پس لرزه های نظرسنجی توییتر را بپوشانید: ارزش بازار تسلا 200 میلیارد دلار کاهش یافت

[ad_1]

چند روز پیش، ایلان ماسک از یکی از کاربران در توییتر در مورد فروش 10 درصد از سهام خود در تسلا برای پرداخت مالیات نظرسنجی کرد و گفت که هر نتیجه ای داشته باشد انجام خواهد داد. در پایان نظرسنجی، اکثر کاربران موافق بودند. این باعث شد سهام تسلا 11.99 درصد کاهش یابد و ارزش ماسک به 288 میلیارد دلار و ارزش بازار تسلا 200 میلیارد دلار کاهش یابد.

قبل از سقوط 11.99 درصدی، ما همچنین شاهد کاهش تقریباً 5 درصدی ارزش سهام تسلا در روز دوشنبه بودیم. با وجود کاهش، سهام تسلا تا کنون در سال 2021 47 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، برخی از چهره های کلیدی فعلی و سابق تسلا، از جمله برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک، از 26 نوامبر، پس از اینکه تسلا ارزش بازاری بیش از یک تریلیون دلار داشت، صدها میلیون دلار سهام فروخته اند. ارزش بازار تسلا از زمان بررسی ماسک به میزان 200 میلیارد دلار کاهش یافته است، اگرچه هنوز بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارد.

ماسک در سال 2012 به دلیل عملکرد خود به عنوان مدیرعامل سهامی از سرمایه گذاران دریافت کرد. در سال 2012 به ماسک 22.8 میلیون سهم به ارزش 6.24 دلار به ازای هر سهم اعطا شد که در 13 آگوست 1401 منقضی شد.

سهام تسلا که چند روز پیش به بالای 1230 دلار رسید، در آخرین روز معاملاتی به 1023 دلار رسید و انتظار می‌رود در روزهای آینده به کمتر از 1000 دلار برسد. با این حال، تسلا با ارزش ترین خودروساز جهان باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک یکی از سهامداران عمده تسلا است، بنابراین ثروت او به شدت به ارزش پرتفوی شرکت بستگی دارد. طبق گزارش بلومبرگ، در حالی که دارایی های ماسک در روزهای اخیر به بیش از 310 میلیارد دلار افزایش یافته است، مدیران عامل تسلا اکنون 288 میلیارد دلار دارایی دارند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تسلا در سال های آینده همچنان به عنوان یک بازیگر اصلی در بازار خودروهای الکتریکی ادامه خواهد داد، اما باید برای رقابت سخت آماده شود. شرکت های آمریکایی، اروپایی و چینی با سرمایه گذاری قابل توجه در این بازار در آینده نزدیک وارد اکثر بازارها خواهند شد.

همانطور که خودروسازان قدیمی در این بازار رشد می کنند، سهم تسلا به مرور زمان کاهش می یابد که می تواند تأثیر منفی بر درآمد و سود داشته باشد.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما