را در برخی از اشیاء چهره انسان می‌بینیم؟

[ad_1]

-رارو- غ‌ شی‌شی‌ شی‌ شی‌ ه‌ ه‌ ه‌ که‌ پن پدیده روان ختیناختی «یاریدولیا چهره«نامیده می‌شود که انسان‌ها و حتی پامپانزه‌ها به رور طبیعی نن را تجربه کنند.

به گزارش فرارو ، . . . . . . . . . .

جسیکا تائوبرت، یکی از پژوهشگران روانشناسی دانشگاه کوئینزلند، میگوید: «هدف مطالعه ما این بود که بفهمیم آیا نمونه هایی از پاریدولیا چهره می توانند حامل انواع علائم اجتماعی مانند سن و جنسیت بیولوژیکی باشند که به طور معمول چهره های واقعی منتقل می شوند. نتایج ما یک سوگیری قابل توجه در ادراک ننسیتی را نشان داد، به یوری که از چهره‌های واهی بیشتر به عنوان مرد در نظر گر پرداخت.

همکاران 3815 شرکت کننده را برای یک آزمایش آنلاین به کار گرفتند و از آنها خواستند بیش از 200 عکس از چهره های واهی را که این تیم از اینترنت و همچنین مجموعه های شخصی آنها تهیه کرده بودند، ببینند ). . . . . . همچنین به آن‌ها گفته‌اند که در صورت مشاهده چهره، برخی از ویژگی‌های نن از جمله محدوده سنی و ننسیت نن را به تورت «مرد» می‌گویند.

.افت‌ها نشان داد، چهره‌های جوان و یا کودک را در یا می‌دیدند. آیا مطمئن هستید که می خواهید این صفحه را حذف کنید؟ کداد کمتری از چهره‌ها به عنوان نشان دهنده غم، ترس یا انزجار فهمیدند. . . . . . این تیم در مقاله جدید خود می‌نویسد: ۹۰ درصد از تصاویر چهره‌های وهمی دارای امتیاز مردان بودند، در حالی که تنها ۹ درصد از تصاویر دارای امتیاز مردان بودند.

را در برخی از اشیاء چهره انسان می‌بینیم؟

دوگیری‌های ادراکی مانند این بسیار رایج است. زنها زمانی اتفاق می‌افتند که مغز ما میانبرهایی را برای تحقیق و درک آنچه می‌بینیم ایجاد می‌کند. . . . . . تائوبرت میگوید: «ما میدانیم وقتی چهره ها را در اشیا میبینیم، این توهم توسط بخشهایی از مغز انسان پردازش می شود که به پردازش چهره های واقعی اختصاص دارد، بنابراین در تئوری، پاریدولیا«مغز را فریب می دهد». اما اکنون ما شواهدی داریم که این محرک های واهی مغز، توسط نواحی درگیر در ادراک و شناخت اجتماعی پردازش می شود، بنابراین می توانم از پاریدولیا چهره برای شناسایی آن مناطق خاص استفاده کنیم. ».

. . . . . بررسی ها برای یافتن پاسخ به این پرسش عمیقا تلاش کردند. آزمایش‌های آزمایش‌های بیشتر انجام شد تا بررسی شود که یا این سوگیری می‌تواند باعث شود آن‌ها همچنین تصاویر را دوباره آزمایش کردند، اما در خاکستری، تا نند آیا رنگ‌ها ممکن است اما هیچ کدام از این عوامل را نمی‌توان نتیجه داد، توضیح می‌دهد.

علاوه بر این، این تیم شکل‌های چهره انسان مبهم بر جنسیت را ایجاد کردند تا بررسی کنند که شرکت‌کننگگ ر صو تر باشد. . . . . . در نهایت، آن‌ها مدل‌سازی محاسباتی را مورد بررسی قرار دادند تا مشخص شود که ویژگی‌های ویژگی‌ها – . . . . .

را در برخی از اشیاء چهره انسان می‌بینیم؟

این معنی است که ما هنوز مطمئن نیستیم که چه چیزی باعث سوگیری ادراک شده است، اما پیشنهاداتی را پیشنهاد می کنند. نا در مقاله خود مینویسند: به این معنی که ادراک صورت وهم‌آمیز در یک شیء از آنمان ابتدا مفهوم «مذکر» را فرا می‌خواند. . . . . . . . . . . اخن خود نمی تواند سوالات دیگری را در مورد اینکه چگونه هنجارهای اجتماعی ممکن است لازم به ذکر است، این پژوهش در نشریه معتبر PNAS منتشر شده است.

از: Sciencealert

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما