حداقل دستمزد چگونه باید تعیین شود؟

[ad_1]

روآرو- مقامات دولت و مجلس با این استدلال که افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق ها در سال آینده منجر به افزایش تورم و افزایش قیمت کالاها می شود، قصد دارند تورم را تنها ۱۰ درصد در سال آینده افزایش دهند.

به گزارش فرارو، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره سیاست اصلی دولت در مورد میزان افزایش حقوق می گوید: دولت قدرت خرید مردم را افزایش می دهد تا افزایش غیرواقعی حقوق. این رویکرد بهتر از افزایش 20 درصدی حقوق و افزایش 30 درصدی تورم است. وقتی حقوق ها بدون منابع دولتی 20 درصد افزایش پیدا می کند، اصولاً با تولید پول به جیب آسیب دیدگان اجتماعی می رویم و آنها باید هزینه این تصمیم را بپردازند. یک میلیون به حقوق مردم اضافه شد اما در مقابل با تورم 3 میلیون دیگر از جیبش درآورد.

علی دینی ترکمانی، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش 10 درصدی حقوق کارگران امکان پذیر نیست. روآرو وی ادامه داد: در سه سال اخیر تورم شدیدی را تجربه کرده ایم که قدرت خرید جامعه را به شدت کاهش داده است به طوری که طبقه متوسط ​​به زیر خط فقر و طبقات پایین سقوط کرده است. آنها گفتند که خط فقر به فقر مطلق رسیده است.

وی ادامه داد: اگر دولت بخواهد دستمزدها را تنها 10 درصد افزایش دهد، حتی اگر تورم با مقاومت های زیادی مواجه شود و آثار مخربی بر جامعه بگذارد، در نهایت دولت مجبور می شود مانند امسال دستمزدها را بین 20 تا 20 درصد افزایش دهد. ” تا 25 درصد.

دینی ترکمانی: اگر دولت بخواهد با این استدلال که مارپیچ دستمزدها باعث افزایش قیمت ها می شود، سیاست خود را اجرا کند، قطعاً با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد، زیرا اساس نظریه چنین نادرستی است، زیرا در ابتدا این امر. آیا افزایش تورم، پس از افزایش دستمزدها، دولت باید اقدامات دیگری را برای کنترل بلایا انجام دهد. تورم به دلیل افزایش تورم، دستمزدها را افزایش نمی دهد

وی گفت: زمانی که تورم افزایش می‌یابد، دولت برای جبران کاهش قدرت خرید مردم، مجبور است دستمزدها را به تناسب با مقایسه یا نرخ تورم افزایش دهد، اما اگر دولت این کار را انجام ندهد، توده‌ها مبارزه خواهند کرد. با فقر بیشتر که پیامدهای جدی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پی خواهد داشت.

حداقل دستمزد 1041;  دولت دستمزدها را تنها 10 درصد افزایش خواهد دادحداقل دستمزد چگونه باید تعیین شود؟
حمید حاجی اسماعیلی عضو سابق شورای عالی کار با فرارو صحبت کن وی با اشاره به اینکه دولت نمی تواند یک طرفه حداقل دستمزد کارگران را به صورت یک طرفه تعیین کند، گفت: در حالی که ماده 41 قانون کار دولت، کارگران و کارفرمایان را ملزم به تعیین حداقل دستمزد به صورت یک مثلث کرده است، اما دولت قبل از هر چیز باید حداقل دستمزد و دستمزد را تعیین کند. و نمایندگان کارگری را مجبور به امضای احکام دولتی در مورد حداقل دستمزدها کنند.

وی افزود: این رویه هر ساله بر خلاف قوانین دولتی تکرار می شود و به جای اینکه دولت نقش خود را در این امر کاهش دهد و به کارگران و کارفرمایان اجازه صحبت و مذاکره در مورد دستمزد را بدهد، نقش مهمی ایفا می کند. خود دولت به دلیل حجم زیادش بزرگترین کارفرما محسوب می شود و یکی از دلایل افزایش ندادن حداقل دستمزد به اندازه تورم، عدم تمایل به افزایش مخارج است.

حاجی اسماعیلی با تاکید بر اینکه حداقل دستمزد باید روی دو مولفه تورم و سبد یارانه تعیین شود، گفت: بر اساس آمارهای رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار، شورای عالی کار باید حداقل دستمزد را تعیین کند. متأسفانه نرخ دستمزدهای اعلامی منطبق بر کل واقعیت نیست، برعکس مرکز آمار هر سال تورم را اعلام می کند که در استفساریه شورای عالی کار اعلام می شود و به عبارتی دولت تورم را تعیین می کند. حداقل دستمزد را اعلام کنید و آن را اساسی کنید. در این زمینه نیز کارگران به دلیل عدم وجود اتحادیه ها و اتحادیه های مستقل کارگری نتوانسته اند علیه دولت اقدامی انجام دهند.تجارت قوی.

وی با بیان اینکه خط فقر و نرخ ها باید معیار شورای عالی کار باشد، گفت: در دولت جدید پیش بینی می شود دولت قدیم ادامه داشته باشد، کمترین افزایش دستمزد را شاهد باشیم. سال آینده.

وی با اشاره به اینکه سه گام برای تغییر مسیر یک رابطه باید برداشته شود، ادامه داد: قوانین کار باید اصلاح شود و نقش دولت تا حد زیادی کاهش یابد و دوم اینکه شرکای اجتماعی دولت. یعنی کارفرمایان و کارگران باید بها داده شوند و بتوانند حداقل دستمزد سالانه را تعیین کنند، در وهله سوم استفاده از ابزار، امکانات و آمار رسمی موجود در کشور، خط فقر و حداقل دستمزد باید باشد. تعیین شده و همچنین میزان دستمزد تعیین شده، باید یک زندگی معتدل و به نوعی حداقل استانداردهای زندگی داشته باشد، زیرا سطح زندگی کارگران فعلی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

حاجی اسماعیلی می گوید که دولت قصد دارد حقوق کارمندان خود را به طور متوسط ​​10 درصد افزایش دهد، حداقل دستمزد کارگران همین است و دولت نمی خواهد حقوق ها را سریع افزایش دهد. بیش از 10 درصد.” در این صورت دولت مجری قانون است و در کنار افزایش تورم حداقل دستمزد را افزایش نمی دهد.

کارشناسان کار با اشاره به اینکه استدلال دولت مبنی بر اینکه دستمزدها به اندازه کافی افزایش نیافته است که تورم را کنترل کند، بر اعراب تأثیری نمی گذارد، اشاره می کنند: «زیرا در حال حاضر تورم مبتنی بر افزایش دستمزدها نیست. سیاست های کلان اقتصادی که سال هاست دولت دنبال می کند، منبع اصلی افزایش تورم است، می بینیم که نقدینگی های مختلف روز به روز در حال افزایش است.

وی خاطرنشان می کند: در این صورت خود دولت عامل اصلی تورم و در این مورد حقوق های نجومی است، دولت منبع اصلی تورم بوده است بنابراین دولت نمی تواند دستمزدها را افزایش دهد فقط 10 درصد. به دلیل افزایش تورم.» در حال حاضر اگر دولت دستمزدها را افزایش ندهد جان کارگران در خطر جدی قرار گرفته است، در راستای نرخ تورم 45 درصدی در سال آینده نرخ تورم کارگران و قدرت خرید آنها کاهش خواهد یافت.در سطح بالایی باشید. مرحله. کمترین.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما