احزاب تحت فشار گروه های افراطی فشار می آورند

[ad_1]

سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری به سوالات پاسخ داد. سوال اصلی در مورد بودجه است که در نهایت منجر به بحث داغ امروز یعنی قیمت خودرو می شود. در همان روز، انتقاد کنگره از تصمیم وزارت صامت مبنی بر افزایش قیمت خودرو فراتر رفت. به گفته یکی از نمایندگان مجلس، این یک پدیده دور از ذهن و شگفت انگیز است. دولت برای بسیاری از آنها برنامه خاصی ندارد. حوزه هایی از جمله خودرو و مانند آن. . روزی که اعلام می شود.

به گزارش شرق، خلاصه اتفاقات روی خودرو به شرح زیر است. در 17 آذر، پس از نیم ماه درگیری، این خودروساز طبق مقررات بازاریابی دفتر مرکزی مجاز به افزایش قیمت خودرو از وزارت دوستی شد. این امر غیرعادی نیست، زیرا قبل از آن قیمت در دست شورای رقابت بود. این شورا که متشکل از تعدادی از دولت ها و قوه قضاییه است هر شش ماه یکبار منقضی می شود و مجدداً تشکیل می شود و با تعیین نماینده جدید مجدداً تعیین می شود. در پایان جلسه دوم مجلس ۱۸ آبان، خودروساز بلافاصله قیمت ها را افزایش داد اما مشخص نیست کدام نهادها انصراف دادند.

البته دستور رئیس جمهور این نیست که هیچ گاه قیمت خودرو را افزایش ندهد، بلکه باید روند قانونی افزایش قیمت خودرو در کمیسیون تنظیم بازار مشخص و به تصویب کمیسیون تنظیم بازار برسد که این افزایش صورت نگیرد. ، این سوال پیش می آید که آیا بعد از بیست روز رفته ایم؟ اما نکته دیگر مورد توجه سخنگوی دولت این است که دو سال است که پراید تولید نشده و مشخص نیست قیمت آن چقدر خواهد بود.

این خبرنگار به درخواست سخنگوی دولت برای اظهار نظر پاسخی نداد. اما بحث افزایش قیمت خودرو بسیار فراتر از تصمیماتی است که گرفته شده است. سخنگوی دولت در همان همایش به خبرنگاران گفت: سهامداران خودروسازان مردم هستند. باید ببینیم چه چیزی درست و منصفانه است. با تورم موجود در کشور مردم نمی توانند انتظار داشته باشند کالاها با افزایش قیمت مواجه نشوند و به همین دلیل با افزایش قیمت خودرو در ستاد بر اساس تورم موافقت شده است.

متهم به اختلاس و بهره برداری از ملت برای خودروسازان

یکی از جنبه های قیمت خودرو، عامل تعیین کننده آن است. شورا گفت این شورا بود که در مورد این موضوع تصمیم گرفت و خودروسازان از شکاف بین دو اتاق برای “لابی کردن” با دولت در یک وزارتخانه آرام و غیرقانونی استفاده کردند. 18 درصد افزایش قیمت.

به گفته کارشناسان اقتصادی، مدتی است که تولید خودرو و قطعات یدکی داخلی به طور کامل در انحصار بوده است. بنابراین بر اساس مصوبه شورای مسابقه هیچ شکی در انحصار خودروها وجود ندارد. همچنین بر اساس ماده ۴۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی، قیمت‌گذاری کالاها و خدمات انحصاری و تضمین شرایط دسترسی عادلانه مصرف‌کننده با قیمت‌های مصوب بر عهده شورای رقابت است. “لابی” است.

در عین حال می توان گفت با توجه به ناکارآمدی شورای رقابت در گذشته که موجب ضرر قابل توجه خودروسازان شده بود، شورای اقتصاد با حذف هیات مدیره و خروج از ستاد تنظیم مقررات بازاریابی موافقت کرد. ، اما به دلیل ایرادات قانونی بهرامی گفت کسی پاسخگو نیست. نماینده مجلس مرودشت در همان روز سخنرانی تندی برای خودروسازان ایراد کرد که چیزی متفاوت از سنت مجلس است. او خودروسازان را متهم کرد که «از خون ملت تغذیه می‌کنند» و گفت: «۵۰ سال بر گرده‌های مردم سوار شده‌اند و «استثمار شده‌اند» و این‌ها. وی دولت را به همکاری با مافیای خودرو و مقصر دانستن وزیر صنعت در عدم واکنش متهم کرد و دولت نیز سکوت اختیار کرد.

پارلمان “تحت فشار افراط گرایان”

اما مجلس هنوز فعال نیست. پیش از این عزت الله تالارپشتی در جلسه فوق العاده کمیسیون صنایع به ریاست وی با وزیر دیدار کرد، اما با نارضایتی و به گفته تالارپشتی، در نهایت تصمیم گرفتند که به دلیل «منتخب دولت»، دولت را تحت تعقیب قرار ندهند. ساختار سختگیرانه ای وجود ندارد. بنابراین فرصتی برای بررسی تأثیر تغییرات اخیر وجود دارد.» اما این کار را نکردند و روز سه شنبه نمایندگان مجلس شورای رسانه ها را به توپی علیه وزیر صمت و سپس کل دولت تبدیل کردند.

اظهارات پیشینه در این مورد بسیار متناقض به نظر می رسد. او هم با قیمت گذاری سفارش که موضع خودروساز است و هم با افزایش قیمت خودروساز که موضع طرف مقابل است مخالف بود. اما یکی دیگر از اعضای کمیسیون صنعتی بار دیگر با الفاظ تند به دولت حمله کرد. رضا حسینی قطب آبادی از دریافت پیام‌های بد می‌گویم: «در چند روز به‌ویژه یکشنبه‌ها، نمایندگان آماج حمله وحشیانه به اصطلاح سهامداران قرار گرفتند که با پیامی شرم‌آور به نمایندگان و اعضای شورای صنعت حمله کردند. وی با بیان اینکه ما باید سود داشته باشیم، گفت: به ویژه دولت هیچ برنامه ای برای بخش خودرو و خودرو ندارد.

وی در سخنانی بی سابقه گفت: «مجلس تحت فشار رسانه ها و اپوزیسیون است.» خشونت اگر با دولت همکاری نشود، ضد انقلاب و خصمانه تلقی می شود. بنابراین او تا حدودی با دولت رفت تا کابینه را به کار بیاندازد. همین مشکل در بخش‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی و بسیاری از حوزه‌های دیگر که وضعیت نامناسب است، وجود دارد. ما معتقدیم هنوز مشکلات خودرو، منازل، جاده ها و سایر بخش ها حل نشده است و تاثیر آن در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

شما رضا حسینی گفت: «ما که می‌خواهیم از ابزارهای قانونی برای کنترل و نظارت بر دولت‌ها مانند استعلام، استعلام و تذکر استفاده کنیم، فشارها شرایط را ندارد.» اگر امروز نتوانیم کنترل کنیم، دیگر دیر شده است. فردا و دولت ما مردم را نمی پذیرد که مشکل وجود دارد. «عضو شورای صنعت، سلیمی، گفت: رابطه سالم نیست؛ به گفته او، اگر هزینه هم دارد، باید توضیح داد که چرا . همچنین باید تصور همه مدیران در این سیستم مشخص باشد و مشخص شود که رابط و رابطه کیست؟ آیا حراجی وجود دارد؟ چرا برخی افراد، خودشان یا شرکت ها یا شرکایشان همیشه در این زنجیره فعال هستند؟

این مسائل باید روشن شود.» انتقادات انتقادی از موضوع خودرو اما به نظر می رسد که نوک کوه یخ است و نشان می دهد که شورای انقلاب هنوز به توافق جدی با دولت انقلاب نرسیده است. اکنون می توان پرسید مجلسی که به شدت با دولت در مورد افزایش 18 درصدی خودرو در تضاد است، از بودجه چه می خواهد؟

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما