themicbanner

اثر انگشت مرورگر چیست و چگونه می توان آن را مسدود کرد – زومیت

[ad_1]

اثر انگشت مرورگر راهی برای شناسایی شما توسط وب سایت هایی است که بازدید می کنید. این روش بیشتر برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود، اما می توان از آن برای ایمن سازی وب سایت ها و حساب ها نیز استفاده کرد.

اثر انگشت مرورگر چیست؟

طبق روش Geek، وب سایت ها می توانند از اثر انگشت مرورگر برای شناسایی شما استفاده کنند. به این ترتیب اطلاعات خاص ارسال شده به وب سایت توسط مرورگر بررسی شده و پروفایل شما به عنوان کاربر جمع آوری می شود. این اطلاعات جمع آوری شده اثر انگشت نامیده می شود. از آنجا که اطلاعات کافی وجود دارد، می تواند منحصر به فرد بودن انگشتان شما را ایجاد کند.

قبل از پرداختن به آن، اجازه دهید برخی از معانی را توضیح دهیم. عبارات «اثر انگشت مرورگر» و «اثر انگشت دستگاه» اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما این همیشه درست نیست. اثر انگشت دستگاه یا اثر انگشت دستگاه اطلاعاتی درباره دستگاهی است که استفاده می کنید از طریق مرورگر یا برنامه جمع آوری می شود.

اثر انگشت مرورگر

اثر انگشت مرورگر خاص تر است و شامل تمام اطلاعات جمع آوری شده از طریق مرورگر است. علاوه بر اطلاعات دستگاه، اطلاعاتی مانند نوع و نسخه مرورگری که در حال حاضر استفاده می کنید، سیستم عامل، زبان مرورگر شما و بسیاری جزئیات دیگر مانند وضوح صفحه نمایش نیز ذخیره می شود.

در نگاه اول، اطلاعات جمع آوری شده ممکن است مفید نباشد. اما اگر اطلاعات کافی جمع آوری شود، تصویر کاربر از طرف دیگر واضح تر و واضح تر می شود. در نهایت، اثر انگشت آنقدر واضح می شود که وب سایت مورد نظر می تواند هویت شما را شناسایی کند و از آن اطلاعات برای نمایش تبلیغات قانونی استفاده کند.

به عنوان مثال، برخی هستند که از نسخه خاصی از اندروید استفاده می کنند. علاوه بر این، افراد دیگری نیز هستند که از نسخه ویژه کروم استفاده می کنند. سایر ویژگی ها مانند زبان مرورگر یا وضوح تصویر و غیره مهم هستند. در نهایت تمام این اطلاعات جمع‌آوری می‌شود و اسکریپت کاربر را یک قدم به شناسایی و ایجاد یک نمایه اختصاصی نزدیک‌تر می‌کند.

اثر انگشت مرورگر چگونه کار می کند؟

لیست داده هایی که می توان برای به روز رسانی پروفایل استفاده کرد طولانی است و سیستم اسکن اثر انگشت بسیار دقیق است. به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2016 در این زمینه انجام شد. در طی آن زمان، داده های جمع آوری شده از حدود 81 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت منجر به ایجاد یک نمایه منحصر به فرد شد. این بدان معناست که وب سایت می تواند تعداد بازدیدکنندگان خود را تشخیص دهد.

اثرانگشت مرورگر نه تنها از طریق جمع آوری داده های غیرفعال مانند نوع مرورگر و وضوح صفحه نمایش، بلکه از طریق ابزارهای پویاتر نیز به دست می آید. در زیر چند نمونه آورده شده است.

  • انگشت نگاری بوم: به این ترتیب، بوم بر روی عکس های شما از سایت های نامرئی اعمال می شود. این بخش بسته به نوع سخت افزاری که استفاده می کنید با اسکریپت متفاوتی ارائه می شود. این یک راه عالی برای شناسایی کارت گرافیک و درایورهای شما است. اثر انگشت WebGL همچنین از همین روش استفاده کنید.
  • انگشت نگاری صدا: این نوع اسکریپت نحوه پخش صدا در رایانه شما را تجزیه و تحلیل می کند. تغییر جزئی در لحن صدا می تواند درایور صوتی شما را محدود کند.
  • انگشت نگاری رسانه ایاین روش درایورهای رسانه را در رایانه شما فهرست می کند و تا حد امکان آنها را شناسایی می کند.

اثر انگشت مرورگر فقط از داده های جزئی استفاده نمی کند، بلکه سیستم تا آنجا که می تواند سعی می کند داده های مختلف را از قسمت های مختلف سیستم بگیرد و آنها را کنار هم قرار دهد تا نزدیک ترین تصویر کاربر را ایجاد کند.

البته بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که انگشت نگاری مرورگر همیشه چیز بدی نیست. این تکنیک همچنین برای اهداف امنیتی استفاده می شود. به عنوان مثال، وب سایت بانک شما ممکن است هر بار که وارد سیستم می شوید، اعتبار شما را بررسی کند تا مطمئن شود که قصد استفاده از کارت اعتباری خود را دارید. ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد، زمانی که با دستگاه دیگری وارد حساب کاربری خود می شوید، از شما خواسته می شود که وارد سیستم شوید و با سیستم دیگری وارد شوید.

چه چیزی با نمایه اثر انگشت مرورگر سازگار است؟

دلیل اصلی ایجاد نمایه اثر انگشت این است که بتوانیم تبلیغات را با دقت بیشتری به سمت کاربر هدف هدایت کنیم. با تعریف بهتر شخصیت کاربر، الگوریتم می تواند به راحتی تعیین کند که کدام تبلیغات نمایش داده شود یا نه. به عنوان مثال، اگر به نظر می رسد که از یک دستگاه اندرویدی استفاده می کنید، ممکن است هیچ پیامی در آیفون مشاهده نکنید.

اثر انگشت مرورگر

این توضیحات ممکن است شما را به یاد کوکی های مرورگر بیاندازد. لازم به ذکر است که در عین اینکه اهداف یکسانی دارند، عملکرد کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند. کوکی‌ها مانند دستگاه‌های ردیابی هستند و وب‌سایت‌هایی که روی رایانه شما قرار می‌گیرند می‌دانند کجا هستید و چه می‌کنید. اما اثر انگشت مرورگر به این روش کار نمی کند. این تکنیک از داده‌ها و دستگاه شما استفاده می‌کند تا بفهمد شما چه کسی هستید، اما نمی‌تواند شما را ردیابی کند.

به همین دلیل، اطلاعاتی که کوکی ها جمع آوری می کنند بسیار ارزشمند است. البته، می توان آن را غیرفعال کرد و مرورگرها به طور فزاینده ای کوکی های شخص ثالث را مسدود می کنند تا از ردیابی کاربران توسط آنها جلوگیری کنند.

در مقابل، انگشتان تقریباً مخالف هستند. از آنجایی که بسیاری از اطلاعاتی که جمع آوری می کند برای نحوه مشاهده اینترنت بسیار مهم است، هیچ راهی برای خاموش کردن آن وجود ندارد.

چگونه از خود در برابر اثر انگشت مرورگر محافظت کنیم؟

مقالات مرتبط:

نکته مهم در مورد انگشت نگاری مرورگر این است که فرار از آن تقریبا غیرممکن است. راه هایی برای غیرفعال کردن برخی از انتقال داده ها با استفاده از افزونه هایی مانند NoScript (که جاوا اسکریپت را غیرفعال می کند) یا مرورگرهایی مانند Tor وجود دارد. اما در حالی که آنها شما را ایمن نگه می دارند، برخی از اینترنت را برای شما غیرفعال می کنند. اکثر وب سایت ها بدون اطلاعاتی که اسکریپت اثر انگشت جمع آوری می کند، نمایش داده نمی شوند.

در نهایت، تقریباً هیچ راهی برای مقابله با اثر انگشت مرورگر وجود ندارد. حتی استفاده از روش هایی مانند حالت ناشناس و VIP ها نمی تواند از آن جلوگیری کند. اما برخی از مرورگرها، از جمله موزیلا، ادعا می‌کنند که تکنیک‌هایی را برای جلوگیری از جمع‌آوری داده‌های کاربران برای ایجاد اثر انگشت مجازی توسعه داده‌اند. اما هنوز کاملا قابل اعتماد نیستند.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما