پاسخ سؤالات دریافت شده

فلوکستین همراه با الانزاپین به عنوان یک سیمبیاکس شناخته می شود. «مریم جلالی»، روانپزشک، در گفتوگو با خبرنگار «شرق» معضل کمبود دارو و نایابشدن داروهای اعصاب و روان را تأیید میکند: «فلوکستین و تریفلوپرازین نایاب شده و بیمارانی که این داروها را طولانیمدت مصرف میکنند به آن وابسته شده و زمانی که داروی جایگزین به آنها پیشنهاد میشود، نمیتوانند آن را بپذیرند و دچار اختلال اضطراب شدید میشوند. الان ۴ ماه است که این دوز را مصرف میکنم و تقریباً دو ماه است که به صورت متناوب دچار گرگرفتگی میشوم. حالا که حالش بد شده مجدداً روزی نصف قرص از هر کدام میخورد. به توصیه دوستم که سالهاست داروی خوابآور میخورد شروع کردم به مصرف زولپیدم. تعداد این ترکیبات چند دارویی که قابل مصرفاند زیاد است و روانپزشک محترم شما حتماً در این مورد میتوانند اطلاعات زیادی در اختیارتان بگذارند. از نوجوانی با افسردگی حاد همراه با تشویش و اضطراب زیاد روبرو شدم که تا سن ۳۰ سالگی ادامه داشت و کسی مرا راهنمایی نکرد. با این حال، اگر پزشک شما به شما دستور داده تا آسپیرین را برای حمله قلبی یا پیشگیری از سکته (معمولا در دوزهای 81 تا 325 میلی گرم در روز) مصرف کنید، باید مصرف آن را ادامه دهید مگر اینکه پزشکتان به شما بگوید.

کپسول فلوکستین ۲۰

اگر شما مبتلا به دیابت هستید، فلوکستین ممکن است برروی سطح قندخون شما تاثیر بگذارد، بهمین دلیل سطح قندخون خود را هنگام مصرف دارو به طور منظم کنترل نمایید و نتیجه آنها را با پزشکتان درمیان گذارید.این دارو ممکن است سطح سروتونین خون را افزایش داده و باعث مشکلی نادری بنام سندرم سروتونین شود. سؤال ۱۲: سلام. من مبتلا به وسواس، صرع و اختلال دوقطبی هستم. هر روز دعا میکنم یا او بمیرد یا من. حدود دو سال است که هر روز یک عدد کپسول ۷۵ میلیگرمی ونلافاکسین میخورم. میخواستم بدانم آیا راست میگویند که ریتالین نوعی شیشه است؟ کمکم کنید. آیا با مطالعه کتاب میتوانم بدون دارو مشکلم را حل کنم؟ بعد به فکر این افتادم که خودم را درمان کنم و ۳ سال به گشت و گذار پرداختم و توانستم مشکلات ذهنی را بر طرف کنم. با این حال، میتوان گفت که در چنین موردی دلیل تشدید علایم ممکن است شروع دارو با دوز بالا یا بروز عارضهای به نام آکاتیژیا (بیقراری قابل مشاهده ناشی از دارو) باشد. با این حال، رفتارهای یک شکل و تکرار شونده مورد نظر شما هنگام نشستن، میتواند موردی برای انجام نوار مغز باشد و معاینه یک نورولوژیست (متخصص مغز و اعصاب) پیشنهاد میشود.

به این لحاظ، لازم است درمان این موارد به کمک دو نفر متخصص – روانپزشک (اعصاب و روان) و نورولوژیست (مغز و اعصاب) – انجام شود. با این حال به دلیل حساسیتهای داروهای اعصاب و روان، مصرف و ترک سر خود به هیچ وجه توصیه نمیشود. خودداری کنید. اکثر مهارکننده های MAO نیز نباید به مدت ۲ هفته قبل و حداقل ۵ هفته پس از درمان با این دارو مصرف شوند. سؤال ۲۴: سلام. نصف قرص ونلافاکسین را طبق تجویز پزشک برای درمان افسردگی و اضطراب دیشب برای اولین بار مصرف کردم ولی به من بىخوابى و تهوع شدید داد. خواهش میکنم به من بگویید چنین حالتها و احساساتی که من داشتم چه نوع اختلال روانی میباشد؟ افسردگی در من به حدی بود که احساساتم ضعیف شد و ارتباطم با واقعیت قطع شده بود. میخواستم ببینم من که الانزاپین، کلونازپام، ولبان، ریسپریدون و دیوالپروئکس میخورم آیا دلیل بیرمقیام همین داروهاست.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

با در نظر گرفتن همه این راهها، ناامید شدن شما از درمان را شاید بتوان تا حدی علامتی از بیماری افسردگیتان دانست و به هر حال پیشنهاد میکنیم که این برداشت را صرفاً نشانهای از خود بیماری بدانید و نه آن که نتیجه بگیرید واقعاً امیدی نیست و دست از ادامه درمان بکشید. اگر یک نوبت دارو را فراموش کرده اید بخورید و چند ساعت بعد یادتان می آید مشکلی نیست و میتوانید دوز فراموش شده را مصرف کنید ولی اگر نزدیک دوز بعدی شده ، دوزی که جا انداخته اید را دیگر مصرف نکنید و به جایش از دوز بعدی طبق برنامه ادامه دهید. از سوی دیگر، استفاده از داروهایی از دستههای دیگر که هنوز مصرف نکردهاید و نیز بهرهگیری از ترکیب دو یا چند داروی مؤثر بر افسردگی راهکارهای بعدی هستند. تنها بر پایه اطلاعاتی که نوشتهاید و بدون شرح حال کامل و معاینه بیمار، بدیهی است که نباید تجویز دارویی را به شما پیشنهاد کنیم و هر نامی که در اینجا آورده میشود باید توسط پزشک معالج بیمار تأیید شود. تنها روانپزشک شما میتواند تشخیص دهد که چه مدت نیاز به این دارو دارید. درخودماندگی- گوشهگیری- عدم بازی و ارتباط با دیگران و علاقه به نشستن و تنها بودن- افسردگی و اضطراب شدید در حد خودکشی- علاقه شدید به مبانی تئوری درسی و کتاب- سکوت طولانی و عدم حرف زدن- ورزش نکردن.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما