پیامدهای اقتصادی سفر رئیسی به روسیه

[ad_1]

سید احسان خاندوزی گفت: در جلسه ای که با وزیر اقتصاد روسیه صحبت کردم، مقرر شد منابع مالی جمع آوری شود و اجازه دهید رشت – آستارا از خط اعتباری توافق شده قبلی بین دو کشور عبور کند.

به گزارش مهر، سید احسان خاندوزی در پیوند مجازی از روسیه به ویژه برنامه خبری شبکه دوم سیما در خصوص مسائل اقتصادی که روسای جمهور ایران و روسیه به آن پرداختند، گفت: پیش از آغاز نشست ریاست جمهوری. رؤسای جمهور دو کشور برای بررسی این موضوع دیدار کردند و در مورد خدمات دو رئیس جمهور به نتیجه رسیدند و به طور کامل به توافق رسیدند.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه جلسات طرفین قبل از این دیدار برگزار شده است، بین آیت الله رئیسی و پوتین تاکید کرد که علاوه بر دیدارهای دو وزیر، با تجار ایرانی نیز دیدار داشتم که در روسیه فعال هستند. . بازار و وزیر نفت با شرکت نفت و دارند روی گاز کار می کنند، ملاقات کردیم، نتیجه آن خدمت آیت الله رئیسی قبل از شروع مذاکرات ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به خبرهای بسیار خوبی که پس از دیدار روسای جمهور دو کشور شنیده شد، افزود: استفاده نهایی از خط اعتباری 5 میلیارد دلاری با تسریع و تکمیل آن چند سال پس از تصویب و خیلی بیشتر موافقت شده است. سرعت آهسته

خاندوزی تصریح کرد: تکمیل کریدور شمال – جنوب از طریق خط ریلی که بتواند جنوب ایران و خلیج فارس را به آسیای مرکزی و اروپا وصل کند، یکی از ارکان این توافقنامه بود که تصمیم بسیار خوبی برای آن اتخاذ شد. راه آهن رشت – آستارا. راه آهن اینچه در خارج از گرمسار تصویب شد.

وزیر اقتصاد و دارایی به توافق طرفین اشاره کرد و گفت: برای تامین مواد اولیه و غلات و همچنین خرید لکوموتیو و مسائل مرتبط به نظر در ابتدا تجمیع و همدلی بیشتری وجود دارد. توضیحات آینده اجلاس و توافق راهبردی بین دو کشور را تایید خواهد کرد.

خاندوزی در پاسخ به سوال درباره سرمایه گذاری مشترک روسیه در راه آهن رشت – آستارا؟ می‌دانید طول این بخش خیلی طولانی نیست، اما بخش گمشده در نیمه راه راهروها است. مهم‌تر از همه، اگر ایجاد شود، می‌تواند روابط تجاری بین کشورهای اروپایی را تغییر دهد، تفریق با کشورهای حوزه خلیج فارس مانند پاکستان، هند. و چین، “او گفت.

وی افزود: در جلسه ای که با وزیر اقتصاد روسیه صحبت کردم، مقرر شد از طریق همان خط اعتباری که قبلاً بین دو کشور توافق شده بود، به بخش رشت-آستارا کمک مالی شود تا از سوی روسیه در این زمینه تامین شود. شکل یک خط اعتباری

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این سوال که 5 میلیارد دلار دیگر صرف ذخیره راه آهن رشت – آستارا و احتمالا خرید 200 لکوموتیو می شود، کریدور را باور کنید. کارخانه سیریک تکمیل شده است و تنها بخشی از سرمایه خود را پرداخت کرده است و با این گفته روسیه موافقت کرده است که بقیه نیروگاه سیریک را با سرعت بیشتری بپردازد.

خاندوزی می گوید خط اینچه برون به گرمسار همچنان نیاز به اصلاحات فنی جزئی دارد و برخی توافقات باید تغییر کند، علاوه بر این، با ارتقای نیروگاه رامین اهواز برای نوسازی سد گتوند موافقت کرده ایم. این پروژه ها باید زودتر انجام شود.

آیا مبنایی برای توافق مالی دوجانبه وجود دارد؟ خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کاهش هزینه و سرعت بیشتر حواله های بانکی و ارزی گفت. البته بانک تجارت که یکی از مهم ترین بانک های روسیه است در برخورد با تجار ایرانی کمک زیادی می کند و ما به طور خاص پیشنهاد افزایش توانمندی های آن را داده ایم.

سید احسان خاندوزی افزود: با توجه به اینکه حوزه روابط بانکی نیازمند موافقت بانک مرکزی است، حزب علی‌رغم رویکرد مثبت تصمیم به بازدید و دیدار بین بانک‌های مرکزی گرفت. ایران و روسیه، جزئیات این توافق نهایی. اما تمام تسهیلات تجاری بانکی نیز توسط پوتین تایید شده است.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما