مطالعه می‌گوید بهبود زندگی کووید: قرص فایزر از بیماری‌های کشنده، از جمله Omicron جلوگیری می‌کند.

[ad_1]

تصاویرPaxlovid، Pfizer Covid، در آزمایشگاهی در فرایبورگ، آلمان تولید شد.
اعتبار …Pfizer، از طریق Getty Images

این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد، مطالعه مورد انتظار روی قرص های کووید فایزر تایید می کند که این قرص ها به پیشگیری از بیماری های جدی کمک می کند.

فایزر همچنین گفت که داروی ضد ویروسی آن در مطالعات آزمایشگاهی روی نوع Omicron که در آفریقای جنوبی و اروپا در حال رشد است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده بر موارد ایالات متحده غالب شود، کار می‌کند.

آلبرت بورلا، مدیر اجرایی فایزر در بیانیه‌ای گفت: «ما مطمئن هستیم که در صورت تأیید یا تأیید، این درمان بالقوه می‌تواند ابزار مهمی برای کمک به جلوگیری از همه‌گیری باشد».

ماه گذشته، فایزر از سازمان غذا و دارو درخواست کرد تا بر اساس داده های اولیه، قرصی به نام Paxlovid را تایید کند. نتایج جدید بدون شک برنامه این شرکت را تقویت می کند، به این معنی که آمریکایی های آلوده می توانند ظرف یک هفته به این قرص دسترسی پیدا کنند.

فایزر در اطلاعیه‌ای در روز سه‌شنبه گفت که اگر در عرض سه روز پس از شروع علائم تجویز شود، Paxlovid خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را تا 89 درصد کاهش می‌دهد. اگر در عرض پنج روز تجویز شود، خطر تقریباً به همان اندازه کاهش می یابد و به 88 درصد می رسد.

نتایج، بر اساس تجزیه و تحلیل 2246 داوطلب واکسینه نشده در معرض خطر بالای بیماری جدی، تا حد زیادی با تجزیه و تحلیل اولیه شرکت، نسخه کوچکتر کارآزمایی بالینی، که ماه گذشته منتشر شد، مطابقت دارد.

فایزر گفت 0.7 درصد از بیمارانی که Paxlovid دریافت کرده‌اند طی 28 روز پس از آزمایش به بیمارستان مراجعه کردند و هیچ‌کس فوت نکرد. در مقابل، 6.5 درصد از بیماران دریافت کننده دارونما در بیمارستان بستری شدند یا فوت کردند.

فایزر همچنین داده های اولیه را از یک کارآزمایی جداگانه به دنبال افراد کم خطر منتشر کرد. این داوطلبان شامل افرادی بودند که با یک عامل خطر برای بیماری جدی واکسینه شده بودند و همچنین بیمارانی که بدون عامل خطر واکسینه نشده بودند.

این شرکت گفت که از 662 داوطلب، Paxlovid خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را تا 70 درصد کاهش داد.

میکائیل دولستن، رئیس علوم فایزر، پس از بررسی توسعه دارو از بهار سال 2020، با دانشمندانی از بیش از 200 شرکت که این مولکول را تولید کرده و آن را روی حیوانات و انسان آزمایش می کنند، در مورد نتایج هیجان زده است.

در حالی که این دارو در حال توسعه است، دکتر Dolsten امیدوار است که ممکن است 60 درصد موثر باشد. قدرت واقعی آن او را شگفت زده می کند. او در مصاحبه ای گفت: ما واقعاً در راس کمیته هستیم.

در هر دو آزمایش، اکثر افراد مبتلا به واریانت دلتا بودند. اما فایزر روز سه‌شنبه گفت که در آزمایش‌های آزمایشگاهی، Paxlovid در برابر متغیرهای بسیار متغیر icron نیز عملکرد خوبی داشت. فایزر دریافت که این دارو مانند هر نوع دیگری وارد یکی از پروتئین های کلیدی Omicron – به نام پروتئاز – می شود.

خبر خوب برای فایزر در حالی است که رقیب آن، Merck، منتظر وعده داروی ضد ویروسی خود به نام مولنوپیراویر است. در ماه اکتبر، Merck و شریک Ridgeback Biotherapeutics اعلام کردند که این قرص خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید-19 را تا 50 درصد در صورت مصرف در عرض 5 روز پس از شروع کاهش می دهد.

اما زمانی که یک شرکت تجزیه و تحلیل نهایی را روی تمام داده های خود انجام می دهد، بازده به 30 درصد کاهش می یابد. در جلسه کمیته مشورتی FDA در ماه گذشته، تعدادی از کارشناسان نسبت به این اثر خفیف واکنش سردی نشان دادند، به ویژه با برخی نگرانی ها در مورد ایمنی این قرص.

کمیته رای محدود تایید مولنوپیراویر را تایید کرد. اما اکنون، دو هفته بعد، FDA اعلام نکرده است که آیا این کار را انجام خواهد داد یا خیر. در این زمان، فرانسه درخواست مرک را با استناد به کارایی جزئی و نگرانی های امنیتی رد کرد. بریتانیا ماه گذشته مولنوپیراویر را مجاز کرد.

دکتر Dolsten می گوید که Pfizer 180000 دوره درمانی آماده خواهد داشت در صورتی که Paxlovid به زودی تایید شود و این شرکت قصد دارد تا سال 2022 80 میلیون دوره درمانی را در سراسر جهان در دسترس قرار دهد.

شرکت فایزر از مواد مخدر درآمد هنگفتی به دست می آورد. بانک سرمایه گذاری SVB Leerink تخمین می زند که Paxlovid تا سال 2022 24 میلیارد دلار و تا سال 2023 33 میلیارد دلار درآمد جهانی به ارمغان خواهد آورد. این امر باعث می شود Paxlovid به یکی از پرفروش ترین محصولات پزشکی در یک سال در تاریخ تبدیل شود.

تا به امروز، تنها یک محصول اضافه شده است: واکسن کووید فایزر.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما