شواهدی از یک سیاره خاص در منظومه سه ستاره – زومیت

[ad_1]

GW Ori منظومه ای از ستارگان است که در فاصله 1300 سال نوری از زمین در صورت فلکی حوت واقع شده است. این سیستم توسط یک صفحه بزرگ گاز و گرد و غبار احاطه شده است ، که این ویژگی عادی سیستم بارش شهابی است. اما جالب ترین چیز در مورد همه این است که این سیستم از سه ستاره تشکیل شده است ، نه یک ستاره.

دیسک GW Ori به دو حلقه شبیه زحل تقسیم می شود که فاصله زیادی بین آنها وجود دارد. حلقه بیرونی انحراف 38 درجه دارد. دانشمندان در حال تلاش برای توضیح وقایع این سیستم هستند. برخی معتقدند که یک دیسک نتیجه حضور یک یا چند سیاره در سیستم است. در این صورت ، ما با اولین سیاره ای که در مدار سه ستاره به طور همزمان قرار دارد روبرو هستیم. این سیاره را مدار می نامند.

در حال حاضر مدل GW Ori با جزئیات بیشتری در حال مدل سازی است و محققان معتقدند که سیاره گاز یخی مشتری بهترین توضیح برای علت شکستگی ابرها است. این سیاره مشاهده نشد. اما به گفته ستاره شناسان ، ممکن است تنها یک میلیون سال قدمت داشته باشد.

این مقاله در مجله ماهانه اعلامیه انجمن نجوم منتشر شده است. به گفته دانشمندان ، این مطالعه توضیح دیگری را که بر اساس زمان گرانش ستارگان باعث روشن شدن دیسک می شود ، رد می کند. مقاله نشان می دهد که هرج و مرج ورق کافی برای اثبات این تعریف وجود ندارد. بر اساس یافته های این مطالعه ، سیارات را می توان به روشهای غیر منتظره ای شکل داد.

دوربین دو چشمی آلما

ضبط شده توسط دوربین دو چشمی ALMA. سمت چپ: ساختار دیسک GW Ori دارای یک حلقه داخلی است که آن را از بقیه دیسک جدا می کند. راست: کره مشاهده: سایه داخلی ترین حلقه را در بقیه دیسک نشان می دهد.

اگر فیلم اصلی جنگ ستارگان توسط جورج لوکاس را دیده اید ، ممکن است با این سیاره که دو ستاره در حال طلوع و غروب در آسمان هستند آشنا باشید. تاتوین ، سیاره ای با مو لوک اسکای واکر ، در سیستم دودویی است. اما سیاره ای که به دور سه سیاره می چرخد ​​بیگانه خواهد بود.

اگر موجودی روی غول گاز GW Ori فرود بیاید ، نمی تواند سه ستاره را در آسمان ببیند ، بلکه فقط چند ستاره را می بیند. زیرا این دو ستاره آنقدر به هم نزدیک هستند که شبیه یک نقطه نورانی هستند. با چرخش سیاره ، ستاره ها طلوع و غروب می کنند.

در جستجوی سه سیاره ، دانشمندان شواهد احتمالی سیستم منظومه ای دیگر به نام GG Tau A را در فاصله 450 سال نوری از زمین پیدا کردند. اما محققان می گویند فاصله بین حلقه گاز و حلقه گرد و غبار GW Ori آن را به یک مثال جالب تبدیل کرده است. به گفته جرمی اسمالوود ، نویسنده اصلی یک مطالعه جدید از دانشگاه نوادا:

برای اولین بار ، شواهدی از سیارات در مدار پیدا کردیم که باعث ایجاد شکاف در صفحه شد.

آلیسون یانگ از دانشگاه لستر در انگلستان معتقد است که GW Ori عامل شکاف سیستمیک سیستمیک است نه یک سیاره. بر اساس مشاهدات تلسکوپ های شیلی ALMA و تلسکوپ غول پیکر شیلی ، وی معتقد است برای اثبات وجود این سیاره به شواهد بیشتری نیاز است.

مقالات مرتبط:

اگر فرضیه های سیارات تأیید شود ، تشکیل سیارات در سیستم قابل تأیید است. بسیاری از جهان های اشتباه که به عنوان دو سیاره شناخته می شوند ، به طور همزمان در حال گردش به دور دو سیاره شناخته شده اند. اما کشف سیاره های سه ستاره بسیار دشوار است. برآوردها نشان می دهد که حداقل یازده ستاره در سیستم سه تایی یا بیشتر هستند. اما وجود چنین سیاره هایی می تواند ثابت کند که سیارات در همه شرایط و حتی در عجیب ترین سیستم ها ظاهر می شوند. به گفته دکتر نایلون ، یک شکل بیگانه ممکن است شامل بیش از سه ستاره باشد. بنابراین ، می توان گفت که ممکن است سیارات خاصی در شرایط عجیب ظاهر شوند. شاید بتوانیم نیم سیاره را در منظومه چهار ، پنج یا شش ستاره بیابیم.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما