زرز تهیه شیرینی برنجی ، شیرینی سنتی نوروز

[ad_1]

ـراروـ شیرینی برنجی یکی از شیرینی‌های سنتی ایرانی است که رار محبوب و پرطرفدار است و در مکان‌های مختلف یا روش‌های گوناگون تهیه می‌شو. نان برنجی که از ترکیب آرد برنج، روغن، پودر قند و …

. . . . . . . . . .

مواد لازم برای تهیه شیرینی برنجی

برد برنج: نیم کیلو
قودر قند: 150 گرم
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
روغن جامد: ۲۵۰ گرم
بلاب: یک چهارم پیمان
وانیل: نوک چایخوری
پودر هل سبز: ق چایخوری
خرفه سیاه یا خلال پسته برای تزیین: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

ارد برنج

نکات مربوط به آرد برنج

نوع آرد برنجی که برای تهیه شیرینی برنجی استفاده می‌شود، در طعم و شیرینی بافتی تأثیر مستقیم دارد. آما آرد برنج را از لوازم قنادی‌های معتبر به صورت فله‌ای و نه بسته‌بندی‌های کارخانه‌های تولید نند. زل از درست کردن شیرینی برنجی بهتر است حتما آرد برنج را دو تا سه رار الک کنید.

نکات مربوط به روغن

روغن شیرینی

برای تهیه شیرینی آردی بهتر است از روغن های مخصوص شیرینی آردی استفاده کنید که در فروشگاه های فروش روغن موجو حلبی کنید. در صورتی که به این روغن تخلیه، از روغن جامد نباتی استفاده کنید. مراقب باشید که هرگز از روغن‌های صاف قنادی که در لوازم قنادی‌ها موجود است، استفاده نکنید. برا باعث خشکی بیش از حد شیرینی می‌شوند. توصیه ما این است که اگر از روغن مخصوص شیرینی آردی استفاده نکنید، حتماً از مخلوط روغن جامد نباتی و روغن صاف قنادی یا.

نکات مربوط به گلاب

بلاب

‌طمان‌طور که می‌دانیم گلاب عصاره خوشبوی لل محمدی است که مرغوب‌ترین نوع آن در شهرهای کاشان و میمند فارس می‌شود. . . . . . بلاب اصل بوی حل محمدی می دهد و شما بوی ترشیدگی از آن استشمام نمی کنید. رنگ گلاب اصل، روشن و بدون رسوب است. بلاب اصل همچنین طعمی سنگین و مایل به تلخی دارد. پس گنگام خرید گلاب به این نکات توجه داشته باشید.

زرز تهیه شیرینی برنجی

۱ ب برای شروع کار ابتدا روغن را روی حرارت خیلی کم اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. سپس صبر کنید زا از حرارت بیفتد. زرده‌های تخم مرغ را داخل کَسه گود و مناسب بریزید و وانیل و لل را به نن اضافه کنید. ایمی زده‌ها را با همزن دستی هم بزنید. سپس روغن خنک شده را به ضن اضافه کنید و باز هم بزنید.

. . . . .

. . . . . الا لیسک را کنار بگذارید و در این مرحله با دست هم بزنید. قتی همه آرد برنج را اضافه کرد، گلاب را روی مواد بریزید و به ورز دادن ادامه دهید تا خمیر حالت پودری نداشته باشید. اگر خمیر به دست چسبید، کمی دیگر آرد برنج را اضافه کنید و اگر حالت پوره پوره داشت و بعد از ورز دادن هم شبیه خمیر منسج نشد، خمیر را داخل گوشت با سری درشت بریزید و یکبار از چرخ گوشت رد کنید; . . . .

. . . . . سپس از خمیر به اندازه گردوی کوچک بردارید و با مهر مخصوص شیرینی برنجی روی نن را مهر بزنید. . . . . . سینی فر را در فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی‌ها کاملا نند. از این‌که شیرینی پخته می‌شود، نن را از خارج کنید و زمانی که مامالا سرد نشده است، به دست نزنید.

نکات مهم برای تهیه شیرینی برنجی

شیرینی برنجی

. . . . .
. . . . . گلاب بیش از اندازه شیرینی برنجی را بعد از پختن خشک می کند.
. . . . .
۴ ـ آنمان پخت شیرینی برنجی نسبت به بقیه یرینی‌ها کم‌تر است. .نابراین توجه داشته باشید که محیط را طوری تنظیم کنید که شیرینی خام نکند یا بیش از حد برشته شود.
. . . . .

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما