themicbanner

اردوغان: اسد با حمایت روسیه در قدرت باقی می ماند

[ad_1]

رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از آلبانی به خبرنگاران درباره بحران سوریه و حمایت برخی کشورها از “گروه های تروریستی” در شمال این کشور گفت. گفت. روسیه همچنین یک پایگاه نظامی دارد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: از سوی دیگر، آمریکا به شدت از گروه های تروریستی حمایت می کند. نادیده گرفتن این مسائل غیرممکن است. ما قبلاً در دیدارهای خود با بایدن، ترامپ و اوباما این مسائل را مطرح می کردیم.

اردوغان افزود که روسیه همچنان در شمال سوریه است. اگر روسیه از اسد حمایت نکند، رژیم سقوط خواهد کرد. اسد با جابجایی روسیه در قدرت باقی می ماند. طبیعتا ایران هم از اسد حمایت می کند. ما شاهد چنین وضعیتی هستیم. امیدواریم منطقه به زودی آرام شود.

وی در واکنش به اخباری مبنی بر تلاش روسیه برای تصرف اوکراین گفت: من در تلاش روسیه برای تصرف اوکراین فایده ای نمی بینم، اشغال اوکراین توسط روسیه یک واقعیت است.

اردوغان گفت: «چون اوکراین یک کشور معمولی نیست. اوکراین کشور قدرتمندی است، روسیه قبل از انجام این کار باید وضعیت جهان و وضعیت را بررسی کند.

وی در تشریح تنش‌ها بین روسیه و اوکراین گفت: منطقه فاقد قابلیت‌ها و قابلیت‌های یک جنگ جدید است. جنگ در منطقه غیرقابل قبول است. ما باید جنگ را از تاریخ سیاسی پاک کنیم.

اردوغان با ابراز خرسندی از کاهش ارزش پول خارجی و افزایش ارزش لیر در برابر نرخ ارز گفت: ما از کاهش نوسانات و از سرگیری ثبات خرسندیم. ما سعی می کنیم سود را به لیر اضافه کنیم.

وی افزود: کاهش نرخ ارز و تورم ادامه خواهد داشت و سال 2022 درخشان ترین سال برای ترکیه خواهد بود و این روند در سال 2023 نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه در بخشی دیگر از این نشست خبری به موضوع میدان گازی دریای سیاه پرداخت و گفت: تا سال 2022 عملیات پیش تولید در تمامی چاه ها به پایان می رسد. ما مشتاقانه منتظر اضافه کردن این فعالیت ها در سال 2023 هستیم.

اردوغان با اظهار نظر مثبت در مورد استقرارهای اخیر در بوسنی و هرزگوین، گفت که ترکیه به تلاش خود برای حل بحران بوسنی با مشارکت همه طرف های درگیر ادامه خواهد داد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما