آیا مگس ها روی غذای شما استفراغ می کنند؟ –

[ad_1]

تصور کنید که به پیک نیک می روید و می خواهید ساندویچ خود را بخورید. ناگهان مگسی را می بینید که در نزدیکی شما پرواز می کند. شما می خواهید او را شکست دهید. اما او می تواند از شما دور شود. او روی ساندویچ شما می نشیند و به نظر می رسد روی آن استفراغ می کند. ممکن است چند وجهی به نظر برسد. اما مگس ها ممکن است غذای خود را ببلعند یا آن را روی غذای شما تف کنند.

بیشتر مگس های شناخته شده از بیش از 110000 گونه دندان ندارند. بنابراین، آنها نمی توانند غذای جامد را بجوند. دهان آنها مانند اسفنج است. هنگامی که آنها در رژیم غذایی شما قرار می گیرند، باید شیره گوارشی خود را آزاد کنند تا مواد غذایی مایعی شوند که بتوانند آن را ببلعند.

برخی از مگس ها بر اساس غذای مایع هستند. برخی از مگس‌ها نیز سعی می‌کنند مقدار آبی که می‌خورند را کاهش دهند تا غذای بیشتری در معده قرار گیرد و به شکل حباب‌های ریشه تغذیه می‌کنند تا کمی خشک شود. وقتی مقداری از آب تبخیر می شود، می توانند غذای بیشتری بخورند.

مقالات مرتبط:

انسان ها برای دریافت مواد مغذی به این ارتقا نیاز ندارند. اما در بزاق خود بزاق تولید می کنند که حاوی آنزیمی به نام آمیلاز است و برخی از ساندویچ ها در ابتدا هنگام جویدن هضم می شوند. کربوهیدرات آمیلاز، که برای شما بی مزه است، به قندهای کوچکی مانند گلوکز تجزیه می شود که می توانید طعم آنها را بچشید. در نتیجه هر چه بیشتر نان را قورت دهید شیرین تر می شود.

آیا می دانستید مگس ها بدون استفاده از دهان می توانند غذا را بچشند؟ به محض اینکه برای غذا می نشینند، از گیرنده های زیر پای خود استفاده می کنند تا متوجه شوند که آیا در غذا هستند یا خیر. ممکن است متوجه شده باشید که مگس ها پاهای خود را می مالند. مثل یک مشتری گرسنه آماده برای خوردن. به این کار تمیز کردن گفته می‌شود، که در آن مگس اساساً خود را تمیز می‌کند و ممکن است حسگر موی نرم روی پایش را تمیز کند تا ایده بهتری از غذایی که روی آن می‌نشیند به دست بیاورد.

آیا مگس ها را باید دور انداخت؟

وقتی مگسی روی ساندویچ شما می نشیند، این ممکن است تنها چیزی نباشد که در آن روز نشسته پرواز می کند. مگس ها اغلب روی اجسام کثیف مانند زباله یا غذای پر از میکروب می نشینند. میکروب ها می توانند در مگس ها باشند و اگر مگس ها برای مدت طولانی در غذای شما بمانند، میکروب ها به غذای شما فرستاده می شوند.

این چیزی خطرناک تر از بزاق است. زیرا برخی از عوامل بیماری زا می توانند باعث بیماری هایی مانند وبا و حصبه شوند. اما اگر مگس بیش از چند ثانیه نماند، احتمال انتقال بیماری کم است و ممکن است رژیم غذایی شما مشکلی ایجاد نکند.

همیشه باید روی حشرات را بپوشانید تا روی غذای شما ننشینند. اگر خانه شما پر از مگس است، می توانید از تله های ساده برای خلاص شدن از شر آنها استفاده کنید. گیاهان بافت همچنین می توانند مگس ها را بخورند و به کنترل جمعیت آنها کمک کنند.

از لارو مگس برای خلاص شدن از شر عفونت / حشره استفاده کنید

پزشک از یک سوسک رویایی (لارو مگس) برای تمیز کردن پای بیمار استفاده می کند.

آیا مگس هنوز مفید است؟

تف بر روی غذا و گسترش بیماری مشمئز کننده به نظر می رسد. اما مگس اصلا بد نیست. آنها گروه مهمی از گرده افشان ها هستند و بسیاری از گیاهان برای تولید مثل به کمک آنها نیاز دارند. علاوه بر این، مگس ها منابع غذایی خوبی برای قورباغه ها، مارمولک ها، عنکبوت ها و پرندگان هستند. به این ترتیب، آنها بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم هستند.

برخی از مگس ها نیز در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، پزشکان از لاشه مگس‌های لاشه (شکل نرم و کرکی مگس) برای برداشتن بافت تخریب شده در زخم‌ها استفاده می‌کنند. این حشره‌ها مایع ضد ویروسی و ضد میکروبی آزاد می‌کنند و این رویکرد به دانشمندان کمک کرده تا درمان‌های جدیدی برای عفونت‌ها ایجاد کنند.

مهمتر از آن، مگس‌های میوه‌ای که ممکن است دیده باشید در حال پرواز در اطراف موز رسیده در آشپزخانه خود هستند، در تحقیقات بیولوژیکی قیمتی ندارند. دانشمندان زیست شناسی در حال مطالعه مگس های میوه در سراسر جهان برای یافتن علت و درمان بیماری ها و اختلالات ژنتیکی هستند.

محققان دپارتمان زیست شناسی دانشگاه فلوریدا در حال مطالعه در آزمایشگاه های خود هستند که چگونه حشرات به جهان نگاه می کنند و چگونه از چشمان خود استفاده می کنند. این دانش می تواند به مهندسان کمک کند تا ربات های بهتری بسازند.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما