مشاور بایدن می گوید روسیه می تواند قبل از پایان بازی های المپیک تهاجم را آغاز کند

[ad_1]


جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید، به‌روزرسانی درباره اوکراین ارائه کرد.

مانوئل بالسه سنتا / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مانوئل بالسه سنتا / AP


جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید، به‌روزرسانی درباره اوکراین ارائه کرد.

مانوئل بالسه سنتا / AP

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که تهاجم نظامی روسیه به اوکراین ممکن است در هر زمانی آغاز شود و از آمریکایی‌های ساکن اوکراین خواست همین حالا آن را ترک کنند.

سالیوان با امتناع از وارد شدن به جزئیات اطلاعاتی فراتر از رسیدن نیروهای جدید روسیه به مرز اوکراین، گفت: ما نمی گوییم که تصمیمی گرفته شده است. او پس از صحبت پرزیدنت بایدن با رهبران ترانس آتلانتیک در مورد وضعیت و واکنش احتمالی، با خبرنگاران صحبت کرد.

سالیوان گفت: “من می خواهم واضح بگویم: علیرغم گمانه زنی های زیادی مبنی بر اینکه این اتفاق فقط پس از المپیک رخ می دهد، ممکن است در طول المپیک شروع شود.”

سالیوان گفت که ایالات متحده به کاهش حجم سفارت خود در کیف ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه تهاجم روسیه احتمالاً با بمباران هوایی و حملات موشکی و به دنبال آن حمله به زمینی عظیم آغاز خواهد شد، گفت: «هر آمریکایی در اوکراین باید در اسرع وقت و در هر صورت، ظرف 24 تا 48 ساعت آینده را ترک کند. نیرویی که می تواند مسیرهای هوایی، ریلی و جاده ای را قطع کند.

او گفت: «اگر بمانید، خطری را متحمل می‌شوید، بدون هیچ تضمینی که فرصت دیگری برای خروج وجود خواهد داشت و هیچ چشم‌اندازی برای تخلیه نظامی آمریکا در صورت تهاجم روسیه وجود نخواهد داشت».

سالیوان گفت که نمی تواند پیش بینی کند که تهاجم نظامی روسیه به اوکراین چقدر محدود یا گسترده خواهد بود. او گفت: “احتمالات بسیار واقعی وجود دارد که شامل تصرف مقدار قابل توجهی از خاک اوکراین و تصرف شهرهای بزرگ از جمله پایتخت شود.”

سالیوان گفت که انتظار دارد بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تلفنی صحبت کند، اما نمی‌تواند بگوید چه زمانی خواهد بود.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما