themicbanner

مقایسه Samsung Galaxy S21 Ultra و Apple iPhone 12 Pro Max – Zomit

[ad_1]

شرکت های پیشرو در دنیای موبایل تمام انرژی خود را برای بهبود عملکرد دوربین محصولات خود به کار گرفته اند تا با قدرت نمایی در این زمینه، خریداران بیشتری را جذب کنند. این رقابت به حدی داغ شده که هر ساله شاهد معرفی فناوری ها و ویژگی های جدید در دوربین گوشی های هوشمند هستیم. با آمدن آیفون 13 و از آنجایی که هنوز چند ماه تا معرفی پرچمدار جدید اندروید فاصله داریم، زومیت به طور معمول، ما جدیدترین پرچمداران موجود در بازار را گرد هم می آوریم تا بهترین دوربین موبایل را تعیین کنیم.

سیب زمانی که آیفون جدید معرفی شد، به طور سنتی در دوربین ها و قابلیت مانور در آخرین محصول خود استفاده می شد. آیفون در طول سال‌ها همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها در بخش دوربین بوده است. گوشی‌های اپل به حدی پیشرفت کرده‌اند که بسیاری از کارشناسان معتقدند آیفون‌های جدید کامل‌ترین و مطمئن‌ترین انتخاب برای عکس‌برداری هستند.

آن طرف میدان. سامسونگ همچنین به عنوان یکی از بازیگران مطرح در عرصه گوشی های هوشمند همواره محصولات خود را با دوربین های توانمند عرضه می کند. گلکسی اس 21 اولترا با وجود اینکه چندین ماه است که در بازار حضور دارد، هنوز هم قابلیت های زیادی برای عکس برداری دارد. این گوشی به لطف ماژول دوربین چهارگانه خود قدرتمندترین نام در دنیای گوشی های هوشمند امروزی است که می تواند نیازهای کاربران را در بالاترین سطح برآورده کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب مورد خود به دنبال آنها باشید:

  • همه گوشی ها با جدیدترین پیشرفت های دوربین به روز شده اند.
  • برای توجه به جزئیات تصویر، در برخی از تصاویر آن را دو بار یا بیشتر نیز برش می دهیم.
  • از هر سوژه 3 تا 6 بار با هر گوشی عکس گرفته شد و بهترین تصاویر برای مقایسه انتخاب شدند.
  • با توجه به نقطه و عکاسی با استفاده از دوربین تلفن همراه، عکس هایی در دست گرفته شد تا توانایی گوشی در این مقاله برای از بین بردن لرزش بررسی شود.
  • همه عکس ها به صورت خودکار گرفته می شوند.
  • در تصویر یک محیط کم نور، حالت شب در گوشی فعال خواهد شد.

برای دیدن عکس مقایسه در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید

مقایسه دقت ضبط رنگ و تعادل رنگ سفید

دقت رنگ یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین است. شرکت های بزرگ در این زمینه سال هاست که سیستم های پردازش سیگنال خود را برای افزایش دقت رنگ توسعه داده اند و دائماً در حال تطبیق آن هستند. در این آزمایش، ما به دنبال جایگزین هایی با نزدیک ترین رنگ ثبت شده در شرایط نوری خوب هستیم.

مقایسه رنگ ها و جزئیات آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

صفحه نمایش رنگی پرچمدار سامسونگ دقیق تر است. در حالی که رنگ ها در هر سه نسخه آیفون 13 پرو مکس، آیفون 13 و آیفون 12 پرو مکس نزدیک به هم و کمی متمرکز هستند.

مقایسه HDR

محدوده دینامیکی به طور مستقیم به قابلیت های سنسور دوربین اشاره دارد. دوربین هایی با محدوده دینامیکی بهتر می توانند جزئیات بیشتری را در قسمت های تاریک و روشن تصویر ثبت کنند. در این آزمایش، شما باید گزینه ای را پیدا کنید که بیشترین جزئیات را در تاریک ترین قسمت قاب (ستون ها و طبقات) و قسمت روشن قاب (ابرها، آسمان، برگ ها و ساختمان های دوردست) ارائه می دهد و در عین حال کنتراست کلی را حفظ می کند. تصاویر.

دوربین فرابنفش

مقایسه عکاسی HDR آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا


دوربین واید (اصلی)

مقایسه عکاسی HDR آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

در نگاه اول، Galaxy S21 Ultra گرافیک بسیار روشن تری دارد. اما به زمین نزدیکتر نگاه کنید. در جایی که تاریک‌ترین تصویر مهم است، آیفون جزئیات بیشتری در سایه‌ها دارد که با گنجاندن تصویر در فتوشاپ برای روشن‌تر کردن آن بهتر می‌توان آن را درک کرد. در آن طرف میدان، به کابل پل طبیعی نگاه کنید، می بینید که آیفون به دلیل مشکل اعوجاج رنگ، بخشی از کابل را بنفش کرده است. در حالی که در تصویر S21 Ultra شاهد چنین موضوعی نیستیم.

مقایسه عملکرد در شرایط نور کم

در این آزمایش عملکرد سنسور و پردازش تصویر در شرایط نور تاریک و در نتیجه ایزو بالا مورد بررسی قرار گرفت. گزینه ثبت دقیق رنگ ها همراه با حفظ جزئیات مناسب و حذف موثر نویز بسیار موثر خواهد بود. برای کمک به مقایسه، برش 200 درصد از تصاویر تهیه شد.

مقایسه جزئیات در دوربین زاویه باز در نور کم (آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا)

با نگاهی به بافت عروسک‌ها، رنگ‌ها و متن روزنامه، فکر می‌کنیم آیفون 13 پرو مکس کل تصویر را بهتر به تصویر می‌کشد و پس از آن به ترتیب گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 13 قرار دارند. در حالی که آیفون 12 پرو مکس تصویر ملایم تری دارد، اما بدترین عملکرد را نشان می دهد.

مقایسه عکاسی ماکرو

ماکرو یکی از ژانرهای محبوب در دنیای عکاسی است. در این شکل از عکاسی، ثبت دقیق جزئیات، حذف لرزش دست و البته ثبت رنگ دقیق از مهمترین مولفه ها هستند. با توجه به موارد فوق، بهترین گزینه موجود را در مقایسه با تصویر مرجع مقایسه و انتخاب کنید.

مقایسه عکاسی ماکرو آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

در این آزمایش، تصاویر ثبت شده از نزدیکترین فاصله کانونی توسط تلفن Wise هر کدام به دست آمد. همانطور که می بینید، آیفون 13 و آیفون 12 پرو مکس فاقد قابلیت ضبط ماکرو هستند. تصاویر ماکرو هر دو آیفون 13 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا جذاب هستند. اما آیفون جزئیات کمی چشم نوازتر دارد.

مقایسه عکاسی پرتره

با توجه به علاقه زیاد کاربران به شبکه های اجتماعی و در نتیجه مدل عکاسی پرتره، دوربین های موبایل قابلیت های ویژه ای را در این زمینه معرفی کرده اند که می توان به زوم 2 برابری و ایجاد افکت های بوکه مصنوعی اشاره کرد. در این آزمایش ثبت جزئیات دقیق، رنگ طبیعی پوست، ایجاد افکت بوکه طبیعی با توجه به درک مناسب از تم و پس زمینه و همچنین عدم اعوجاج تصویر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. برای مقایسه در نظر بگیرید.

آیفون 13 به دلیل نداشتن لنز تله فوتو با ماژول استاندارد عکس می گیرد و برای مقایسه بهتر، برش تصویر خروجی در این مقایسه لحاظ شده است.

مقایسه عکاسی با زاویه باز آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

وقتی به پیراهن‌ها و چهره‌های مخمل صدرا نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پرتره‌های هر سه آیفون اغلب زرد هستند. اما Galaxy S21 Ultra رنگ های دقیق تری را نمایش می دهد. سطح جزئیات و کیفیت افکت بوکه هم در آیفون 13 پرو مکس و هم در آیفون 13 خوب به نظر می رسد. پرچمدار سامسونگ و آیفون 13 به دلیل نداشتن دوربین تله فوتو از نظر ظاهری و جزئیات، عملکرد ضعیفی دارند. مرحله.

مقایسه دوربین سلفی

دوربین سلفی یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین گوشی های هوشمند است. این امر منجر به نصب سنسورها و لنزهای قدرت در این منطقه شد. در همین راستا، دو مقایسه بعدی به عملکرد دوربین سلفی اختصاص دارد. ثبت رنگ طبیعی پوست به همراه جزئیات مناسب شرط اصلی این آزمایش است که بسته به آن باید موثرترین گزینه را انتخاب کنید.

خاویر در نور خوب

مقایسه آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا


سلفی با نور عصا

مقایسه سلفی های دوربین اولترا واید آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21

ترند آیفون با عکس های زرد دوباره در سلفی ها دیده می شود. سطح جزئیات و کیفیت رنگ در گلکسی اس 21 اولترا سلفی بهتر از سه سلفی دیگر است، چه در نور خوب یا نه، در حالی که آیفون 12 پرو مکس در تاریکی بهتر از دو خواهر و برادر دیگر عکس می گیرد. این تا حد زیادی به دلیل ضعیف بودن ISP ها به دلیل یکنواختی سخت افزار دوربین است.

مقایسه قابلیت های زوم

این گوشی هوشمند دارای یک زوم چند برابری داخلی با استفاده از ماژول های دوربین متعدد است. در این مقایسه، زوم 10 برابری دوربین با یکدیگر مقایسه شده است. آیفون 13 زوم 10 برابری را در اختیار کاربران قرار نمی دهد، به همین دلیل است که در این مقایسه، عکس آن را با حداکثر زوم 5 برابری مشاهده می کنیم.

مقایسه بزرگنمایی گسترده دوربین برای iPhone 13، iPhone 13 Pro Max، iPhone 12 Pro Max و Galaxy S21 Ultra

آیفون 13 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس به ترتیب با عملکرد آسیب دیده آیفون 13 پرو به دلیل برش دوربین های تله فوتو 3 و 2.5 برابر فاصله زیادی دارند. اما واضح است که گلکسی اس 21 اولترا با دوربین تله فوتوی 10 برابری خود از نظر بزرگنمایی حرف اول را می زند. برای مقایسه توصیه می کنیم به کیفیت نمایش نماد «لاکیدو» در نوشیدنی توجه کنید.

مقالات مرتبط:

نظر شما در مورد عملکرد هر تلفن همراه در این مقایسه چیست؟ کدام گوشی بهترین عملکرد را در عکاسی نشان می دهد؟ لطفا در نظرسنجی زومیت شرکت کنید و نظرات خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران عزیز زومیت در میان بگذارید.


مقالات پیشرو با همکاری محمدحسین جعفری سرابی و مهرداد عیسیلو تولید و گردآوری شد.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما