سر غیرمنتظره سیاره ای از بستر کانادا-زومیت برخاسته است

[ad_1]

روت همیلتون، از بریتیش کلمبیا ، کانادا ، اخیراً یک بارش شهابی 1.2 کیلومتری در نزدیکی بالش او پیدا کرده است. روت همیلتون در خانه اش خواب بود که سگش با صدایی حیرت انگیز از خواب بیدار شد. از جا پرید و چراغ را روشن کرد و بلافاصله متوجه سوراخ بزرگی در سقف اتاقش شد. زمان او ساعت 11:35 شب است. نیویورک تایمز گزارش داد که در ابتدا ، همیلتون 66 ساله تصور می کرد که درختی در نزدیکی خانه اش سقوط کرده است ، اما تحقیقات اولیه نشان داد که همه درختان حیاط سر جای خود هستند.

روت همیلتون تصمیم گرفت بلافاصله با مرکز واکنش اضطراری پلیس (911) تماس بگیرد. اما هنگام صحبت با ارائه دهنده تلفن ، متوجه یک شی خاکستری بزرگ شد که بین دو بالش گل روی تختش افتاد. او بعداً دریافت که آنچه روی تخت او افتاده ، هواشناسی است. همیلتون به وب سایت نیوز گفت: “من مثل برگ می لرزیدم.” تصور کنید که خواب هستید. “همه چیز امن و مطمئن است ، و شما در آرامش در رختخواب خود دراز کشیده اید ، اما ناگهان هنگامی که سیاره به شما برخورد می کند از رختخواب بلند می شوید.”

بارش شهابی نسبتاً بزرگی ، به اندازه مشت یک مرد قوی ، در نزدیکی همیلتون فرود آمد و مقداری خمپاره و خاک روی دیوار شکست و آن را روی صورت او ریخت. این حادثه که در 3 اکتبر رخ داد ، کاربران اینترنت را برای مدتی استراحت کرد و در نهایت به هواشناسان اجازه داد تا به هم نزدیک شوند.

1.2 کیلومتر هواشناسی در دست روت همیلتون است1.2 کیلومتر هواشناسی در دست روت همیلتون است

هر ساعت ، ساعت و روز “سیارات” به زمین پرتاب می شوند. هواشناسی به اندازه کافی بزرگ برای زنده ماندن از مدار سیاره و فرود آمدن بر سطح سیاره ما ، به عنوان هواشناسی نیز معروف شد. برخی از این شهاب سنگ ها از مجموعه های شخصی و برخی از موزه ها هستند. برخی از آنها در حراج ها و سایت های خرده فروشی مانند eBay فروخته می شوند. در مارس 1999 بود که مجموعه کمیاب هواشناسی در کریستیز در مجموع 4 میلیون دلار فروخته شد.

شهاب سنگ های شبانه به خانه همیلتون در گلدن سیتی (شهری با 3700 نفر جمعیت ، 708 مایلی شرق ونکوور) برخورد کردند ، کانادایی دیگری دو صدای وحشتناک شنید و آتش بازی را در آسمان شب مشاهده کرد. به گفته محققان دانشگاه کلگری ، برخی می توانند این پدیده را ثبت کنند. پس از تماس همیلتون با مرکز اورژانس شهردار ، مامور به خانه او آمد و گفت که سنگ گم شده ممکن است در نتیجه انفجار در محل احداث جاده در مجاورت باشد. با این حال ، تحقیقات بعدی نشان داد که انفجاری در آن شب رخ نداده است.

سپس پلیس پیش بینی دیگری کرد و گفت: سنگی که روی بستر همیلتون افتاد یکی از دو صدای هواشناسی است که در این نزدیکی شنیده شده است. همیلتون که از این موضوع شوکه شده بود ، به اتاق خواب خود بازنگشت و تمام شب را بیدار ماند و چای نوشید. همیلتون به رسانه های محلی گفت که او در ابتدا تصمیم گرفت موضوع را ساکت کند ، اما بعداً به محققان دانشگاه وسترن انتاریو اطلاع داد. پیتر براون، یکی از محققان مرکز علوم نیز به محل حادثه شتافت و منشاء هواشناسی را که به اعتقاد وی “از یک سیارک” آمده بود ، تأیید کرد. همیلتون ، که اکنون بازنشسته شده و مدیر سابق اتاق بازرگانی محلی است ، تصمیم گرفت به خانواده اش اطلاع دهد.

مثل برگ می لرزم. تصور کنید که در خواب هستید و ناگهان بیدار می شوید تا یک سیاره باشید

هواشناسی روی خانه ها و حیاط خلوت سقوط کرد. در سال 1982 ، 2.7 کیلوگرم اجسام سنگین به خانه ای در واترسفیلد ، کانکتیکات آمریکا برخورد کردند. اجسام با سوراخ شدن سقف طبقات دوم و اول روی اتاق نشیمن می افتند و با حرکت به داخل اتاق ناهارخوری سرنشینان را شگفت زده می کنند. در رویداد عجیب دیگری در سال 2020 ، شهاب سنگی با 2 کیلوگرم غلاف از سقف به خانه تابوت ساز اندونزیایی سقوط کرد.

به گفته پروفسور براون ، احتمال برخورد هوا با یک خانه خصوصی و برخورد با یک تخت در هر سال حدود نیمی از 100 میلیارد است. بارش شهابی که از اتاق خواب همیلتون بیرون می آید یکی از دو شهاب سنگی بود که آن شب از آسمان طلایی گذشت. محققان دانشگاه کلگری (257 مایلی شرق گلدن) بعداً شی دوم را در فاصله یک مایل و نیم از خانه همیلتون پیدا کردند. محققان از نقاط کانونی در عکس ها و فیلم های افراد محلی برای یافتن این سیاره استفاده کرده اند.

ترک اتاق خواب همیلتون پس از برخورد هواشناسیترک اتاق خواب همیلتون پس از برخورد هواشناسی

آلن هیلدبراندپروفسوری در دانشگاه کلگری که هواشناسی خوانده است می گوید: “او و همکارانش از دریافت این جرم آسمانی بسیار خوشحال بودند و حتی” فکر می کنم ما با خوشحالی بغل کردیم “.

مقالات مرتبط:

دانشمندان می گویند می توانند از هواشناسی برای ایجاد مسیری برای حرکت این اجرام کیهانی از فضا به زمین استفاده کنند. شهاب سنگها در این مسیر حدود 90 درصد جرم خود را از دست می دهند. دمای سطح این سیارک در طول این سفر طولانی به بیش از 2000 درجه سانتیگراد رسید و سرعت آن گاهی 50 برابر بیشتر از سرعت صوت است. اگرچه هواشناسان غالباً گرما را از دست می دهند و هنگام پیدا شدن سرد می شوند ، اما عمدتاً داغ می مانند.

همیلتون گفت که قصد دارد هواشناسی را پس از تکمیل محققان در املاک خود نگه دارد. گفته شده است که احتمال کشته شدن سیارک ها بیشتر از برنده شدن در قرعه کشی است و اکنون این اتفاق باورنکردنی برای همیلتون رخ داده است ، چرا به خرید بلیط فکر نکنید. وی از خبرنگاری در این باره پرسید که مجبور نیست این کار را انجام دهد زیرا قبلاً برنده شده است. همیلتون گفت: “من آسیبی ندیدم.” من آن تجربه را پشت سر گذاشتم و حتی یک خراش هم نگرفتم. بنابراین تنها کاری که باید انجام می دادم این بود که دوش بگیرم و گرد و غبار سر و صورتم را بشویم. “من بسیار خوشحالم که زنده هستم.”

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما