شاکری ریچاردسون استاندارد دوگانه ای را در اجازه دادن به کامیلا ولیوا برای رقابت می بیند

[ad_1]


تست داروی مثبت باعث شد تا شاکری ریچاردسون دونده آمریکایی شانس شرکت در بازی‌های توکیو را نداشته باشد. کامیلا ولیوا اسکیت باز روسی تجربه متفاوتی داشت.

جاناتان فری / گتی ایماژ; متیو استاکمن / گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جاناتان فری / گتی ایماژ; متیو استاکمن / گتی ایماژ


تست داروی مثبت باعث شد تا شاکری ریچاردسون دونده آمریکایی شانس شرکت در بازی‌های توکیو را نداشته باشد. کامیلا ولیوا اسکیت باز روسی تجربه متفاوتی داشت.

جاناتان فری / گتی ایماژ; متیو استاکمن / گتی ایماژ

شاکری ریچاردسون، دونده سرعتی آمریکایی، پس از اینکه کامیلا ولیوا، اسکیت باز روسی، علیرغم مثبت بودن تست داروی ممنوعه، اجازه شرکت در مسابقه را پیدا کرد، مقامات المپیک و ضد دوپینگ را فراخواند.

“آیا می توانیم پاسخ محکمی در مورد تفاوت” بین موقعیت های آنها دریافت کنیم؟ ریچاردسون در توییتر پرسید، پس از حکم میانجی ها مبنی بر اینکه والیوا باید در مسابقات انفرادی زنان در پکن مجاز به اسکیت باشد.

ریچاردسون گفت: “تنها تفاوتی که می بینم این است که من یک خانم جوان سیاه پوست هستم.”

او افزود: “همه چیز در پوست است.”

ریچاردسون در اوایل تابستان گذشته در مسابقات المپیک ایالات متحده در دوی 100 متر برنده شد، اما پس از اینکه مشخص شد تست THC، ماده مسموم کننده موجود در ماری جوانا، مثبت شده است، از او برای شرکت در المپیک توکیو محروم شد.

THC در فهرست مواد ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ قرار دارد – اما تری متازیدین، دارویی که در نمونه آزمایشی والیوا یافت شد، نیز همینطور است. اعتقاد بر این است که داروی قلب می تواند استقامت و کارایی خون ورزشکاران را افزایش دهد. به عبارت دیگر، می تواند عملکرد ورزشی را افزایش دهد، در حالی که THC این کار را نمی کند.

ریچاردسون به این تفاوت اشاره کرد در توییت هایش در پاسخ به حکم صلاحیت ولیوا در بازی های المپیک زمستانی.

ریچاردسون، که مانند والیوا برای کسب مدال در ورزش خود مورد علاقه بود، همچنین به تفاوت فاحشی در نحوه انجام تست های مثبت آنها اشاره کرد. در حالی که ستاره روسی در آزمونی که در ماه دسامبر ارائه شده بود مردود شد، او به نوعی از تعلیق اجتناب کرد.

اخبار مربوط به مثبت بودن تست تنها زمانی منتشر شد که والیوا به تیمش کمک کرد تا در پکن مدال طلا کسب کند. در مقابل، ریچاردسون گفت، نتیجه آزمایش مواد مخدر او به سرعت در دسترس عموم قرار گرفت. او افزود: «نام و استعداد من در بین مردم ذبح شد.

والیوا تحت ابری از سوء ظن مجاز به مسابقه در پکن می شود – و کمیته بین المللی المپیک در اقدامی خارق العاده می گوید در صورت پیروزی ستاره روسی، تا زمانی که تحقیقات دوپینگ تکمیل نشود، مراسم مدال برگزار نخواهد شد. این می‌تواند رقابت‌های انفرادی را به همان بلاتکلیفی سوق دهد که مدال‌های مسابقات تیمی را حفظ کرده است، که در آن روسیه طلا و نقره آمریکا را به دست آورد.

تعلیق ریچاردسون درست قبل از بازی های المپیک توکیو باعث موجی از حمایت از او و انتقاد از قوانین ضد دوپینگ شد، به ویژه به این دلیل که حشیش بسیاری از انگی را که زمانی با خود داشت از بین برده است. ده ها ایالت آمریکا استفاده از آن را تا حدی قانونی کرده اند.

دکتر. مایکل جوینر، پزشک و محقق فیزیولوژی ورزشی در کلینیک مایو در مینه سوتا، در ژوئیه گذشته به NPR گفت که از ضعیف بودن شواهد علمی برای ممنوعیت حشیش در ورزشکاران شگفت زده شده است.

او گفت: «فکر می‌کنم این میراث یک نوع مقررات ضعیف است که به‌طور مشخص گفته نمی‌شود چه دارویی برای کدام رویداد ممنوع است، و همچنین این نوع جنون داوری، نوعی توقف».

حشیش همچنان در لیست مواد ممنوعه ای است که آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مدت کوتاهی پس از المپیک توکیو منتشر کرد. اما این آژانس در ماه سپتامبر گفت که این ممنوعیت را با استناد به “درخواست تعدادی از سهامداران” در ورزش های بین المللی بازبینی خواهد کرد.



[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما