قیمت دوربین حرفه ای چگونه تعیین می شود؟ -⁇

[ad_1]

اما س bigال بزرگ این است که با پیشرفت های زیاد در فناوری دوربین ، چرا تولیدکنندگان به فکر کاهش قیمت دوربین های خود نیستند؟ چرا همه مدل های جدید بازار گران تر از مدل های قبلی هستند؟

در این مقاله می خواهم در مورد قیمت دوربین و عوامل مثر بر آن صحبت کنم.

البته ، بدون نیاز به تغییر قیمت بالا یا پایین ، می خواهیم ببینیم چرا این الگوی قیمت گذاری در طول سالها تغییر نکرده است. دلایل این افزایش قیمت ها و نحوه خرید بهترین دوربین با نازلترین قیمت چیست.

گرانتر از حد معمول است

قیمت دوربین در حال کاهش است. این چیزی است که تقریباً همه کارکنان فروش و عکاسان به خوبی می دانند. صرف نظر از استراتژی شرکت های مختلف برای تعیین قیمت محصولات ، هر دوربین بعد از چند ماه ورود به بازار ارزان تر می شود. البته این کاهش قیمت جدا از سایر مشکلات اقتصادی مانند تورم بالا است.

به عنوان مثال ، هزینه یک دوربین در بازار جهانی هنگام ورود برای اولین بار به بازار ممکن است 1000 دلار باشد. آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم این است که قیمت این دوربین پس از چند ماه به زیر 1000 دلار می رسد و برای مثال 950 دلار خواهد بود. این بدان معناست که 5 discount تخفیف خواهد داشت. اما در بازار ایران ، ارزش دلار تنها در چند ماه آینده 10 درصد افزایش می یابد. بنابراین ، قیمت این دوربین نه تنها 5 درصد کاهش می یابد ، بلکه با محاسبه تفاوت افزایش قیمت دلار ، حدود 5 درصد افزایش می یابد.

این افزایش قیمت هیچ ربطی به قیمت اصلی دوربین ها در بازار جهانی ندارد و ناشی از فشار تورمی قیمت ها در یک کشور خاص است.

با این حال ، در بازار جهانی ، شاهد کاهش قیمت دوربین هستیم. حال این سال مطرح می شود که چرا دوربین های جدید گرانتر از دوربین های قبلی خود هستند و چرا قیمت آنها در طول زمان کاهش می یابد؟

صادقانه بگویم ، این کاهش قیمت دوربین یکی از دلایلی است که باعث می شود قیمت دوربین جدید بسیار بیشتر به نظر برسد.

به عنوان مثال ، وقتی نیکون D780 معرفی شد ، قیمت اصلی همان مدل قبلی ، D750 بود ، اما مشکل این بود که قیمت D750 در مدت زمانی که در بازار بود حدود 40 درصد کاهش یافت. و به همین دلیل است که وقتی کاربران آن را با قیمت دوربین جدید مقایسه می کنند ، شگفت زده می شوند که می گویند:

D780 چقدر باید گرانتر باشد؟

قیمت دوربین بر اساس چیست؟

ب

تصویر بالا را ببینید. در این عکس ها ، ما از دو نام رایج استفاده کرده ایم که اشاره ای به مدل ها یا دوربین های خاص ندارند. قیمت Camikon D2 در زمان عرضه ، 1000 دلار بود. Rival Pentafilm همچنین سعی دارد G2X را با مشخصات کمی بالاتر با قیمت 1100 دلار روانه بازار کند. هر دو دوربین در طول زمان ارزان تر هستند.

کامیکون تمام تلاش خود را می کند تا محصول بعدی خود را بهتر ، قوی تر ، سریعتر و واجد شرایط بیشتر به بازار بیاورد تا مشتریان بیشتری را جذب کند یا مشتریان قبلی را که دوربین D2 خریداری کرده اند متقاعد کند که دوربین ها و پیش مدل های خود را بفروشند. چرا ؟! اگر این دو مورد اتفاق نیفتد ، کامیکون بعد از چند سال ورشکست می شود و از بازار خارج می شود)

بنابراین قیمت D3 همچنان 1000 دلار است و قیمت پنتافیلم G2X نسخه II است. آنها با همان قیمت 1100 دلار وارد بازار می شوند.

بله ، همه می دانند که دوربین نسل اول هنوز با قیمت بسیار پایین تری در بازار موجود است و البته همه می دانند که شما می توانید بدون در نظر گرفتن ویژگی ها ، نسل اول را با قیمت بسیار پایین تری خریداری کنید. این هنر است که چگونه شرکت ها می توانند مشتریان را برای خرید دوربین جدید خود ترغیب کرده و بازاریابی را به سمت خود جلب کنند.

اما آنچه از دنیای فناوری انتظار داریم چیزی شبیه نمودار زیر است:

به

به عنوان مثال ، اگر دوربین جدید فقط 10٪ ویژگی های بیشتری نسبت به دوربین قبلی (که ایده آل است!) داشته باشد ، پس قیمت آن فقط 10٪ بیشتر از دوربین قدیمی بازار است!

حال فرض کنید قیمت یک دوربین قدیمی حدود 40 درصد در طول زمان کاهش می یابد. قیمت دوربین جدید 10 درصد بیشتر از نسل قبلی است. این بدان معناست که قیمت دوربین در حال ورود 30 درصد از قیمت دوربین قبل از ورود هنگام ورود خواهد بود. در نتیجه ، ممکن است این دوربین ها پس از 3 یا 4 نسل به صورت رایگان در دسترس ما قرار گیرند!

به همین دلیل ساده ، ممکن است شرکت ها مجبور شوند قیمت ها را آنقدر کاهش دهند که در صورت عدم پیشرفت ورشکست شوند.

این همان اتفاقی است که برای بسیاری از بزرگان این صنعت رخ می دهد ، به عنوان مثال Kodak ، Minolta یا Konica ، یا شرکت هایی مانند سامسونگ را از بازی باز می دارد.

قیمت دوربین در دنیای واقعی

چند نمونه را بررسی کنید که چرا برخی از دوربین های گران قیمت هنوز در بازار هستند و برخی از آنها حتی با قیمت بسیار پایین از بازار خارج می شوند.

سونی a6000 هنگامی که با لنز زوم وارد بازار می شود ، 799 دلار قیمت دارد. این 200 دلار ارزان تر از NEX-6 بود که در آن زمان در بازار بود. سونی به دلایلی چند ویژگی را برای ارتقاء به نسخه قبلی اضافه کرده است ، اما برای جبران کاهش قیمت ، وضوح صفحه نمایش را کاهش داده و از بدنه ضعیف تری استفاده کرده است.

به این ترتیب ، نشان می دهد که این مدل به عنوان “جایگزین” مدل قبلی در نظر گرفته نخواهد شد.

نیاز سونی برای نامی مشابه همه نسخه های APS-C بدون آینه آن غیر معمول نیست. بنابراین به جای تکرار اشتباه مشابه این بار ، از حروف به عنوان اعداد برای این مدل ها استفاده کرد. به عنوان مثال ، واضح است که مدل دیگری که او معرفی کرده است ، a6300 ، با ویژگی های بسیار بالاتر از a6000 ، می تواند جایگزین موثرتری برای NEX-6 باشد.

بنابراین ، دو شاخه از دوربین بدون آینه شرکت هایی متولد می شوند ، یکی پایین تر و دیگری بالاتر از Nex-6 ، هر کدام با توجه به ویژگی های جدید خود قیمت گذاری می شوند.

یکی برای کاربرانی است که به دنبال یک دوربین ارزان تر هستند و دیگری برای کسانی است که می خواهند پول زیادی را صرف پیدا کردن کانال های بهتر ، کیفیت ساخت بالاتر و فیلمبرداری 4K کنند.

ما اکنون درک کرده ایم که چگونه شرکت دوربین ، با معرفی دوربین هایی با ویژگی های عصا ، فضای بیشتری را برای معرفی مدل های گران قیمت باز می کند و در عین حال سعی می کند مشتریان را جلوتر از زمان نگه دارد.

در اینجا نمونه دیگری از قیمت گذاری کاذب در دنیای دوربین ها آمده است:

در اواسط سال 2013 بود که نیکون برای اولین بار با Coolpix A وارد جهان شد. دوربین باریک حرفه ای به دوربین کامپکت مدلی با سنسورهای جمع و جور DSLR است ، اما اندازه جمع و جور و لنز ثابت جمع و جور آن را شبیه به دوربین های کامپکت می کند. قیمت دوربین Coolpix با لنز واید 28 میلی متر f / 2.8 1099 دلار است. این حدود 200 دلار ارزان تر است Fuji X100 در آن زمان در بازار بود.

نیکون فکر می کند قیمت کمی کمتر از فوجی به دلیل نزدیک بودن کافی است. از آنجا که این اولین دوربین در این سری است ، اگر قیمت دوربین ثابت بماند ، می توان آن را پایه ای برای نسل های آینده دانست. اما چند ماه بعد ، Recoh نسخه APS-C سری محبوب GR را تنها با 799 دلار عرضه کرد.

نیکون نه می تواند با Recoh رقابت کند ، نه فوجی خاص بود. قیمت این دوربین در نیمه دوم سال 2014 به 580 دلار رسید. دوربین Coolpix A با تخفیف آنقدر خشونت آمیز بود که نیکون تسلیم شد و فقط بازی را ترک کرد.

آیا می توانیم دوربین با قیمت مناسب بخریم؟

قیمت دوربین فقط عامل اصلی هنگام خرید است. در دسترس بودن ضمانت نامه ها ، در دسترس بودن لوازم جانبی ، تعمیرات و غیره. واقعاً یک عامل مهم در هنگام خرید است.

توصیه می کنیم از مرکز خرید یا فروشگاه خاصی سفارش دهید. خرید آنلاین ب سالها فروشنده حرفه ای دوربین بوده است. با اطمینان کامل و بدون نگرانی می توانید جدیدترین و بهترین مدل های موجود در بازار را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب خریداری کنید.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما