اردوغان رقص عربی را در تلویزیون ممنوع کرد

[ad_1]

روآرو- دورانی که رقصندگان زن در شبکه های تلویزیونی ترکیه برای جشن سال نو رقص های عربی به ویژه رقص شکم اجرا می کردند، گذشته است، زیرا دولت عدالت و توسعه محدودیت های جدیدی را بر انواع برنامه هایی که قرار است از تلویزیون دولتی پخش می شود اعمال کند. استفاده شده.

به گزارش المانیتور به نقل از المانیتور، در روز سال نو، دیدم کینالی، رقصنده عرب مشهور جهان که به رقص شکم معروف است، در یک کنفرانس خبری درباره ممنوعیت پخش تلویزیون صحبت کرد.

شبکه های ملی و دولتی ترکیه به طور سنتی در سال های اخیر برنامه های سرگرم کننده رنگارنگی را پخش می کنند و رقصندگان عرب، به ویژه رقصندگان شکم، میلیون ها ترک را در خانه های خود سرگرم می کنند.

این وضعیت تا سال 2014 ادامه داشت تا اینکه شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه که بر پخش ملی نظارت دارد، محدودیت هایی را برای رسانه ها وضع کرد و خواستار لغو رقص شکم توسط این شبکه ها شد. کینالی به المانیتور گفت: «در هفت یا هشت سال گذشته، رقصندگان از رقص شکم در تلویزیون، به ویژه در جشن های سال نو، منع شده اند.

شورای عالی نظارت بر رسانه ها و اداره دولتی دین (به نام دین) به بدنه اصلی دیدگاه های محافظه کارانه و اسلامی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تبدیل شده است. در سال 2007 از تلویزیون خصوصی استار تی وی ترکیه خواسته شد که بازی «سیفی دورسون اوغلو» کمدین مشهور ترکیه ای را که با لباس و گریم زنانه روی صحنه رفته بود، نمایش ندهد.

در سال 2012، اردوغان تولیدکنندگان «قرن زیبا» (که در ایران با نام «حریم سلطان» شناخته می‌شود) را به دلیل آنچه که او آن را نشان دادن جنجال بیش از حد در خلافت عثمانی توصیف کرد، مقصر دانست. اندکی بعد خرم، همسر محبوب سلیمان در حال نماز خواندن در شبکه تلویزیونی شو تی وی که حق پخش سریال را در اختیار دارد، دیده شد.

در ماه فوریه، شبکه خصوصی دیگری به نام هابر ترک، یک گوینده ورزشی را به دلیل انتشار ویدئویی از رقص شکمش در آشپزخانه اخراج کرد.

اوکان دمیرالپ، نماینده حزب مخالف جمهوری خواه سکولار خلق در شورای عالی رسانه ترکیه گفت: «نیازی به ناامیدی نیست. این دولت می رود. آنها می توانند هر کاری که بخواهند انجام دهند. آنها می توانند هر تعداد که بخواهند سانسور کنند. تقریبا همه به خصوص نسل جوان ترکیه برنامه های این شبکه های تلویزیونی باورنکردنی را تماشا می کنند. به زودی یک روز آفتابی در ترکیه فرا خواهد رسید.

اپوزیسیون ترکیه معتقد است که بحران اقتصادی کنونی که بسیاری از منتقدان اردوغان به پیروزی بر حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری 2023 منجر خواهد شد.

شاید به دلیل کاهش محبوبیت اردوغان باشد که کانال D ترکیه گروهی از رقصندگان کمتر شناخته شده عرب را به نمایش گذاشت که به طور وحشیانه (بدون رقص شکم) در برنامه شب سال نوی 2019 خود می رقصیدند.

جنی وایت، روانشناس آمریکایی و نویسنده کتاب بسیج اسلام گرایان در ترکیه می گوید: «در هر صورت، ریاکاری در ترکیه در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. او رفتار مومنان طرفدار اردوغان در ترکیه را سال ها مطالعه کرد.

منبع: مانیتور

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما