حلقه LiquidCool; فناوری تبرید جدید شیائومی – زومیت معرفی شد

[ad_1]

فناوری تبرید جدید شیائومی Loop LiquidCool نام دارد که از شاتر یک طرفه برای دفع گرما استفاده می کند. در روند کار به نام اثرات مویرگی برای اعمال مایع خنک کننده به طور مستقیم به منبع گرما استفاده می شود، مایع توسط گرمای منبع تبخیر می شود و بخار حاصل به قسمت خنک کننده هدایت می شود. در این قسمت بخار سرد متراکم شده و بخار باقی مانده جذب می شود.

xiaomi-liqudcool-2

به گفته wccftech، فناوری جدید شیائومی دوبرابر قدرت خنک کنندگی تولید می کند و برای خنک کردن گوشی های هوشمند کارآمدتر است. انتظار می رود این فناوری در نیمه دوم سال 2022 (کاهش 1401) راه اندازی شود.

فناوری Loop LiquidCool

فناوری Loop LiquidCool از یک سیستم لوله گرمایش دایره ای متشکل از یک اواپراتور، یک کندانسور، یک محفظه برای پر کردن مکرر و خالی و همچنین یک لوله گاز و مایع خودکفا تشکیل شده است.

xiaomi-liqudcool-4

اواپراتور در یک منبع حرارتی با یخچال قرار می گیرد. با گرم شدن گوشی این مایع خنک کننده تبخیر می شود و سپس جریان بخار و هوا به کندانسور ارسال می شود که در آن بخار دوباره به مایع منتقل می شود و این مایعات جذب شده و در الیاف محفظه برای این منظور و بعدا جمع می شوند. دوباره برای استفاده در اواپراتور.

چیزی که این فناوری شیائومی را منحصر به فرد و متفاوت می کند، استفاده از فرآیند خنک کننده مشابه فرآیند خنک کننده مایع VC است.


سیستم استاندارد VC برای مایعات و گازها کانال های جداگانه ای ارائه نمی دهد. در واقع در این سیستم ها دمای بالا برای گازها و دمای پایین برای مایعات متقابل هستند.

شیائومی در جدیدترین طراحی پمپ خود یک پمپ حلقه ای با طراحی خاص برای لوله های گاز ارائه می دهد که مقاومت هوا را تا 30 درصد کاهش می دهد اما در عین حال حرارت را با حداکثر ظرفیت (100 درصد) منتقل می کند.

چرخش یک طرفه؛ بهترین راه برای خلاص شدن از گرما

برای اطمینان از جریان یک طرفه با راندمان بالا، حمل ساختار شیر تسلا در اتاقی که اغلب پر و خالی است مهم است.

xiaomi-liqudcool-3

شیر تسلا یک شیر یک طرفه است که اجازه می دهد مایع از اواپراتور عبور کند، اما اجازه بازگشت گاز را نمی دهد. این ویژگی بازده بالاتری را برای جریان گاز یا مایع در سراسر سیستم فراهم می کند.

مقالات مرتبط:

به لطف جریان یک طرفه، جداسازی گاز از مایع، لوله های گاز با مقاومت کم دریچه تسلا و طراحی انعطاف پذیر، فناوری Loop LiquidCool را می توان در هر طراحی داخلی استفاده کرد. این حلقه ها را می توان به صورت مربعی طراحی کرد و فضای زیادی را برای باتری ها، ماژول های دوربین و موارد دیگر اشغال کرد.

شیائومی از این فناوری در Mi Mix 4 شخصی برای خنک کردن گوشی استفاده می کند: پس از 30 دقیقه بازی Genshin Impact با حداکثر تنظیمات ویدیویی 60 فریم بر ثانیه، دمای دستگاه 47.7 درجه سانتیگراد و دمای پردازنده 6.8 درجه سانتیگراد اندازه گیری شد. کمتر از Maymix 4 بدون دستکاری تخمین زده شده است.

xiaomi-liqudcool-6

فکر می کنید فناوری Loop LiquidCool در آینده چه نقشی در تلفن های همراه خواهد داشت؟

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما