حداقل دستمزد اعضای اتحادیه اروپا در ۲۰۲۲

[ad_1]

بالاترین حداقل دستمزد اعلام شده در عضو اتحادیه اروپا نزدیک به ۷ برابر بیشتر از پایین‌ترین حداقل دستمزد تعیین شده است

به شارش یورونیوز ; اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با گزارشی در کمترین میزان دستمزد ملی در عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد که با تعیین رقم دو هزار و 257 یورو در لوکزامبورگ، به بالاترین نرخ در میان انتشار اعضای اتحادیه اروپا، پایین ترین حداقل دستمزد با ۳۳۲ تعارو متعلق به بلغارستان است.

این گزارش نشان می دهد که افزون بر لوکزامبورگ، پنج کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا یعنی فرانسه (1603 یورو)، آلمان (1621 یورو)، بلژیک (1658 یورو)، هلند (1725 یورو) و ایرلند (1775 یورو) کمترین دستمزد بالاتر از هزار نفر است. و ۵۰۰ رورو دارند. حداقل دستمزد در دو کشور اسلوونی (1074 یورو) و اسپانیا (1126 یورو) کمی بیش از هزار یورو در ماه است و سیزده کشورعضو، واقع در شرق و جنوب اتحادیه اروپا، کمترین دستمزد زیر هزار یورو در ماه دارند: بلغارستان (332 یورو) ، لتونی (ی رورو) ، رومانی (۵۱۵ رورو) ، مجارستان (۵۴۲ رورو ، کرواسی (۶۲۴ رورو) ۷۳۰ رورو) ، نونان (۷۷۴ رورو) ، مالت (۷۹۲ رورو) و پرتغال (۸۲۳ رورو).

یورواستات در قالب مقایسه شده است که حداقل دستمزد فدرال در ایالات متحده هزار و 110 رورو است.

. . . . .

یورواستات همچنین خاطر نشان کرده است که در نظر گرفتن تفاوت سطح تهامتها و قدرت خرید عمومی در کشوه قوتحتح است.

PR پایه بررسی بر استاندارد قدرت خرید (PPS)

این بررسی حاکیست که حداقل دستمزد در ایالات متحده آمریکا نیز بر اساس شاخص استانداردسازی قدرت خرید این کشور با اتحادیه اروپا به 920 یورو کاهش می یابد ولی حداقل دستمزد با سطح عمومی قیمت ها در 10 کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی لوکزامبورگ، آلمان، هلند . . . . .

همچنین حداقل دستمزد تعدیل شده بر پایه قدرت خرید در رومانی، پرتغال، مالت، کرواسی، یونان، مجارستان، چک، استونی، اسلواکی، لتونی و بلغارستان نیز بین 949 تا 604 یورو است.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما