اپیدمی های جهانی و سیاست های کنترل تغییرات آب و هوا کمبود سوخت را تسریع کرده است. تا سال 2020، بزرگترین کشور تولیدکننده نفت اتحادیه اروپا متعهد شده است که تولید خود را متوقف کند.

. تعداد افراد دارای برق را افزایش دهید

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی در ماه اکتبر، تلاش ها برای افزایش دسترسی به برق در کشورهای در حال توسعه به ثمر نشسته است. پروژه های برق در هند و برخی از کشورهای آفریقایی میلیون ها نفر را به شبکه متصل کرده اند و کارشناسان می گویند این روند باید در طول و پس از شیوع بیماری ادامه یابد.

3. سعی کنید خارج از شهر رانندگی کنید

همچنین خبرهای خوبی در مورد هوای پاک در شهر وجود دارد. حضور وسایل نقلیه شخصی در مناطق شهری کاهش یافته است و این منجر به نتایج دلگرم کننده برای مشاغل و جوامع محلی شده است. برایتون، یورک، خنت، اسلو، کپنهاگ، مادرید، بارسلونا و بوگوتا از جمله شهرهایی هستند که برای این امر تلاش کرده اند.

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

4. کاهش سرمایه گذاری در سوخت

صندوق بازنشستگی بریتانیا (نست) اعلام کرده است که در شرکت هایی که در قطب شمال، زغال سنگ، نفت و گاز فعالیت می کنند سرمایه گذاری نخواهد کرد. لویدز، بزرگترین بازار بیمه جهان، همچنین اعلام کرده است که تا سال 2022 صدور بیمه نامه های جدید برای پروژه های زغال سنگ، نفت و حفاری قطب شمال را متوقف می کند.

5. محصولات ماهانه رایگان در اسکاتلند

اسکاتلند در نوامبر تاریخ ساز شد و اولین کشوری بود که محصولات رایگان ماهانه و عمومی تولید کرد. فعالان از این اقدام استقبال کردند و ادعا کردند که اسکاتلند “نمونه خوبی” برای سایر کشورها خواهد بود. Bloody Good Period اعلام کرد: تصمیم اسکاتلند یک پیروزی بزرگ برای آن است [جنبش]عدالت برای قاعدگی و شناخت نیازهای زنان و زنان یائسه و ارائه محصولات مربوطه به نیازمندان است».

6. پیشرفت در مبارزه با مالاریا و سل

در ماه نوامبر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که مرگ و میر ناشی از مالاریا در 20 سال گذشته نزدیک به 60 درصد بوده است. این بدان معناست که بین سال‌های 2000 تا 2019، 1.5 میلیارد مورد مالاریا و 6.7 میلیون مورد مرگ و میر ناشی از مالاریا در سراسر جهان محافظت می‌شود. با این حال، سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد که کووید 19 پیشرفت خود را در برابر مالاریا به خطر می اندازد. و از کشورها می خواهد با اهداف بهتر مداخله کنند، ابزارهای بهتری ارائه دهند و کارایی را افزایش دهند. سرمایه ذخیره کنید.

سازمان جهانی بهداشت نیز گزارش سالانه سل خود را در نوامبر منتشر کرد، به ویژه در نتیجه، تعداد مرگ و میر جهانی بین سال‌های 2015 تا 2019 به میزان 14 درصد کاهش یافت. از سال 2000 تاکنون از بیش از 60 میلیون مرگ و میر با درمان‌های پزشکی جلوگیری شده است که این رقم چشمگیر است. شکل.

7. خبرهای خوبی در مورد HIV و ایدز وجود دارد

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

بر اساس گزارش سازمان بهداشت بریتانیا، تعداد موارد جدید ابتلا به اچ آی وی در بریتانیا به پایین ترین حد در 20 سال گذشته رسیده است. تا سال 2020، پیشرفت قابل توجهی در توسعه رویکردهای پیشگیری از HIV حاصل شده است.

8. عربستان و فلسطین ازدواج کودکان را ممنوع کرده اند

در سال 2020، عربستان سعودی ازدواج کودکان را ممنوع کرد و حداقل سن ازدواج را 18 سال تعیین کرد. در سال 2019، دولت ازدواج کودکان زیر 15 سال را ممنوع کرد. پیش از این محدودیت سنی برای ازدواج دختر و پسر وجود نداشت. این ممنوعیت جدید است، اما دارای معایبی است: نوجوانان زیر 18 سال هنوز هم می توانند ازدواج کنند، با دادگاه های ویژه. اما با توجه به سنتی بودن این کشورها می توان اخبار را مثبت دانست.

فلسطین همچنین ازدواج کودکان را تا سال 2020 ممنوع کرد و بنگلادش پیشرفت هایی داشته است. بر اساس گزارش یونیسف، نسبت دخترانی که قبل از سن 18 سالگی ازدواج کرده اند از 64 درصد در سال 2010 به 50 درصد تا سال 2020 کاهش یافته است. در واقع، این بدان معناست که در دهه گذشته 10 میلیون دختر در بنگلادش با ازدواج کودکان کمک کرده اند.

9. برای پنجمین سال متوالی، تعداد قربانیان تروریسم کاهش یافته است

بر اساس شاخص جهانی تروریسم، تعداد قربانیان تروریسم در سال 2020 برای پنجمین سال متوالی کاهش یافته است. در مقایسه با سال 2014، تعداد قربانیان با کاهش 59 درصدی به 13826 نفر رسیده است. در عین حال، وضعیت تروریسم در 103 کشور بهبود یافته است.

10. واکسن کرونا سریعترین واکسن است

شیوع کویت جهان 19 را شوکه کرد و ویرانی به بار آورد، اما موج جدیدی از همکاری های بین المللی را نیز برانگیخت. در طول یک سال، نه تنها واکسن های مختلف ساخته شده، بلکه مجوز دریافت کرده اند و اکنون در حال واکسینه شدن هستند. همانطور که یکی از دانشمندان می گوید: “در 11 ماه گذشته، 10 سال تکمیل شده است.”

تمام اتفاقات امیدبخش یک سال بد

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما