شبکه صاعقه چیست؟ -⁇

[ad_1]

اوایل 2015 (2015) ، جوزف پون و دریای تادئوس مفهوم شبکه Lightning در White Paper نشان داده شد و در ژانویه 2018 (فوریه 2017) ، Blackstream از این مفهوم برای راه اندازی شبکه آزمایشی Lightning برای بیت کوین استفاده کرد. لازم به ذکر است که جک دورسی بعداً اعلام کرد که تغییراتی در برنامه انجام شده است.

Lightning Networks به عنوان محبوب ترین بستر برای توسعه ارزهای رمزنگاری شده شناخته می شود. به همین دلیل ، بسیاری از توسعه دهندگان ابزارهایی را برای سهولت اشتراک گذاری با هدف کار با یک شبکه ارائه کرده اند. این شبکه می تواند رشد قابل توجهی را برای بلاک چین ایجاد کند و در هزینه ها و پرداخت های فوری صرفه جویی کند. با گسترش این شبکه ، درک کامل نحوه عملکرد آن بسیاری از مشکلات را حل می کند و مزایای استفاده از آن بسیار مهم شده است.

مشکل غیرقابل اندازه گیری را شرح دهید

بیت کوین با هدف از بین بردن واسطه های معاملاتی ایجاد شد و تلاش های آن این بود که با حذف این واسطه ها به ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین برسد. اما حفظ ماهیت سلسله مراتبی بلوک تاشو یک مشکل غیر قابل اندازه گیری ایجاد می کند.

مقالات مرتبط:

غیرقابل اندازه گیری یکی از مشکلات اصلی فناوری بیت کوین است. با توجه به هزینه معاملات ثابت و سرعت پایین ارتباط بین خریداران و فروشندگان در بستر بیت کوین ، سرعت شبکه پرداخت این ارزهای رمزنگاری شده نسبت به سایر شبکه های پرداخت کندتر است.

برای درک بهتر کندی شبکه بیت کوین ، در نظر بگیرید که شبکه ویزا به طور معمول 24000 تراکنش در ثانیه را پردازش می کند. در حالی که شبکه بیت کوین می تواند تنها 7 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

مقیاس پذیری در بلاک چین به این معنی است که با افزایش تعداد کاربران و معاملات ، می توان نیازهای دریافتی را مدیریت کرد و عملکرد عادی شبکه مختل نشد.

به نظر می رسد غیرقابل اندازه گیری برای افرادی که به تازگی روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند یا این ارز دیجیتال را برای ذخیره سازی طولانی مدت خریداری کرده اند ، یک مشکل جدی نباشد. زیرا آنها مجبور نیستند چند ثانیه منتظر بمانند تا یک کار خسته کننده را انجام دهند. با این حال ، اگر شبکه بیت کوین به عنوان روش اصلی پرداخت تبدیل شود ، باید بتواند هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند. زیرا هیچ کس مایل نیست از روش پرداخت الکترونیکی خود استفاده کند که انتقال آن ساعتهای زیادی طول می کشد.

شبکه غیرقابل اندازه گیری بیت کوین در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 (نیمه دوم سال 2017) زمان مورد نیاز برای تایید تراکنش ها و کارمزد آنها را افزایش داد.

ورود به شبکه Lightning

با مقایسه شبکه Lightning و فناوری مورد استفاده در بلاک چین ، می توان دریافت که در شبکه Lightning ، بیت کوین ها نیازی به ثبت تراکنش معتبر و فوری ندارند و در عوض ، از طریق تبادل بیت کوین ، کانال های امن بین افراد ایجاد می شود. می تواند مبادلات نامتقارن و بی همتا باشد. در زنجیره معاملات اصلی سریعتر ارسال می شود.

مهندسان بلاک چین شبکه Lightning را یک قرارداد هوشمند می دانند که نیازی به ذخیره همه معاملات در Blockchain را حذف می کند. در اینجا ، با یک مثال ، نحوه عملکرد این شبکه را توضیح می دهیم:

فرض کنید آلیس و باب می خواهند مرتباً بیت کوین مبادله کنند. آنها می توانند از صرافی های معمولی برای این کار استفاده کنند ، اما علاوه بر کندی تراکنش ها در این صرافی ها ، باید هزینه ای نیز برای هر تراکنش پرداخت کنند. اگر آلیس و باب به جای مبادله و ثبت آن در بلاک چین ، یک کانال پرداخت بین خود ایجاد کنند ، می توانند تا آنجا که می خواهند تجارت کنند. هنگام ایجاد یک کانال بین دو کاربر ، اولین تراکنش در بلاک چین ثبت می شود و در آن ارزش ارزهای رمزنگاری اولیه که هر یک در کانال وارد می کند مشخص می شود.

کانال رعد و برق

وقتی دو کاربر می خواهند مبادله خود را خاتمه دهند ، کافی است آخرین وضعیت معامله را به وبلاگ اصلی چینی ارسال کرده و آخرین وضعیت موجودی خود را در وبلاگ چینی ثبت کنند.

آلیس و باب هنگام استفاده از شبکه Lightning توانستند یک کیف پول مشترک ایجاد کنند. هر دو کد عمومی آنها در واقع امضای این کیف پول هستند و کلید شخصی هر یک راه دسترسی به آن است. پس از ایجاد کیف پول با هم ، آنها می توانند معاملات نامحدودی بین خود انجام دهند و این تراکنش ها را نه در بلاک چین اصلی ، بلکه در یک شبکه اختصاصی Lightning ثبت کنند. این شبکه هر دو معامله بین خود را زیر نظر دارد و بلاک چین اصلی تنها زمانی این را ثبت می کند که کانال آنها بسته شود.

زمان مورد نیاز برای تکمیل یک تراکنش در شبکه Lightning به اندازه اتصال دو کیف پول است.

اگر فرض کنیم که نتیجه نهایی 100 معامله کوچک بین آلیس و باب ، مبادله بیت کوین با آلیس نصف بیت کوین است ، پس از بسته شدن کانال ، باب بیش از نیمی از بیت کوین را از کیف مشترک دریافت می کند و در ابتدا آن را مسدود می کند تنها نیمی از برداشت بیت کوین ثبت می شود از کلیه معاملات به این امر نه تنها سرعت معامله را افزایش می دهد. در عوض ، فضای اشغال شده در کانال اصلی را کاهش می دهد.

مزایای شبکه صاعقه

مقرون به صرفه بودن و سرعت بالای معاملات تنها مزایای استفاده از شبکه برق نیست. زیرا هیجان انگیزترین نکته در مورد این شبکه امکان تبدیل آن به روشی محبوب برای مبادله بیت کوین است. کانال های پرداخت Lightning فقط به افراد محدود نمی شود و همچنین می تواند بین موسسات مالی ایجاد شود.

فقط از این طریق موسسات مالی معاملات بیت کوین خود را در شبکه Lightning ثبت می کنند و از تراکنش های واقعی بیت کوین برای تسویه حساب فقط در پایان هر دوره استفاده می کنند. این امکان برای سرمایه گذاران و دارندگان بیت کوین وجود دارد که به شبکه بزرگ و پیچیده کانال های رعد و برق خصوصی متصل شوند. این شبکه به دنبال کارآمدترین راه برای انتقال بیت کوین است.

Lightning Networks قصد دارد آسیب پذیری هایی مانند استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای بورس های اوراق بهادار یا حتی انتقال توکن ها بین بلاک چین های مختلف را بهبود بخشد و در نهایت ممکن است به جایگزینی برای مبادلات ارزهای دیجیتال تبدیل شود. در حالی که برخی از تحلیلگران هنوز شبکه Lightning را یک فناوری پیش بینی کننده می دانند که هنوز ارزش خود را در دنیای واقعی ثابت نکرده است ، برخی دیگر آن را نقطه عطفی در شبکه ارزهای دیجیتال می دانند.

تاثیر شبکه رعد و برق بر آینده ارزهای دیجیتال

مقالات مرتبط:

ارزهای دیجیتال به یک روند اصلی جهانی تبدیل شده اند و شبکه های رعد و برق برای کمک به گسترش سیستم های خود ایجاد شده اند. این شبکه ممکن است اجازه دهد در آینده بیت کوین به عنوان روش اصلی پرداخت مورد استفاده قرار گیرد.

پس از انتشار شرایط و مقررات خاص شبکه Lightning ، محققان به طور رسمی ایمنی این شبکه را تأیید کردند و این احتمال وجود دارد که مانند ارزهای رمزنگاری شده ، این شبکه همواره در کانون توجهات قرار گیرد.

از دیدگاه شما ، موقعیت آینده شبکه رعد و برق صنعت ارزهای دیجیتال چگونه است؟

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما