کره شمالی برای ازسرگیری آزمایش موشک بالستیک شلیک کرد

[ad_1]


مردم ایستگاه راه‌آهن سئول تلویزیونی را تماشا می‌کنند که تصویری از پرتاب موشک کره شمالی را در یک برنامه خبری در روز یکشنبه، فوریه، نشان می‌دهد. 27، 2022.

آن یانگ جون / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

آن یانگ جون / AP


مردم ایستگاه راه‌آهن سئول تلویزیونی را تماشا می‌کنند که تصویری از پرتاب موشک کره شمالی را در یک برنامه خبری در روز یکشنبه، فوریه، نشان می‌دهد. 27، 2022.

آن یانگ جون / AP

سئول، کره جنوبی (AP) – همسایگانش گفتند که کره شمالی روز یکشنبه یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد، در حالی که ایالات متحده و متحدانش بر تهاجم روسیه به اوکراین متمرکز شده اند، آزمایش های تسلیحاتی را از سر گرفته اند.

پرتاب کره شمالی هشتمین پرتاب از نوع خود در سال جاری و اولین پرتاب از ژانویه بود. 30. برخی کارشناسان گفته اند که کره شمالی در تلاش است تا فناوری تسلیحات خود را کامل کند و ایالات متحده را برای ارائه امتیازاتی مانند کاهش تحریم ها در بحبوحه مذاکرات طولانی مدت خلع سلاح تحت فشار قرار دهد. آنها می گویند که کره شمالی همچنین ممکن است مشغولیت ایالات متحده به درگیری اوکراین را فرصتی برای تسریع فعالیت های آزمایشی بدون هیچ واکنش جدی از سوی واشنگتن ببیند.

نوبو کیشی وزیر دفاع ژاپن گفت موشک کره شمالی حدود 300 کیلومتر (190 مایل) در حداکثر ارتفاع حدود 600 کیلومتر (370 مایل) قبل از فرود در سواحل شرقی کره شمالی و خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن پرواز کرد. وی گفت که هیچ خسارتی به کشتی ها یا هواپیماها گزارش نشده است.

وی به خبرنگاران گفت: «اگر کره شمالی عمداً موشک پرتابی را انجام داده در حالی که جامعه بین‌المللی از حمله روسیه به اوکراین پریشان شده است، چنین اقدامی مطلقاً غیرقابل بخشش است». انگیزه‌ها هرچه که باشد، پرتاب‌های مکرر موشکی کره شمالی کاملا غیرقابل توجیه است و ما نمی‌توانیم پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای قابل توجه را نادیده بگیریم.»

مقامات کره جنوبی گفتند که پرتاب را از منطقه پایتخت کره شمالی نیز شناسایی کرده و نسبت به آن “نگرانی عمیق و تاسف شدید” خود را ابراز کردند.

کاخ آبی ریاست جمهوری اعلام کرد که در جریان نشست اضطراری شورای امنیت ملی کره جنوبی، زمان پرتاب موشک در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین «به هیچ وجه برای صلح و ثبات در جهان و در شبه جزیره کره مطلوب نیست». . .

فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که پرتاب موشک را محکوم کرده و از کره شمالی خواسته است که از اقدامات بی‌ثبات‌کننده بیشتر خودداری کند. در بیانیه فرماندهی آمده است که تعهد ایالات متحده به دفاع از کره جنوبی و ژاپن “آهنین باقی می ماند”، اگرچه پرتاب روز یکشنبه تهدیدی فوری برای قلمرو ایالات متحده و متحدانش ایجاد نکرد.

این پرتاب یک روز پس از آن انجام شد که کره شمالی اولین واکنش خود را به جنگ اوکراین در قالب مقاله ای توسط یک تحلیلگر دولتی ارائه کرد که حمایت خود را از روسیه و انتقاد شدید از ایالات متحده انجام داد.

ری جی سونگ گفت: “علت اصلی حادثه اوکراین در خودسری و خودسری ایالات متحده نهفته است که درخواست های مشروع روسیه برای تضمین های امنیتی را نادیده گرفته و تنها به دنبال هژمونی جهانی و سلطه نظامی در حالی که به کمپین های تحریمی خود چسبیده است.” محقق یک موسسه دولتی کره شمالی در زمینه سیاست بین الملل در پستی که در وب سایت وزارت امور خارجه منتشر شده است، گفت.

ری واشنگتن را به “استکبار” و “استانداردهای دوگانه” متهم کرد زیرا اقدامات دفاعی رقبای خود را تحریک آمیز یا بی عدالتی توصیف می کند.

اتحاد جماهیر شوروی سابق بزرگترین تامین کننده کمک به کره شمالی قبل از فروپاشی آن در اوایل دهه 1990 بود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تلاش می‌کند تا روابط کشورش با کره‌شمالی را بازیابی کند، چیزی که به‌عنوان تلاشی برای بازپس‌گیری حوزه‌های سنتی نفوذ آن و تأمین متحدان بیشتر برای معامله بهتر با ایالات متحده تلقی می‌شود.

لیف-اریک ایزلی، استاد دانشگاه اوها در سئول، گفت که دولت بایدن باید نشان دهد که تمرکز استراتژیک خود را بر منطقه هند و اقیانوس آرام حفظ می کند، از جمله با واکنش شدید به تحریکات پیونگ یانگ.

ایزلی گفت: «کره شمالی به هیچ کس لطف نخواهد کرد تا زمانی که جهان با تجاوز روسیه به اوکراین برخورد می کند، ساکت بماند. پیونگ یانگ برنامه بلندپروازانه ای برای نوسازی نظامی دارد. قدرت و مشروعیت رژیم کیم با آزمایش موشک های همیشه بهتر گره خورده است.

کره شمالی در ماه گذشته هفت دور آزمایش موشکی انجام داد که از زمان به قدرت رسیدن رهبر کیم جونگ اون در اواخر سال 2011، رکوردی بی سابقه آزمایش ماهانه تسلیحاتی بود. خط لوله، اوایل این ماه. برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که کره شمالی پرتاب‌های تسلیحاتی را از سر خواهد گرفت و احتمالاً سلاح‌های بزرگ‌تری را پس از المپیک آزمایش خواهد کرد.

کیم پس از المپیک پیامی به شی جین پینگ، رئیس جمهور چین فرستاد و خواستار تحکیم بیشتر روابط دوجانبه “به سوی شکست ناپذیر” در مواجهه با آنچه “سیاست خصمانه پنهان و تهدید نظامی ایالات متحده و نیروهای اقماری آن” خواند، شد.

به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، شی هفته گذشته به کیم پاسخ داد و گفت چین آماده است روابط دوجانبه را تقویت کند.

دیپلماسی تحت رهبری ایالات متحده با هدف متقاعد کردن کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه هسته ای خود در ازای پاداش های اقتصادی و سیاسی در اوایل سال 2019 زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا درخواست های کیم برای رفع تحریم های گسترده در ازای اقدامات محدود برای خلع سلاح هسته ای در دومین نشست سران آنها در ویتنام را رد کرد، سقوط کرد. .

مقامات آمریکایی از آن زمان تاکنون بارها خواستار ازسرگیری مذاکرات بدون پیش شرط شده اند، اما پیونگ یانگ گفته است تا زمانی که واشنگتن به خصومت خود با کره شمالی پایان ندهد، به میز مذاکره باز نخواهد گشت.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما