سه وزیر متهم

[ad_1]

وزیر اقتصاد، وزیر بهداشت و اکنون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ حجت الله عبدالملکی سومین وزیر در دولت ابراهیم رئیسی است که به کیفرخواست رسیدگی می کند.

به گزارش شرق، نفر اول احسان خاندوزی وزیر اقتصاد است که نامش برای پیگرد قانونی مطرح شده است. چندی پیش نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود که 50 نماینده نامه ای را برای شکایت از وزیر اقتصاد امضا کرده اند، اما سخنگوی کمیسیون این خبر را تایید نکرد و گفت که ادعایی وجود ندارد و ممکن است وجود داشته باشد. تلاش برای جمع آوری امضا و همچنان زمزمه هایی مبنی بر این گونه اقدامات شنیده می شود و به دلیل مشکلات اقتصادی و نارضایتی از اجرا ممکن است اتفاق بیفتد. وزیر دوم، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت است که روز یکشنبه ادعای وی اعلام شد، اما اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز آن را تکذیب کردند و خود را منبع این خبر اعلام کردند.

اما نام کمال حسین پور به عنوان طراح استیضاح در سند کار استیضاح وزیر بهداشت به همراه شش امضای نمایندگان حامی این طرح منتشر شد.

وزیر سوم حجت‌الاسلام عبدالملکی است، البته ما از صحبت‌های ویژه و توصیه‌های ایشان نسبت به نحوه تولید کار و برنامه‌ریزی بلندمدت به جای انجام وظایفش در وزارت می‌دانیم، اما به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس چنین نیستند. از کار او لذت ببرید.

نمایندگان سوشا و کرخه در آخرین روز هفته با ابراز نارضایتی مجلس از روند حجت الله عبدالملکی، لغو برخی از دولت ها و عدم توجه به اسناد ملی در راس آن ها را ضعف دانستند. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی.

محمد کعبه امیر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قابل توجه دانست که با انتصاب اخیر عبدالمالکی در این وزارتخانه، بر تعداد اتهامات وارده به این وزارتخانه افزوده می شود. حضور عبدالملکی از روزی که توسط ابراهیم رئیسی به عنوان نامزد معرفی شد روند صعودی به خود گرفت.

او که روزگاری به عنوان یکی از داوران برنامه میدان شبکه سوم سیما دیده می شد، بلافاصله به عنوان آلترناتیو وزارتخانه مهم «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» مطرح شد که با توجه به نمایندگی کل مردم . از تولد تا مرگ، این وزارتخانه ها کار می کنند، به مجلس شورای ملی ارائه می شود. عبدالملکی با 40 سال سن جوان ترین فردی است که به دولت انتخاب شده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان، دارای سابقه است. عبدالملکی در سال های اخیر بارها علیه برجام و FATF صحبت کرده و حتی یک بار برای مسئولان فرهنگی دولت حسن روحانی آرزوی مرگ و عذاب الهی کرده است. صحبت های وزیر به این ها محدود نشد و عبدالملکی صحبت های بسیار عجیبی کرد.یک بار قبل از شروع به کار.

عبدالملکی در همایشی با حضور اساتید و اساتید دانشگاه در سال 94 گفت: «با استفاده درست از منابع کشاورزی موجود می‌توانیم در میان مدت به دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شویم.» اقتصاد دانش‌بنیان که نفت و گاز را نیز در اولویت قرار می‌دهد. قلب توسعه صنعتی کشور (به جای فروش).نفت خام)، در بلندمدت می توانیم تبدیل شویم. “سومین اقتصاد بزرگ جهان.”

و اگر از توانمندی‌های سایر بخش‌ها مانند تجارت، ترانزیت، در بخش‌های مالی و دریایی و معدنی استفاده کنیم، جمعیت ما به ۱۵۰ میلیون نفر می‌رسد و حتی به «نخستین قدرت جهان در عرصه تمدن» دست خواهیم یافت.

مشخص نیست عبدالملکی در دوران مسئولیت خود به همین سمت رفت یا خیر. او یک بار در حاشیه یک گردهمایی در مورد رموز موفقیت صنعت خودروسازی هواپیمای کره جنوبی گفت: “فقط خودروهای کره ای و این رمز موفقیت صنعت خودروسازی کره است…”.

عبدالملکی زمانی مدعی شد که آمریکا بیش از 270 میلیارد دلار در تحریم‌های ایران از دست داده است و اروپا بین سال‌های 2011 تا 2015 بیش از 220 درصد آمریکایی‌ها را از دست داده است.

مخالفت با مجلس

حجت الله عبدالملکی روزی که برای دفاع از برنامه های خود برای کاندیداتوری به مجلس رفت به شدت مخالف بود. او در آن روز متعهد شد: “من تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا هر موقعیتی را ممکن سازم. این امر نقشی در توسعه هر چه متوازن کشور دارد.”

عبدالملکی همچنین گفت: شروع کار ما پایان معضل مافیایی در مجموعه اقتصادی زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. اما برخی از نمایندگان کلیت طرح وی را ناقص دانستند; به عنوان مثال هاجر چنارانی نماینده نیشابور گفت: 30 صفحه برنامه به صورت گرافیکی است و بخشی از آن چالش ها و نظریه های نظری، حل مسئله و نظری را به تصویر می کشد که با جستجو در اینترنت می توان به آن دست یافت.

عبدالحسین روح الامینی، نماینده تهران نیز در مخالفت با وی گفت: «وزارت کار جای سیاست گذاری و تئوری نیست. عبدالملکی داور موفقی در مسابقات تلویزیونی میدان است اما هیچ اختیاری بر وزارتخانه ندارد. کمیته امداد با وزارتخانه بسیار متفاوت است.

فلاورجان موسویلرگانی نماینده مجلس نیز با ابراز همدردی با رئیس جمهور و مجلس، گفت: من به رئیس جمهور نزدیک هستم، دردناک است و اگر کسی بخواهد از این فرصت ها استفاده کند، وای به حال وزارتخانه.

عبدالملکی در نهایت یک پیروزی قاطع در مجلس به دست آورد، اما جایی در کنگره گفت که باید به آن رسیدگی کند. در مجلس گفت: «تا کی باید گوشه بنشینیم و بگوییم می آییم.» فی جایی را گرفت؟

با وجود دولت و مجلس انقلابی، اشتغال کمتری پذیرفته نشد. ما که می پرستیم و خود را پیرو ولایت می دانیم، نباید بگوییم مجموعه کدام یک از نکات من را نادرست می دانید؟ آغاز کار ما پایان معضل مافیایی در مجموعه اقتصادی زیر مجموعه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. اندکی بعد سخنان خود را تصحیح کرد و طی نامه ای نوشت: احترام به قدرت های بزرگ و خانه بزرگان بر همه ما لازم است و آن خانه ها از نکات ذکر شده خالی است.

یک توییت اصلی

اما سخنان شیوا و راهبرد عبدالملکی برای اداره کشور به سه سال قبل برمی گردد، زمانی که او در توییتی نوشت: «حتی یک میلیون هم می تواند تولید کند. چه چیزی باید بپرسید؟ حق با شماست! “ما آموزش ندیدیم!”

ادعای عظیمی که بلافاصله پس از انتخاب به عنوان وزیر مجددا توسط عبدالملکی توسط کاربران تذکر داده شد و از وی خواستند به صراحت بگوید در این شرایط بد و گران اقتصادی با این پول چگونه کار کرد؟ وزیر تعاون دو هفته پیش این توئیت را نقل کرد و بار دیگر مدعی شد که با وجود گذشت چند سال از آن زمان و بالا بودن قیمت مواد اولیه، همچنان می توان با یک میلیون تومان شغل ایجاد کرد.

او همچنین می گوید با سرمایه بیشتر می توان کارهای بهتری انجام داد. وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 120 شغل از 430 شغل در البرز به نمایش گذاشته شد، گفت: این کار با سرمایه گذاری کل 1 تا 10 میلیون تومان قابل انجام است و سرمایه گذاری کم و مهارتی است. . “اگر ما آموزش های مهارتی را توسعه دهیم و بتوانیم مهارت های اصلی را ارتقا دهیم، می توانیم بدون نیاز به سرمایه بالا مشاغل بیشتری ایجاد کنیم.”

البته وزیر به این آثار و جزئیات آن اشاره ای نکرد. زمزمه شکایت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 2 تا 3 ماه پیش آغاز شد و روز بلند شد. شاید این فرصت خوبی باشد تا او یک بار برای همیشه نحوه اجرای پیشنهادات و ادعاهای خود را بیاموزد تا اگر از شورا رای اعتماد نگرفت و به تلویزیون بازگردد، حداقل مردم یاد بگیرند که چگونه . پول در آوردن.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما