چرا قیمت خودرو افزایش می یابد

[ad_1]

روآرو- این در حالی است که ابراهیم رئیسی اواسط آبان ماه مصوبه کمیسیون تنظیم بازار مبنی بر افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا را لغو کرد و پس از یک ماه قیمت خودروهای داخلی افزایش یافت و دستورات رئیس جمهور در حالی که بازار نقض شد. قوانین ستاد افزایش قیمت خودرو را به طور رسمی اعلام نمی کند، اما خودروسازان با انتشار اطلاعیه دوچرخه سواری قیمت خودرو در وب سایت کدال، افزایش قیمت رسمی را اعلام می کنند.

به گزارش فرارو، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تصویب مجوز افزایش قیمت شرکت های خودروسازی در دفتر مرکزی قوانین بازاریابی گفت: به دلیل اینکه قیمت پیشنهادی بالاتر از قیمت موجود است. قوانین ، ستاد در برابر افزایش قیمت خودرو مقاومت کرد و به همین دلیل مقرر شد مبنای قیمت جدید طبق قوانین قبلی شورای رقابت یعنی نرخ بر اساس نرخ تورم اعلامی هر شش ماه یکبار تعیین شود.

وزیر صمت گفت: ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفته تا همان قوانین قبل از قیمت خودرو را اعمال کند و با توجه به اینکه قیمت خودرو در اردیبهشت ماه گذشته افزایش یافت، به گونه ای عمل می کنیم که بانک مرکزی تورم را اعلام کند.

فاطمی امین در خصوص مغایرت این تصمیم با دستور ریاست جمهوری نیز توضیح داد: رئیس جمهور تاکید کرد که بررسی دقیق قیمت گذاری و قیمت گذاری خودرو باید یک اصل باشد و این کار در ماه گذشته انجام شد. برگزار شد و همه قیمت ها را به طور کامل بررسی کردیم و در جاهایی که قیمت های ارائه شده توسط خودروسازان غیرواقعی تشخیص داده شد، قیمت ها را تثبیت کردیم. از رئیس جمهور خواسته شد تا با هماهنگی ستاد تنظیم مقررات بازاریابی این کار را انجام دهد که این کار را انجام داد.

ماجرای تخلف از دستور ابراهیم رئیسی درباره افزایش قیمت خودروچرا قیمت خودرو مدام در حال افزایش است؟
سعید مدنی کارشناس صنعت خودرو با فرارو صحبت کن وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است، گفت: با توجه به وضعیت این صنعت با افزایش تورم، هزینه های تولید خودروسازان افزایش می یابد و راهی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد. بنابراین اگر نمی خواهیم قیمت خودرو بالا برود، دولت باید برنامه مدونی برای کنترل تورم و نقدینگی داشته باشد.

وی گفت: از سوی دیگر در شرایطی که خودروسازی صنعتی دولتی و مدیریتی خودرو توسط دولت تعیین می شود، سهام پایین ترین خودروی شرکت تا حد زیادی به دولت بستگی دارد، عملکرد خودروسازان بهبود نمی یابد. در این راستا، به دلیل بسیاری از مداخله دولت برای مدیریت خودروسازی تجربه شکست هر بار، اما خطا رخ می دهد اغلب نمی توان اجتناب کرد. .

مدنی گفت: در حال حاضر بازار خودرو پنج سهامدار دارد که هیچکس از وضعیت فعلی راضی نیست، در ابتدا سهامدار شرکت‌های بزرگ خودروسازی هستند با وجود سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها و گروه‌های مرتبط. «این کار را کردند، اما خودروساز از این سرمایه گذاری سود چندانی نبرد.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: شرکت های خودروسازی همچنان دومین ذی نفع از این رابطه هستند، اگرچه حداقل دو بار در سال قیمت خودرو افزایش می یابد، اما با توجه به قیمت های اجباری و ساختار حاکم بر این شرکت ها، همچنان به تولید خودرو ادامه می دهند.

وی افزود: سومین ذینفع خودروی مصرفی است در حالی که قیمت گذاری خودرو به این دلیل انجام می شود که خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رسد اما به دلیل عرضه و تقاضا در بازار خودرو، مصرف کننده واقعی در صنعت خودرو در بسیاری از خودروسازان است. نمی تواند. لاتاری تقاضا و کمبود زیادی دارد، بنابراین برای تامین تقاضا باید از بازار آزاد تقاضا را تامین کنند که با توجه به فاصله قیمت کارخانه با بازار آزاد، مجبور به خرید خودرو با قیمت مناسب هستند. هزینه های بالاتر کردن.

مدنی افزود: چهارمین ذی نفع بانک است که به دلیل تسهیلات سنگینی که به خودروسازان و قطعه سازان می دهند سود زیادی می گیرند و در واقع برنده این وضعیت هستند اما با توجه به وضعیت صنعت خودرو. ، نگرانی وجود دارد.” در شرایطی که خودروسازان قادر به پرداخت تسهیلات بانکی نیستند، پنجمین ذینفع بازار خودرو، خودروسازانی هستند که وضعیتی مشابه خودروسازان دارند، بنابراین بسیاری از خودروسازان کوچک و متوسط ​​ورشکست شده و توان خود را کاهش داده اند.

مدیر اسبق این خودروساز گفت: بنابراین برای رفع این وضعیت باید قیمت خودرو را در حاشیه بازار تعیین کرد، اگر این اتفاق افتاد مطمئناً بدانید که قیمت خودرویی مانند پراید دیگر نخواهد بود. از آنجایی که 195 میلیون تومان و قیمت ها تعدیل می شود، با افزایش تولید، افزایش عرضه در بازار خودرو و برچیده شدن قرعه کشی، قیمت ها متعادل شده و مصرف کنندگان می توانند نیاز خود را با قیمت های بهتر تامین کنند، شرایط به وجود می آید، اما همه اینها در زمان مناسب اتفاق می افتد. . دولت صنعت خودرو را رها کرد و از دخالت در این صنعت دست کشید.

ماجرای تخلف از دستور ابراهیم رئیسی درباره افزایش قیمت خودروخودروسازان همیشه به دنبال افزایش قیمت هستند
امرالله امینی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با فرارو صحبت کن وی با اشاره به اینکه خودروسازان بنا به دلایلی که ارائه می دهند به دنبال افزایش قیمت هستند، گفت: به تعبیری می توان گفت که شورای رقابت سابق یا ستاد ضوابط بازار در حال حاضر منویات خودروسازان را دنبال می کند و همیشه شاهد هزینه تمام شده هستیم. عدم انطباق.” خودروسازان باید با افزایش قیمت خودروهای داخلی از مردم حقوق بگیرند.

وی گفت: بیش از یک دهه است که رقابت قیمت ها را تعیین می کند، در حالی که ماهیت زبان چیز دیگری است، رقابت برای شکستن صنایع انحصاری خودرو در آن ایجاد شد، اما متاسفانه می بینیم که برای این دستور ساخته شده، قیمت خودرو افزایش یافته است. به طور پیوسته بین اینها، بدون انجام کاری در مورد کیفیت، میزان تولید، بهره وری پایین و طیف گسترده محصولات شرکت و یا اظهار نظر در مورد این داستان.

امینی با تاکید بر اینکه خودروسازان همیشه می خواهند محصولات را با قیمت بالاتری به فروش برسانند، گفت: تا زمانی که خودروهای صنعتی در انحصار هستند، انتظار بهبود یا تغییر در وضعیت صنعت خودرو، قطعاً شش ماه دیگر، بی فایده است. به دلایلی از جمله تورم و افزایش هزینه های تولید و … این چرخه بدون تغییر در کیفیت و تنوع محصولات تولیدی خودرو در کشور سال هاست که این چرخه تکرار می شود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: تولیدات خودروسازان هیچ چیزی را پس انداز نمی کند: در این زمینه بارها به مشکلات این صنعت اشاره شده است، اما به دلیل اینکه شنیده ای از سوی دولت وجود ندارد یا شرکت خودروسازی اشتباه کرده است. وی ادامه داد: صنعت خودرو ادامه دارد و نتیجه آن افزایش شدید قیمت خودرو است، بنابراین امروز شاهد محصولاتی مانند پراید هستیم که وابسته به منابع خارجی نیستند و تمام مواد اولیه در داخل تولید می شود در حالی که تولید متوقف می شود و قیمت آن نزدیک به 200 میلیون است. تومان.”

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما