خط دلار در کانال 30

[ad_1]

در دومین روز هفته بازار ارز به آرامش رسید و شنبه خبری از خرید جدی نبود. معامله گران امروز تمایل به خرید محتاطانه دارند و قیمت بانک های ایالات متحده را کاهش می دهند. دلار که در اولین روز هفته حدود 800 تومان رشد را ثبت کرده بود، در دومین روز هفته به 200 تومان رسید. بانک های ایالات متحده در عصر شنبه 30150 دلار و در روز یکشنبه 30350 دلار معامله کردند.

به گزارش اقتصاد جهانی، به گفته برخی فعالان، پس از ورود دلار به کانال 30 هزار تومانی، فضای معاملات با هیجان رو به وخامت گذاشته است. این امر از روند قیمت کارت های بانکی ایالات متحده نیز مشهود است. به عنوان مثال بیشترین قیمت دلار در روز گذشته در محدوده 30 هزار و 500 تومان و کمترین قیمت این ارز حدود 30 هزار و 300 تومان بوده است. در واقع بین سقف و کف فقط 200 تومان فاصله وجود دارد. دلار پنجشنبه گذشته در سطح 29 هزار و 350 تومان بود، اما روز شنبه توانست به راحتی سد 30 هزار تومانی را بشکند و حتی سطح 30 هزار و 200 تومان را لمس کند.

از خریدهای گذشته بهره مند شوید

به گفته فعالان، یکی از دلایل کاهش قیمت ارز در روز یکشنبه، سود تعدادی از دلالان ارز بوده است. برخی از دلالان ارز در جریان مذاکرات هسته ای اقدام به خرید ارز کردند و با ورود به کانال دلار 30 هزار تومانی، مبلغ خرید ارز خود را فروختند و سود کردند.

این گروه پیش بینی می کند در این هفته دوباره بتوانند ارز زیر 30 هزار تومان را خریداری کنند. با این حال گروهی دیگر از معامله گران معتقدند خط 30 هزار تومانی پشتوانه جدیدی در بازار است که به راحتی شکسته نمی شود. تحلیلگران فنی نیز معتقدند تا زمانی که دلار بالای 30 هزار تومان باشد، احتمال افزایش بازار بیشتر خواهد بود. برای تقویت بازیگران رو به کاهش، به نظر می رسد دلار به بازدهی زیر 30 هزار تومان نیاز دارد.

خط دلار در کانال 30

برچسب های درهم تنیده با بازار دلار

یکی از عواملی که به افزایش قیمت دلار در روز یکشنبه کمک کرد، افزایش قیمت معاملات درهم بود. نرخ معاملات درهم دیروز توانست از مرز 8300 تومان عبور کند و به سطح 8350 تومان برسد. با این محدوده قیمت های نقل و انتقال درهم، ارزش دلار در بازار داخلی حتی می تواند به بالای 30 هزار و 600 تومان هم برسد. با توجه به اینکه ارزش بانک آمریکا در بازار داخلی در محدوده 30 هزار و 300 تومان قرار دارد، می توان گفت دیروز عرضه ارز توسط بازارسازان بالا بود. در واقع، عرضه پیشرو در بازار باعث شده است که بانک های آمریکایی نتوانند با ارزش دلار مطابقت داشته باشند.

نوسانات محدود در بازار سکه

مدال امامی در اولین روز هفته 350 هزار تومان و در مرز 13 میلیون تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند. با این حال روز یکشنبه وضعیت بازار سکه آرام گرفت و این فلز گرانبها به رشد 50 هزار تومانی بسنده کرد. سکه 13 میلیون و 50 هزار توماس در ساعت 15 بود. دلیل اصلی رشد قیمت سکه افزایش قیمت دلار است. اگر رشد دلار متوقف شود، خریداران سکه به تدریج بازار را ترک خواهند کرد. اما تا زمانی که سکه بالای 13 میلیون تومان باشد، بعید است فروشندگان بزرگ وارد بازار شوند.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما