تنش میان امارات متحده عربی و انصارالله یمن چه نتیجه ای خواهد داشت؟

[ad_1]

میوه – برابری جنگ یمن وارد مرحله جدیدی شده است. اخیراً حوثی‌های یمن چندین موشک بالستیک را در سطح بی‌سابقه‌ای در امارات متحده عربی شلیک کردند که به فرودگاه‌ها و بنادر موجود عربی، از جمله فرودگاه‌های فعال در یمن آسیب رساند. از سوی دیگر، نیروهای اماراتی با تشدید عملیات نظامی خود در یمن، تنش های نظامی علیه انصارالله را از طریق بی طرفی یا مزدوران یمنی آنها تشدید کرده اند.

چند سوال اساسی در این زمینه مطرح شده است: عوامل و مولفه هایی که باعث تشدید درگیری بین انصارالله یمن و امارات شده است و آینده تنش بین بازیگران درگیر در برابری جنگ یمن چه خواهد بود؟ علاوه بر این، موضع دولت آمریکا در قبال حوادث اخیر چیست و از وخامت اوضاع یمن چه انتظاری باید داشت؟ و در نهایت، آیا تشدید دور جدید تنش ها در یمن پیامدهای منطقه ای خواهد داشت؟

این پرسش‌ها در حوزه‌ای مطرح می‌شود که بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند جنگ یمن را باید معادله‌ای چندوجهی و پیچیده دید و بازیگران مختلف به منافع و منافع خود در این زمینه علاقه‌مند شدند. خاص بسیار مهم است.

در همین رابطه ابوالفاضل ولایتی، کارشناس سیاسی و کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با فارو به این سوالات پاسخ می دهد.

گفتگوی کامل با ابوالفاضل ولایتی را در ادامه بخوانید.

اخیرا شاهد تشدید تنش های نظامی بین انصارالله یمن و امارات بوده ایم. محرک های اصلی این پرونده چگونه ارزیابی می کنند؟
این موضوع از زوایای مختلفی قابل بررسی است. یکی از جنبه های آن تشدید محاصره اقتصادی و نظامی کشور است. از سوی دیگر در یمن قدرت نظامی انصارالله در حال افزایش است. اما در بحبوحه تنش های اخیر بین امارات متحده عربی و انصارالله یمن، یک کشتی تجاری اماراتی به نام بندر الحدیده توسط گروه انصارالله توقیف شد و بلافاصله تصاویری از کشتی حذف شد. پر از اسلحه برعکس، دولت امارات در شورای امنیت سازمان ملل و راه های دیگر برای آزادی انصارالله مداخله کرده است. در واقع، این تنش ها بین امارات متحده عربی و یمن را تشدید کرده است.

جنبه دیگری از داستان به داخل یمن برمی گردد. لازم به ذکر است که میزان دخالت امارات متحده عربی در زمینه برابری داخلی در یمن در حال افزایش است. در این راستا، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) مانند شورای انتقالی جنوب (ICC) در یمن و تعدادی از نیروهای استخدام خارجی که توسط امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) به یمن آورده شده اند، به ویژه در انصار پیشرفت های چشمگیری داشته اند. جبهه مارب. نیروهای اسلام. در تمامی این موارد انصارالله وارد مرحله جدیدی از جنگ با نیروها و کشورهای حاضر در جنگ یمن شد و حملات گسترده ای را به امارات متحده عربی سازماندهی کرد. او فرودگاه و تأسیسات بندری امارات متحده عربی را دید. با توجه به این موضوع، حمله اخیر انصارالله به امارات متحده عربی را باید پاسخی مستقیم به دخالت ابوظبی در یمن دانست.

لازم به ذکر است که در ابتدای جنگ یمن، امارات متحده عربی در کنار عربستان و عربستان قرار گرفت، اما به تدریج در کنار سعودی ها قرار گرفت و با تاکید بر دستور کار بی طرف امارات و مداخله ویژه، دستور کار خود را دنبال کرد. سرزمین یمن شد. این موضوع از انصارالله حمایت نمی کرد و می خواست پاسخ این حرکت را بدهد.

جنبه دیگری از موضوعی که قبلاً به آن اشاره کردیم، تقویت نظامی انصارالله است. انصارالله: برابری جنگ یمن توازن قوا را تغییر می دهد. این را باید به‌عنوان یک تغییر بزرگ به‌ویژه با پهپادهای پیشرفته و موشک‌های بالستیک جدید انصارالله در نظر گرفت (کارزار اخیر انصارالله در یمن و امارات متحده عربی بیش از 1300 کیلومتر بود). در شرایط کنونی فکر می کنم انصارالله در تلاش است تحت هر شرایطی او را وادار به ورود به میز مذاکره کند و در مذاکرات و توافق آتش بس انعطاف لازم را از خود نشان دهد. طرف مقابل در این مورد اختیارات و اقدامات خاصی دارد. با توجه به این موضوع، به نظر می رسد که طرف های رقیب یمن قبل از ورود به روند صلح، قدرت نظامی خود را نشان می دهند.

علاوه بر این، تنش های اخیر بین انصورلا و امارات متحده عربی پیامدهای منطقه ای نیز دارد. به همین ترتیب، با توافق هسته ای ایران، کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی تلاش می کنند تا قدرت موشکی و مسائل زیست محیطی را در توافقات خود با ایران لحاظ کنند. به همین دلیل است که در شرایط فعلی و درگیری با انصارالله بسیار فعال هستند. از سوی دیگر، ایران با متحدان خود مانند انصارالله تلاش می کند تا پیامی را به رقبای منطقه ای و منطقه ای خود برساند و هزینه های خود را برای رقبای منطقه ای و منطقه ای خود به دلیل تنش ها و تهدید نظامی ایران توضیح دهد. تهران کم نمی کند اصولاً ظرفیت و توان میدانی این موضوع کاملاً در اختیار ایران است.

آیا حمله موشکی اخیر انصارالله یمن به امارات می تواند ابوظبی و دیگر نهادهای منطقه ای را برای مذاکره با این گروه و رسیدن به صلح و آتش بس متقاعد کند؟
به نظر می رسد سرکوب اخیر انصارالله علیه امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) روند تجزیه یمن و تسریع مذاکرات صلح را تسریع کرده است. با توجه به حملات اخیر به انصارالله، حوثی‌های یمن به خوبی می‌دانند که می‌توانند تهدیدی جدی برای جهان عرب باشند که منجر به هجوم سرمایه‌ها و فرصت‌های اقتصادی شود. این یک ضرر بزرگ برای آنها است. از این رو، تحولات اخیر نه تنها آنها را به بازنگری در مشارکت خود در بازیگران منطقه ای و منطقه ای در برابری یمن ترغیب می کند، بلکه آنها را متقاعد می کند تا پای میز مذاکره با انصارالله بیایند و به توافق آتش بس دست یابند. در این زمینه البته در ماه های اخیر ممکن است حقایق مختلفی ارائه شود. به عنوان مثال، با بالا گرفتن جنگ در یمن، مزدوران سودانی به تدریج از یمن عقب نشینی کردند یا امارات متحده عربی حضور نظامی خود را در یمن به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در مورد اینکه چرا مردم امارات و مخالفان انصارالله برای کاهش تنش با جنبش حرکت می کنند، می توان به سه نکته کلیدی اشاره کرد. 2- تهدید سفر کامل. سرمایه گذاری در دریای سرخ و تنگه بابا المندب و شیخ عرب سوم در خلیج فارس نیز بحران های جدی را تجربه می کند. همه اینها برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی و دیگر رقبای انصارالله هزینه زیادی خواهد داشت و در عمل به قیمت ادامه جنگ تمام می شود.

در همین حال، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) بر سر ائتلاف نظامی یمن با عربستان سعودی در جریان تهاجم به یمن دچار اختلاف شده است. هدف اصلی امارات متحده عربی در قبال یمن، ایجاد حکومت در جنوب یمن است، اما سعودی ها تلاش می کنند حوثی ها را در یمن سرکوب کنند و دولت «منصور هادی» را در یمن دوباره برپا کنند. مردم امارات همچنین خواهان تسلط بر جزایر و مناطق جنوبی یمن مانند بندر عدن هستند. اینها اهداف امارات متحده عربی بر خلاف آنچه سعودی ها می خواهند است. اگر ایده تشکیل دولت در جنوب یمن و شمال یمن به واقعیت بپیوندد، عربستان سعودی با دولت یمن شمالی که مرز مشترکی با یمن دارد، یعنی همان حکومت شیعیان زادی، مواجه خواهد شد و این یک وضعیت جدی است. تهدید امنیتی برای ریاض بنابراین سعودی ها تلاش می کنند تا از این نابرابری جلوگیری کنند و تا آنجا که ممکن است هزینه ایجاد برنامه های مغایر با منافع آنها در یمن را از طریق مذاکرات دیپلماتیک کاهش دهند. علیرغم توافق با حوثی ها، تا حدودی از منافع آنها محافظت می شود.

امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) از دولت یمن خواسته است تا حوثی ها را در لیست تروریستی قرار دهد. به نظر شما با توجه به تمرکز دولت فعلی آمریکا بر امور خارجی، این چقدر می تواند باشد؟
به نظر من دولت بایدن حوثی ها را در لیست گروه های تروریستی قرار نمی دهد. آگهی. دولت سعودی از توافق برجام در سال 2015 خشمگین شد و دولت وقت آمریکا با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا موافقت کرد تا عربستان سعودی به حوثی ها در یمن حمله کند. با این حال، از آنجایی که جنگ یمن تکامل یافت و سعودی ها در مدت کوتاهی نتوانستند به اهداف خود دست یابند (جنگ یمن اکنون هفتمین سال خود را می گذراند)، این جنگ به تدریج با انتقادات گسترده ای از سوی گروه های حقوق بشری و ضد جنگ غربی مواجه شد. .

وی تاکید کرد که این نامه نشانه یک تحقیق رسمی ضد انحصار در یمن نیست، بلکه نشانه یک تحقیق رسمی ضد تراست در یمن است. جنگ باید متوقف شود سرعت تا پایان. در واقع از دید کنفرانس غرب، جنگ یمن خسارات سنگینی بر مردم این کشور وارد کرده است. جنگ ناموفق

شورای امنیت درخواست کرد که علاوه بر بازرسی های مداوم آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران، بر پایبندی ایران به «مراحل مورد نیاز برجام» نظارت کند. روزنامه الباین امارات متحده عربی به دلیل متهم کردن دولت بایدن به “صرفاً حمایت از متحدانش” مورد انتقاد گسترده روزنامه های معتبر این کشور قرار گرفته است.

با این حال، ایالات متحده به دلیل محبوبیت 1 که معتقد است این یک جنگ شکست خورده است و حوثی ها از بین نخواهند رفت، این کار را انجام نخواهد داد. به مناطق بیشتر با ایران؛ و القاعده 4 نفوذ قابل توجهی در مناطقی مانند حضرموت در شرق یمن دارد. آمریکایی ها تا حدودی با کمک به پایان دادن به جنگ یمن و پایان دادن به درگیری در شمال و جنوب این کشور تلاش می کنند القاعده در شرق یمن را متوقف کنند و این افراط گرایان را سرکوب کنند. در اسرع وقت. کاری که می توان با توافق با حوثی های یمن و شلیک به برابری یمن انجام داد.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما