چشم ها زندگی ما را پیش بینی می کنند!

[ad_1]

روآرو- هنوز تشخیص زندگی بیولوژیکی یک فرد و زمانی که به زوال کامل برسد برای دانشمندان غیرممکن است، اما اخیراً دانشمندان یک مدل یادگیری ماشینی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند با نگاه کردن به شبکیه، عمر فرد را برای سال‌ها افزایش دهد. بافت پشت چشم.

به قول آقای فرارو. البته، افزایش سن بر بدن همه افراد تأثیر می‌گذارد، اما فقط به این دلیل که دو نفر در زندگی‌شان همسن هستند، به این معنا نیست که از نظر فیزیکی با سرعت یکسانی رو به زوال هستند. این امر دانشمندان را به فکر راه‌های مشخص و دقیقی برای تشخیص سریع‌تر این سقوط انداخته است. اکنون به نظر می رسد که یک اسکن سریع و بدون درد از کلیه انسان می تواند به پزشکان در شناسایی «سالمندان» که در معرض خطر مرگ زودرس هستند کمک کند.

به عبارت دیگر، نگاه عمیق به چشم یک فرد می تواند راه بهتری برای اندازه گیری سن بیولوژیکی او باشد و این می تواند نقش مهمی در سلامت آینده بیمار داشته باشد. اکنون دانشمندان یک مدل یادگیری ماشینی ساخته اند که به راحتی می تواند با نگاه کردن به شبکیه، طول عمر افراد را پیش بینی کند. این الگوریتم به قدری دقیق است که می تواند میانگین سنی نزدیک به 47000 نفر و افراد مسن در بریتانیا را در پرانتز 3.5 سال تخمین بزند.

چشم ها طول عمر ما را نشان می دهند!

در واقع، در طول دهه گذشته، الگوریتم‌هایی بر روی این تعداد آزمایش شده‌اند که در این مدت 1871 مورد فوت شده است. اکثر این قربانیان چشمانی دارند که سنشان از بقیه زنده‌ها بیشتر است. به عنوان مثال، اگر الگوریتم پیش بینی کند که شبکیه چشم افراد یک سال بزرگتر از سن واقعی او خواهد بود، خطر مرگ به هر علتی طی 11 سال آینده 2 درصد افزایش می یابد و در عین حال، خطر مرگ ناشی از آن نیز افزایش می یابد. . علل غیر از بیماری های قلبی عروقی یا سرطان 3 درصد افزایش یافته است.

با این حال، باید توجه داشت که این یافته ها مشاهدات محض هستند، به این معنی که ما هنوز نمی دانیم چه چیزی باعث این تعامل در سطح بیولوژیکی می شود. با این حال، نتایج شواهد فزاینده ای را تأیید می کند که شبکیه چشم به آسیب های مربوط به سن بسیار حساس است. از آنجایی که این بافت مرئی میزبان رگ‌های خونی و اعصاب است، می‌تواند اطلاعات مهمی در مورد سلامت عروق و مغز فرد به ما بدهد.

مطالعات اخیر نشان داده اند که سلول های پشت چشم انسان می توانند به ما در پیش بینی شروع بیماری قلبی عروقی، بیماری کلیوی و سایر علائم پیری کمک کنند. اما این اولین مطالعه ای است که “شکاف سنی شبکیه” را به عنوان یک پیش بینی کننده قوی مرگ و میر ارائه می دهد. “ارتباطات قابل توجهی بین فاصله سنی شبکیه و مرگ غیر قلبی عروقی/غیر سرطانی، همراه با شواهد روزافزون از اتصال چشم و مغز، ممکن است از این ایده حمایت کند که شبکیه می تواند کار کند”، پنجره ای از بیماری های عصبی. “

با این حال، از آنجایی که تنها 20 نفر در این مطالعه به دلیل زوال عقل مردند، نویسندگان نتوانستند این اختلال مغزی را با سلامت شبکیه مرتبط کنند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در سال های اخیر رو به کاهش بوده است، زیرا داروها می توانند به جلوگیری از عواملی که افراد مبتلا به این بیماری را مبتلا می کنند، کمک کنند. این بدان معنی است که سلامت شبکیه چشم نیز می تواند یک چشم انداز مهم برای سلامت قلب و عروق باشد، علیرغم اینکه با مرگ و میر قلبی عروقی مرتبط نیست. به عنوان مثال، مطالعات اخیر نشان داده اند که تصویربرداری از شبکیه می تواند به پیش بینی عوامل خطر قلبی عروقی کمک کند.

نویسندگان نتیجه می‌گیرند: «این داده‌ها از این فرضیه حمایت می‌کنند که شبکیه چشم نقش مهمی در روند پیری بازی می‌کند و مستعد آسیب‌های تجمعی ناشی از افزایش سن است که خطر مرگ را افزایش می‌دهد». سایر روش‌های بیولوژیکی پیش‌بینی سن، مانند تصویربرداری عصبی، ساعت‌های متیلاسیون DNA، و ساعت‌های پیری، به اندازه دوره سنی شبکیه دقیق نیستند. با این حال، این روش ها همچنین می توانند پرهزینه، زمان بر و حتی پرهزینه باشند، زیرا شبکیه چشم را می توان به راحتی در کمتر از 5 دقیقه اسکن کرد. اگر بتوانیم در مورد نحوه اتصال این لایه بافت با بقیه بدن بیشتر بیاموزیم، پزشکان می توانند ابزار جدیدی عالی برای تشخیص زودهنگام تاریخ مرگ داشته باشند. این مطالعه در مجله منتشر شده است مجله چشم پزشکی بریتانیا منتشر شده است.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما