آیا طرح پیشگیری از آتش سوزی به هیئت حاکمه می رسد؟

[ad_1]

برنامه محدودیت اینترنت موسوم به طرح حفاظتی پس از چند تغییر به مرحله نهایی رسیده و قرار است اواخر بهمن ماه به شورای حاکمیتی ارائه شود تا به قانون رسمی کشور تبدیل شود. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

به گزارش شرق، آخرین پیش نویس قانون با مواد قبلی بسیار متفاوت است، به خصوص لایحه اصلی که سال گذشته خبرساز شد، اما ماه گذشته درباره پیام نهایی چه اتفاقی افتاد، مشخص نیست.

جاست ایزدخواه، عضو کمیسیون برنامه ریزی مشترک حراست، از پایان گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی خبر داد.

چند هفته پیش مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد که طرح حمایت از قانون اساسی مغایرت دارد و برای حل آن نیاز به زمان بیشتری دارد، اما به گفته این نماینده مجلس به نظر می رسد اکنون زمان بررسی این طرح رو به کاهش است. ظاهراً نمایندگان تغییری را که برای آن اعمال می کردند، در نظر گرفتند.

در همین حال، مهرداد ویسکرمی، دبیر کمیسیون مشترک حمایت از مخاطبان، یکی از کاربران اسپای سایبری گفته بود: «در حال حاضر نمایندگان مجلس در رفراندوم تصویب بودجه شرکت می‌کنند، انتظار داریم طرح حمایتی تصویب شود. سال جدید آغاز می شود کرمی در پاسخ به این سوال که اختلاف نظر مجلس با مرکز پژوهش های مجلس طرح اصلاحات محقق شده است؟، افزود: مرکز پژوهش ها و مجلس هیچ تفاوتی اساسی ندارند: مرکز به وضوح بیان نمی کند. در عین حال نمایندگان ضمن درخواست از مرکز در خصوص این موضوع اظهار نظر کردند و اجرای این طرح را به نفع شرکت های مجازی دانستند.

در 16 آذر 1400 بود که نمایندگان کمیته مشترک طرح را برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس فرستادند، حالا به گفته علی یزدی خواه آخرین تغییر در این طرح صورت گرفته است. همچنین مراحل تصویب این طرح تا پایان بهمن ماه به پایان می رسد و تا یک ماه دیگر نسخه نهایی طرح به شورای حاکمیت ارائه می شود. نایب رئیس کمیسیون تلفیق خبر داد: در نسخه نهایی طرح حمایت از حقوق کاربران، از اصلاحات مد نظر این مرکز و نظرات مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات استفاده شده و این نسخه مورد اعتماد همه است. .

در همین حال، نوری قزلجه، یکی دیگر از نمایندگان مجلس، مرکز پژوهش‌ها با انتقاد از این طرح با استناد به مخالفت‌های گسترده با این طرح، گفت: بله. یک سال است که تبلیغات و تبلیغات متعددی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با بیش از یک میلیون امضا انجام شده است. بسیاری از گروه ها، شرکت ها و فعالان تجاری برای کمپین های مربوطه ثبت نام کرده اند و درخواست بررسی کرده اند. وقتی طرحی مشکل دارد، باید به آن رسیدگی شود.» نوری با اشاره به نیازهای کسب و کار گفت: نام این پروژه را برای حمایت از پلتفرم و حقوق کاربران فضای مجازی گذاشته ایم که نمی توان نیازها و حقوق آنها را نادیده گرفت و بر اساس گزارش مرکز تحقیقات، به نظر می رسد همه این ایرادات وجود داشته باشد. و ایرادات عالم معتبر و موجه است».

مشخص نیست پیام نهایی چقدر دقیق و به روز است و ارسال پیام های محرمانه به هیئت حاکمه به دنبال وعده شفافیت است که در روند بررسی پیش نویس استفاده خواهد شد. چگونگی موفقیت مرکز تحقیقات در پرداختن به طرح مشخص نیست. به ویژه، بارها مورد هجمه حامیان این طرح که مخالف اصلاح آن هستند، قرار گرفته است. محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح‌های حفاظت از کاربران فضای مجازی در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی، در توییتر خود نوشت: با آموزش کارشناسانه‌تر، جامعه و فرهنگ و زیرساخت‌ها ارتقا می‌یابد. . قانونگذاری در فضای مجازی در توجه به نیازهای مردم، منافع صاحبان مشاغل و رضایت نخبگان موثر خواهد بود.

البته موافقان طرح اولیه همچنان در تصویب مواد خود تردید دارند و در پایان مهرماه رئیس کمیته فرهنگ شورای اسلامی شورای اسلامی و تدوین کننده طرح دفاع قاطعانه گفتند: فضای مجازی را اجرا کنید. طرح حفاظت براساس ماده 85 شورای اسلامی است. برای تدوین این طرح 7000 ساعت وقت صرف شد. انتقادات و هجمه های زیادی به این طرح شده است، اما معتقدیم اجرای این طرح برای ساماندهی فضای مجازی ضروری است و قصد داریم آن را تصویب کنیم. البته انجام هر کاری باعث انتقاد می شود و این طبیعی است. بیژن نوباوه با انتقاد از مخالفت با این طرح، آنها را حامیان فساد و فحشا خواند و گفت: کسانی که به طرح حفاظت حمله می کنند یا کل طرح را نمی خوانند و از آن خبر ندارند و یا کسانی که در دشمنان دشمن هستند. خفه شو و دنبالش کن.” این به معنای ایجاد قانونی برای اینترنت نیست. چون او می خواست قانون شکنی کند و آزادی فساد و فحشا را داشته باشد، شما با این طرح مخالفید.

این در حالی است که هم کارشناسان و هم عموم مردم، صاحبان مشاغل مجازی و حتی کارشناسان مراکز پژوهشی مجلس و بسیاری از نمایندگان مجلس مخالف اقلیت حامیان طرح حمایت هستند، اما در دعوای موافقان و مخالفان این طرح، اقلیت تندرو کنونی. با حمایت از محدودیت های سنگین تر اینترنت، شادی پیام نهایی منتشر نمی شود و عدم شفافیت باعث افزایش عدم اطمینان شده است.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما