مقایسه هزینه‌های نگهداری طولانی‌مدت خودروهای سوختی و الکتریکی

[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می دهد که خودروهای برقی در دراز مدت ارزان تر از خودروهای بنزینی هستند. به عنوان مثال، در یک دوره 36 ماهه، وسایل نقلیه الکتریکی به طور متوسط ​​514 دلار صاحبان خود را در مقایسه با 749 دلار برای مدل احتراق داخلی به دست آوردند.

اما در کوتاه مدت، وضعیت کمی متفاوت است. طبق We Predict، دارندگان مدل های الکتریکی در ایالات متحده به طور متوسط ​​123 دلار در سه ماهه اول و 306 دلار در سال اول برای نگهداری خودرو خود هزینه می کنند. میانگین هزینه یک مدل احتراق داخلی در مدت مشابه به ترتیب حدود 53 دلار و 189 دلار است.

به گفته We Predict، تفاوت های قابل توجهی در هزینه یک وسیله نقلیه الکتریکی و احتراق داخلی طولانی مدت به هزینه تعمیر و نگهداری مربوط می شود. به عنوان مثال، نگهداری یک خودروی الکتریکی در سه سال اول مالکیت تنها 77 دلار هزینه دارد، اما این مبلغ برای یک خودروی احتراق داخلی 228 دلار است.

ما تخمین می زنیم که داده ها از 13 میلیون وسیله نقلیه، از جمله 400 مدل مختلف جمع آوری شده است. در این مطالعه، محققان نتایج 65 میلیون خدمات را استخراج کردند که بیش از 7.7 میلیارد دلار برای قطعات یدکی و 9.5 میلیارد دلار برای پرداخت هزینه شده است. عوامل دیگری مانند تعمیرات غیرمنتظره، گارانتی و فراخوان، عیب یابی، به روز رسانی نرم افزار، گزینه های نصب کارخانه و تبلیغات خدمات نیز در نظر گرفته می شوند.

علاوه بر این، We Predict نتیجه می گیرد که هزینه های نگهداری خودرو در حال افزایش است. به عنوان مثال، طی سه سال اول مالکیت مدل 2018، خودروسازان به طور متوسط ​​731 دلار از مالکان دریافت کردند که نسبت به مدل 2016 افزایش 11 درصدی داشته است، علاوه بر این، هزینه های تعمیر و نگهداری 4 درصد افزایش یافته و تبلیغات و نگهداری افزایش یافته است. هزینه ها به ترتیب 11 و 35 درصد افزایش یافته است.

نکته قابل توجه دیگر این است که طبق تحقیقات We Predict، در حال حاضر هزینه تعمیر خودروی برقی دو تا سه برابر بیشتر از مدل بنزینی است. دلیل این امر عواملی مانند ناآشنا بودن تکنسین ها با مشکل خودروهای برقی و صرف زمان زیاد برای رفع اشکال است. انتظار می رود با آموزش تکنسین های جدید و گسترش تجربه آنها، این فاصله به تدریج کاهش یابد.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما