در پاکستان چه می گذرد؟

[ad_1]

میوه – سازمان شفافیت بین‌الملل، پاکستان را در میان 180 کشور جهان در رتبه 140 قرار داده است. این حرکت به عمران خان آسیب می رساند، که حزب قول داده است او را ریشه کن کند.

به گزارش دویچه وله، فرارو؛ به گفته سازمان شفافیت بین‌الملل (TI)، شاخص ادراک فساد در پاکستان از زمان به قدرت رسیدن عمران خان در سال 2018 بدتر شده است.

دولت

آگهی. بر اساس شاخص ادراک فساد در سال 2021، گروه نظارتی مستقر در برلین، آسیای جنوبی را به عنوان یکی از فاسدترین کشورهای جهان رتبه بندی می کند. پاکستان رتبه 124 در فساد، 120 در سال 2019 و 117 در سال 2018 را دارد.

شاخص ادراک فساد از سال 1995 تدوین شده است و بر اساس 13 منبع مختلف از جمله کارشناسان فساد و بازرگانان در بخش دولتی است. این منابع شامل اطلاعات بانک جهانی، مجمع جهانی اقتصاد، و ارزیابی ریسک و شرکت های مشاوره خصوصی است.

آگهی. بر اساس شاخص ادراک فساد 2021، «حاکمیت قانون» و «مالکیت دولتی» (نوعی از فساد سیاسی سیستماتیک که در آن منافع شخصی تأثیر قابل توجهی بر فرآیندهای تصمیم گیری دولت دارد) دلایل اصلی هستند. فساد در پاکستان برای تعداد فزاینده موارد مورد توجه قرار گرفته است.

عمران خان قبل از اینکه در سال 2018 به قدرت برسد، یک سیاستمدار بود و مرتباً اتهامات فساد را به عنوان مدرکی علیه مخالفان سیاسی خود، به ویژه نخست وزیر سابق نواز شریف، ذکر می کرد. سیاست عمران خان همچنان “سیاستمداران فاسدی” را هدف قرار می دهد که می گویند مانع توسعه پاکستان شده اند.

اما پس از به قدرت رسیدن عمران خان، فساد تشدید شد و رهبران اپوزیسیون عمران خان را به سخره گرفتند. شباز شریف، رهبر اپوزیسیون، در توییتی نوشت که دولت عمران خان “رکوردهای فساد در 20 سال گذشته” را در دوران حکومت برادرش نواز در پاکستان شکسته است. کاهش یافته.

شهید کاکان عباسی به دویچه وله گفت که فساد در دولت عمران خان به اوج خود رسیده است. او گفت که سطح فساد در تاریخ پاکستان بی سابقه بوده است.

ذوالفقار علی بادر، سخنگوی بوتو زرداری، رهبر حزب مردم پاکستان، گفت که نخست وزیر باید پس از انتشار گزارش فساد از سمت خود کناره گیری کند.

با این حال، فواد چادری، وزیر اطلاعات و رسانه پاکستان، این موضوع را کم اهمیت جلوه داد و به دویچه وله گفت که وضعیت پایین پاکستان به دلیل فساد در این کشور نیست. در این گزارش آمده است، اما تعداد آنها برای سرنگونی حکومت قانون و تسلط بر دولت کافی نیست.

چرا در پاکستان این همه فساد وجود دارد؟

تحلیلگران به تعدادی از دلایل افزایش فساد در پاکستان نگاه می کنند. مایک کوگلمن، کارشناس جنوب آسیا در مرکز وودسون در مرکز ویلسون، به دویچه وله گفت: “شفافیت جهانی می گوید که مسائل مبارزه با فساد را نمی توان از دموکراسی های گسترده تر جدا کرد. تلاش های ضد فساد فقط دموکراسی را خنثی می کند.” اصلاحات دموکراتیک پاکستان مدت هاست که تلاش های ضد فساد را در عمل محدود کرده است.

امبر شمسی، تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار، در توضیح موضوع اصلاحات دموکراتیک، معتقد است که فساد منعکس کننده سابقه حقوق بشر پاکستان، حملات به روزنامه نگاران و رو به وخامت حاکمیت قانون است.

او به دویچه وله گفت: «هیچ پاسخ کلی به پاکستان وجود ندارد.

با این حال، بی نظیر شاه، تحلیلگر سیاسی، می گوید که گزارش های فساد همیشه دقیق نیستند.

وی افزود: این گزارش محدودیت ها را ارزیابی می کند، در این گزارش تنها برآورد فساد در بخش دولتی و خصوصی حذف شده است، همچنین میزان فساد در کشور از شهری به شهر دیگر و بخشی به بخش دیگر متفاوت است. “این می تواند فریبنده باشد.”

در هر صورت، سازمان شفافیت بین الملل لطمه زیادی به «مرد ضد فساد» نخست وزیر عمران خان وارد کرده است. کارشناسان می گویند این می تواند به انتخابات عمومی 2023 نیز آسیب برساند.

«هویت سیاسی عمران خان با مبارزه با فساد مرتبط است.

«عمران خان و متحدانش سعی دارند از این گزارش به عنوان بخشی از یک توطئه جهانی برای گمراه کردن پاکستان استفاده کنند. البته به این مسائل توجه کنید، بلکه به دموکراسی رو به زوال که چالش فساد را تشدید می کند.

احیای اقتصاد کشور توسط عمران خان پیش از این برای او مشکلات سیاسی ایجاد کرده است. افزایش مالیات و نرخ قدرت قدرت خرید روپیه پاکستانی ها در حال کاهش است و تورم در حال افزایش است. تورم پاکستان در نوامبر گذشته به 11.5 درصد رسید. پول ملی پاکستان، روپیه، در حال حاضر در پایین ترین سطح با دلار معامله می شود.

او گفت: “عمران خان ممکن است تعهد واقعی برای مبارزه با فساد داشته باشد، اما مقیاس مشکل حل نشده باقی مانده است. مبارزه با فساد یکی از آنهاست.” آنها اهداف بسیار ساده ای هستند. عمران خان این مسیر دشوار را آموخته است.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما