گرافیک یکپارچه لپ تاپ هنوز برای بازی های مدرن کافی نیست – Zomit

[ad_1]

PCMig عملکرد برخی از بازی های AAA را بر روی چندین لپ تاپ که دارای تراشه های گرافیکی Intel و AMD هستند آزمایش کرده است. این لپ تاپ ها دارای پردازنده های Intel Xe، Intel UHD Graphics 620، 5700U و 5800U هستند. این بازی آزمایشی همچنین شامل برخی از موضوعات ورزشی، شبیه سازی و استراتژی است.

به گزارش ExtremeTek، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که سیستم‌های دارای Tigerlik و Intel Xe به طور کلی سریع‌ترین نمونه‌های بازی هستند و سیستم‌هایی که از AMD Ryzen 7 5800U و 5700U استفاده می‌کنند از این نظر فاصله زیادی با مدل‌های اینتل ندارند. عملکرد هر دو سیستم در بسیاری از بازی ها مشابه است، اما Xe مجهز به TGL سریعتر از Radeon یکپارچه عمل می کند. اطلاعات جالبی در نتایج مطالعه PCM وجود دارد، از جمله تأثیر شاسی سیستم و اتلاف حرارت در عملکرد سیستم.

در این مورد، HP Envy x360 15 با پردازنده Ryzen 7 5700U اغلب سریعتر از Asus Zenbook 13 با پردازنده Ryzen 5800U است. پردازنده 5700U Borderlands 3 را حدود 1.21 برابر سریعتر از Zenbook 13 اجرا می کند. علاوه بر این، 5700U جزئیات را 1.17 برابر سریعتر از 1080p Strange Brigade ارائه می دهد. البته در برخی از تست ها، عملکرد هر دو تراشه یکسان بود، اما 5800U به تازگی در Civilization VI برنده شد.

خریدارانی که لپ‌تاپ‌های 13 تا 15 اینچی را ترجیح می‌دهند باید به خاطر داشته باشند که دستگاه‌های کوچک‌تر می‌توانند بر عملکرد تراشه‌های رده بالا تأثیر بگذارند. البته این موضوع در مورد لپ تاپ های میان رده صدق نمی کند، زیرا مدل های میان رده تمایل زیادی به پایداری دارند.

وضوح واقعی عناوین AAA 1080p نیست

در حال حاضر، هیچ لپ تاپی با گرافیک یکپارچه نمی تواند عناوین 1080p AAA را به طور مداوم اجرا کند. عملکرد پایدار بازی هایی مانند Far Cry 5، Assassin’s Creed: Valhalla، Strange Brigade، Borderlands 3 و Red Dead Redemption 2 در همه سیستم های آزمایش شده در دسترس نیست و نرخ فریم 1080p در این لپ تاپ ها پایین است. البته هر دو سیستم رایزن و تایگرلیک Strange Brigade را با Xe با نرخ متوسط ​​39 فریم در ثانیه یا بالاتر اجرا می کنند.

بازی را روی لپ تاپ با گرافیک یکپارچه تست کنید

AMD کیفیت 1080p را به عنوان کیفیت مورد نظر برای بازی در سیستم های گرافیکی یکپارچه معرفی کرده است، اما در حال حاضر در مورد عناوین AAA چنین نیست. در حال حاضر، 720p و 1080p را می توان به عنوان استاندارد مشابه در نظر گرفت، آنها به طور همزمان در دسترس هستند، اما وضوح 1920 در 1080 پیکسل 2.073 مگاپیکسل است، در حالی که 1280 x 720 پیکسل تنها 0.222 مگاپیکسل است. بنابراین برای اجرای بازی ها با کیفیت 1080p به یک پردازنده گرافیکی با ظرفیت پردازش پیکسلی 2.2 برابر بیشتر نیاز داریم تا نرخ فریم ثابتی داشته باشد.

البته Psymig در مقاله خود این را پیشنهاد نمی کند. اگر به این فکر می‌کنید که آیا می‌توانید بدون پردازنده گرافیکی جداگانه روی لپ‌تاپ بازی کنید، از 720p به جای 1080p به عنوان رزولوشن اصلی نترسید. بازی در پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه به معنای قربانی کردن جزئیات برای عملکرد بهتر است. بنابراین کاهش وضوح تصویر از 1080p به 720p گام مهمی برای عملکرد بهتر GPU شما خواهد بود. دلیلی وجود دارد که کنسول های دستی Nintendo Switch و Steam Deck این راه حل را هدف قرار می دهند. راه حل قدیمی Skyline اینتل ممکن است به اندازه کافی برای اجرای بازی ها قدرتمند نباشد، اما Xe و Radeon هر دو از تراشه استفاده خواهند کرد.

این موضوع با معرفی DDR5 تا حدودی بهبود یافته است. اگر AMD و Intel هنگام توسعه GPU استاندارد از DDR5-6400 پشتیبانی کنند، پهنای باند حافظه مشترک به 102.4 گیگابایت در ثانیه خواهد رسید. این یک استاندارد GPU نیست و برای مثال Radeon HD 4870 آخرین تراشه گرافیکی پرچمدار است که این نوع عملکرد را ارائه می دهد و سریعتر (115 گیگابیت بر ثانیه برای GDDR5). با این حال، پردازنده‌های گرافیکی مدرن بهتر از خانواده قدیمی‌تر Radeon HD 4000 عمل می‌کنند. ویژگی هایی که نشان می دهد تراشه جدید با وجود پهنای باند نسبتا کم می تواند عملکرد بهتری در بازی داشته باشد.

وضعیت در موضوعاتی غیر از AAA بهتر به نظر می رسد. سیستم‌های دارای گرافیک یکپارچه Skyline اینتل هنوز رونمایی نشده‌اند، اما کسانی که قصد دارند با سیستم‌هایی با پردازنده‌های Skyline بازی کنند، ممکن است نیاز داشته باشند وضوح تصویر را روی رقمی مانند 540 x 960 تنظیم کنند. البته APU‌های Xe و Ryzen عملکرد خوبی دارند. PCMig Elitebook را در این زمینه آزمایش کرد. این دستگاه از پردازنده Intel Core i7-10810U استفاده می کند، اما می تواند Civilization VI را با جزئیات کمتر اجرا کند. علاوه بر این، ممکن است بتوانید Warcraft Classic را روی این سیستم اجرا کنید.

مقالات مرتبط:

نکته اصلی این است که وضوح 1080p هنوز به استاندارد بازی در لپ تاپ های دارای گرافیک یکپارچه تبدیل نشده است. البته، اگر قصد دارید بازی‌های قدیمی‌تری را در ژانر PC اجرا کنید، 1080p ممکن است منطقی باشد. اما اگر امروز قصد دارید بازی های مدرن را روی این دستگاه ها اجرا کنید، استفاده از رزولوشن 1080p ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

وقتی AMD از فناوری RDNA2 در تراشه‌های گرافیکی یا ویژگی‌های یکپارچه اینتل و AMD مانند HBM2 on-die استفاده می‌کند، می‌توان انتظار داشت که عملکرد لپ‌تاپ‌های دارای کارت گرافیک یکپارچه امروز بهبود یابد. در حال حاضر، اگر به دنبال بازی بر روی لپ تاپ با گرافیک یکپارچه هستید، باید یکی از Ryzen 5000 یا 4000 یا Intel TigerLike را انتخاب کنید، زیرا تراشه های قدیمی عملکرد بهتری نسبت به این پردازنده ها ارائه می دهند.

نظر شما در مورد اجرای بازی ها روی لپ تاپ به خصوص در دستگاه های کارت گرافیک چیست؟ لطفا تجربه خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما