مایکروسافت ویندوز 11 SE را برای رقابت با سیستم عامل کروم راه اندازی کرد

[ad_1]

مایکروسافت امروز نسخه جدیدی از ویندوز 11 را برای دانش آموزان و مدارس در یک مهمانی منتشر کرد. این سیستم عامل که Windows 11 SE نام دارد، منحصراً برای لپ تاپ های ارزان قیمت استفاده می شود و تلاش دیگری از طرف ردموندی ها برای رقابت با سیستم عامل کروم است.

در سال های اخیر، سیستم عامل کروم و کروم بوک ها در بازار، به ویژه در زمینه آموزش، بسیار محبوب شده اند. بازاری که مایکروسافت در آن خوب عمل نمی کند. در گذشته، ردموندی ها سعی کرده اند با S Mode یا همان S Mode ویندوز 10 وارد بازار شوند، اما موفقیت چندانی نداشته است.

اکنون این شرکت رویکرد متفاوتی نسبت به Windows 11 SE در پیش گرفته است و تقریباً در همان مسیر ویندوز 10X قرار دارد. سیستم عامل جدید مایکروسافت فقط برای دستگاه های جدید و ارزان قیمت موجود است و اپلیکیشن های شرکتی مانند مرورگر اج، آفیس و مایکروسافت برای آن بهینه سازی شده اند، اما کاربران تنها به اپلیکیشن های مایکروسافت محدود نمی شوند.

ویندوز 11 SE

مایکروسافت پیج جانسون، مدیر بازاریابی آموزشی، پشتیبانی از سیستم عامل جدید Redmondians را برای برنامه های شخص ثالث اعلام می کند:

Windows 11 SE همچنین از برنامه‌های شخص ثالث مانند زوم و کروم پشتیبانی می‌کند، بنابراین ما از مدارس می‌خواهیم که ابزارهایی را انتخاب کنند که برای آنها بهتر عمل می‌کند.»

اکثر تغییرات ویندوز 11 SE نسبت به نسخه استاندارد قابل توجه نیست. ردموندی‌ها به مدت 18 ماه با معلمان و دانش‌آموزان کار کردند تا از این سیستم عامل بازخورد دریافت کنند تا بتوانند یک رایانه ویندوزی ارزان را سفارشی کنند. این همکاری به برنامه ها اجازه می دهد همیشه در حالت تمام صفحه اجرا شوند و مایکروسافت لایه اسنپ را از این نسخه حذف کرده است.

ویندوز 11 SE

ویجت‌های ویندوز 11 هنوز در نسخه SE وجود ندارند، زیرا مایکروسافت می‌گوید که در محیط آموزشی اختلال ایجاد می‌کند. مایکروسافت اج از افزونه های کروم در این سیستم عامل پشتیبانی می کند، قابلیتی که به طور پیش فرض در ویندوز 11 غیرفعال است. ویندوز 11 SE نیز به طور پیش فرض از اسناد در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه می کند و البته از دانلودهای آفلاین نیز پشتیبانی می کند.

ویندوز 11 SE
سرفیس لپ تاپ SE

ویندوز 11 SE روی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمتی که فقط به مدارس فروخته می‌شوند نصب می‌شود و شرکت‌هایی از Acer و Dell گرفته تا Dell و HP لپ‌تاپ‌هایی با سیستم‌عامل معرفی خواهند کرد. مایکروسافت حتی لپ تاپ Surface SE را با قیمت 249 دلار معرفی کرده است. طراحی اولیه این لپ تاپ از 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه eMMC بهره می برد و همچنین دارای صفحه نمایش 11.6 اینچی است.

مایکروسافت برنامه هایی مانند تیمز، آفیس، وان نوت و ماین کرافت را برای آموزش در سیستم عامل جدید خود قرار داده است. طبق گفته ردموندیان، لپ‌تاپ‌های دارای ویندوز 11 SE از طریق کانال‌های آموزشی اواخر امسال و در سال 2022 در دسترس خواهند بود.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما