طرز تهیه زرشک پلو با مرغ پرتقالی; من همیشه عاشقم

[ad_1]

مجله دیجی کالا – مریم ابراهیمی: زرشک پلو با مرغ نقش مهمی در فرهنگ آشپزی ایرانی دارد. غذای محبوبی که امضای هر سرآشپز ایرانی است و نمونه کاملی برای معرفی زعفران، زرشک و برنج ایرانی به دنیاست. در این قسمت می خواهیم طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

برای تهیه زرشک پلو مرغ با سینه، فیله یا پای مرغ بنا به ذائقه می توان استفاده کرد. سس مرغ در این غذا بسیار مهم است و باید غلیظ و خوش طعم باشد و با مرغ یا جداگانه سرو شود. زرشک پلو را با برنج ایرانی و زعفران بیشتری نیز تهیه می کنند و برای اینکه برنج خوب رشد کند باید آبکش کرد.

طرز تهیه این غذای خوشمزه بسیار ساده است و با نکاتی که به شما آموزش می دهیم می توانید آن را خوشمزه و شیک تهیه کنید و دل همه را به دست آورید.

مواد لازم برای 3 نفر

  • ساق یا سینه مرغ: 2 تا 3 عدد
  • سرکه: 2 فنجان
  • زعفران را بجوشانید: به میزان لازم
  • پیاز رنده شده: 2 عدد متوسط
  • زرشک: سه چهارم پیمانه
  • شیرین ترش برش خورده: 3 قاشق غذاخوری
  • دریچه پسته: 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز: 2 عدد متوسط
  • گوجه فرنگی: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای: نصف عدد
  • کره: 50 گرم
  • زردچوبه، پودر سیر، فلفل، برگ، برگ، بامبو و نمک به میزان لازم.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

طرز تهیه

1. 1 برگ تند و 2 برگ را در آب بریزید و بعد از جوش آمدن تکه های مرغ را در آب جوش بریزید. سپس مرغ را از آب خارج کرده و بشویید. پس از خشک شدن مرغ، آنها را در نصف کره و کمی روغن و موم سرخ کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

. پس از سرخ شدن مرغ، آن را از ماهیتابه خارج کرده و دو سوم پیاز پخته شده را در تابه تفت دهید تا کمی طلایی شود. سپس فلفل های پخته شده را به پیازها اضافه کنید و با هم تفت دهید.

بعد از کباب کردن، شاخه های بامبو، نمک، فلفل، پودر کاری و کمی زردچوبه را اضافه کنید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

3. بعد از تفت دادن، گوجه فرنگی را اضافه کنید، سپس کمی سرکه دم کرده و زعفران را اضافه کنید. مقدار نمک ظرف را تنظیم کنید و اجازه دهید سس مرغ دم بکشد.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

4. بعد از پختن سس مرغ را اضافه کرده و نیمی از آب پرتقال را روی آنها بریزید. اجازه دهید مرغ به مدت 2 تا 3 ساعت با درب و روی حرارت ملایم بپزد تا جا بیفتد.

نکته: 2 ساعت آخر پخت، قسمت گوشت مرغ باید به ته تابه برود.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

5. در حالی که مرغ در حال پختن است، سه پیاز باقیمانده را به همراه کره باقیمانده و کمی روغن، روی حرارت ملایم تفت دهید. وقتی پیاز طلایی شد، بگذارید حدود 15 دقیقه در آب سرد خیس بخورد و سپس به سر پیاز اضافه کنید. در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری شکر را به زرشک ها اضافه کنید و با هم تفت دهید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

6. بعد از شکر، بقیه تکه های پرتقال، خلال پسته و زعفران را به زرشک اضافه کنید و مخلوط کنید. وقتی برنج آماده شد، برنج را با حبه ها مخلوط کرده و تکه تکه کنید تا برنج سفید را در ظرفی بریزید، برنج را به طور یکنواخت بریزید.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

7. وقتی مرغ به این شکل شکل گرفت و روغن انداخته شد، کاملا پخته و جا افتاد.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

8. خوشمزه.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ترش

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما