حقوق چقدر باید افزایش یابد؟

[ad_1]

روآرو- از آنجایی که سال مالی دستمزدها را افزایش می دهد، بسیاری از اقتصاددانان می گویند که برنامه دولت افزایش دستمزدها را افزایش می دهد، تنها 10 درصد از ماه کارکنان، افزایش حقوق با توجه به تورم رسمی اعلام شده، 55 درصد چیزی نیست و دو برابر می شود. مشکلات معیشتی مردم

به گزارش فرارو، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان پروژه و بودجه گفت: دولت به جای افزایش بی رویه حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد. این رویکرد بهتر از افزایش 20 درصدی حقوق و افزایش 30 درصدی تورم است. حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون طرح و بودجه مجلس گفت:

دولت سیاست نئولیبرالی بانک جهانی را اجرا می کند / دستمزدها باید حداقل 40 درصد افزایش یابدمخالفت با دولت بر سر افزایش دستمزد مناسب

حسین راغفر، اقتصاددان موسسه با فرارو صحبت کن وی با اشاره به اینکه کاهش دستمزدهای دولت در سال های آینده ادامه سیاست نئولیبرالی آمریکاست، گفت: اینها سیاست های نئولیبرالی است.

وی افزود: دولت فقط می خواهد مخارج را کنترل کند و این بحث که با افزایش دستمزد سال آینده تورم افزایش پیدا نمی کند قابل اجرا نیست چرا که امسال حداقل دستمزد تنها حدود 20 درصد افزایش یافته است. در حالی که امروز تورم کل به بالای 55 درصد و تورم کالاها به حدود 75 درصد رسیده است، این موضوع انحرافی است که دولت مطرح کرده است.

آقای راغفر بر لزوم افزایش ۴۰ درصدی حقوق ها در سال جاری برای بازگرداندن قدرت خرید برخی افراد تاکید کرد و گفت: «این به دلیل تخلف دولت در تعیین حقوق در سال جاری است. تنها 900 تن از اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه ملی و بیش از 3000 پزشک مهاجرت کرده اند، بنابراین امروز مهاجرت اشراف کشور به چالش بزرگی تبدیل شده است و در صورت تداوم این وضعیت، کشور از نخبگان و متخصصان خالی خواهد شد. دولت هیچ برنامه ای برای حل این وضعیت ندارد.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه به جرأت می توان گفت نظام طی قرن ها «دستمزدها در ایران عامل اصلی مهاجرت اشراف است» خاطرنشان می کند و استخدام سال هاست که ادامه دارد. سال گذشته سازمان های برنامه و بودجه و دولت ها سازمان برنامه و بودجه همچنین برنامه های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را برای کشورهای در حال توسعه اجرا می کند، زیرا بر اساس آموزه های این دو سازمان بین المللی، تنها راه کنترل تورم در کشورهای در حال توسعه، سرکوب دستمزدها است.

وی افزود: این سیاستی است که کشورهای توسعه یافته برای جذب نخبگان مردم برنامه ریزی کرده اند، کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران به دلیل شرایط نابرابر دستمزد و شرایط بد کار، این پروژه را سال ها اجرا می کنند و هر سال به هزاران نفر اشراف می دهند. . به گفته دانشگاه‌های مطرح ایران مهاجرت می‌کنند و با پولی که نخبگان را برای غرب تغذیه می‌کنند، این سیاست وحشتناکی است که ده‌ها سال است ادامه دارد و هر روز بر خشونت آن افزوده می‌شود.

راغفر گفت: اگر دولت بخواهد حداقل دستمزد را تنها 10 درصد افزایش دهد در سال آینده کارگران را با مشکلات زیادی مواجه می کند. و تورم را كنترل كنيد، در صورتي كه مباني اقتصادي ايران ماليات نپردازند، به طوري كه در سال گذشته 20 شركت بزرگ دولتي و خصوصي حدود 250 هزار ميليارد تن سود خالص داشته باشند، در حالي كه دولت بايد ماليات و يارانه انرژي بپردازد. اجازه دهید این شرکت ها به دست آورند.

وی گفت: اما دولت این کار را نمی کند و در ازای افزایش نرخ ارز از جیب مردم، خودش هزینه می دهد، در حالی که در کشورهای دیگر مالیات تنها منبع درآمد دولت است و دولت مالیات می پردازد. کشورشان را اداره کنند، اما در ایران مالیاتی که مناسب ثروتمندان باشد وجود ندارد و پایه های مالیاتی عمده ای مانند مالیات بر ثروت، مالیات بر درآمد، مالیات بر معاملات سوداگرانه و غیره وجود ندارد.

راغفر گفت: «تا زمانی که سیاست‌های نئولیبرالی در دولت اجرا شود، سطح زندگی طبقات متوسط ​​و پایین ارتقا نمی‌یابد، زیرا ثروتمندان و صاحبان نفوذ به فرار مالیاتی از طریق ظلم و در مقابل دولت ادامه می‌دهند». قدرت آن به کارگران و کارگران می رسد و با سیاست هایی که در پیش می گیرد، فقرا را فقیرتر می کند.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما