از ابرهای فلزی این سیاره جواهرات مایع می‌بارد!

[ad_1]

-رارو-. . . . . یک دقیق‌ترین تحلیلی است که اخترشناسان پس از بررسی جو به دست یافتند.

به گزارش فرارو ، توماس میکال ایوانز، هاره شناس موسسه پلانک آلمان می‌گوید: بهترین راه برای نشان دادن لبخند بر روی لبان کسی چیست؟

ستاره فراخورشیدی مورد بحث یکی از معروفترین سیاراتی است که تا امروز مشاهده شده است. این سیاره که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ کشف WASd WASP-121b نام دارد. اغن غول گازی جا جرم حدود 1.18 و حجم 1.81 برابر اندازه مصرف می‌باشد. WASP-121b اولین سیاره فراخورشیدی است که در استراتوسفر آن آب پیدا می شود. ستد است که در این سیاره امکان سکونت وجود داشته باشد. در ننن مداری هوا بسیر گرم است و دمای نن ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ایلویین

از ابرهای فلزی این سیاره جواهرات مایع می‌بارد! // در حال ویرایش

بدلیل اندازه و نزدیکی این سیاره به هاره میزبانش، WASP-121b در دسته سیارات داغ و فراخورشیدی گازی در مدارهای کمتر از ۱۰ رو. . . . . اما WASP-121b ع ونوان نمونه اولیه سیاره‌های فوق داغ نامیده می‌شود. نزدیکی WASP-121b به ستاره میزبانش و جزوه حرکات مدی آنها می شود یک طرف این سیاره فراخورشیدی که همیشه رو به ستاره است، در نور روز سوزان دائمی و طرف دیگرش در تاریکی دائم قرار می گیرد. .اشگران قبلی این سیاره بخارهای فلزات سنگین را در اتمسفر سمت روز این سیاره کشف کرده بودند.

شاوش در سمت شب این سیاره کمی مشکل است، این قسمت حدود ۱۰ برابر تاریک‌تر از سمت قبل است. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در خصوص این سیاره میکال ایوانز و تیمش از تلسکوپ فضایی هابل برای رصد دو مدارک کامل WASP-121b استفاده می شود و سپس داده های روز و شب را با یکدیگر ادغام می کنند. این بررسی به آن‌ها اجازه داد تا برای اولین بار چرخه کامل آب یک سیاره فراخورشیدی را مشاهده و بررسی کنید. در روی زمین چرخه آب از انتقال فاز می‌آید. آبرا آب به صورت بخار، مایع و جامد (یخ) در حال چرخش است. در WASP-121b، حتی در قسمت شب نیز آب در حالت جامد و مایع بسیار گرم است. . . . . . در اینجا دما حتی می‌تواند باعث تجزیه و تحلیل شود، و آن‌ها را هیدروژن و مولکول تبدیل کند.

تمت شب این سیاره نسبت به سمت روز بسیار خنک‌تر است. چهرچه در مقابل زمین بسیار گرم است و آن را به ۱۵۰۰ ایلویین نیز می‌رسد. ی اختلاف شدید نه یمکره‌ها باعث ایجاد یک اختلاف فشاردائمی و در نتیجه بادهای شدید شدید شده در اطراف ایر می‌شود. ایتانسو دیلان ختخترفیزیکدان دانشگاه MIT میگوید: . . . . .

از ابرهای فلزی این سیاره جواهرات مایع می‌بارد! // در حال ویرایش

ی آب،ا، در ابر متراکم نمی‌شود که پایین بودن شب، از فلزاتی که قبلاً در اتمسفر WASP-121b می‌شود. این فلزات عبارتند از وانادیم، ن، کروم، کلسیم، سدیم، منیزیم و نیکل. فلزات و تیتانیوم ممکن است متراکم شده و در اتمسفر WASP 181b در ننا خرید ممکن است با ترکیب شود و کوراندوم معدنی در روی زمین، گنگامی که این فلزات را دیگر می‌توان کمی از فلزات مانند وانادیوم،، ن، وروم یا تیتان یام مخلوط کرد. این معناست که ممکن است در WASP-181b بارانی از جواهرات گرانبها ببارد. ممکن است بر روی نپتون و اورانوس نیز جواهرات گرانبها ببارد. در هر صورت، ما امیدی به برداشت آن‌ها نداریم. اما WASP-181b به ما نشان می دهد که چه ننوع شگفت انگیزی می تواند درجه آن وجود داشته باشد.

این تیم قبلاً از تلسکوپ فضای جیمز وب که به تازگی پرتاب شده است، برای بررسی بیشتر روی WASP-181b رزرو شده است. آن‌ها امیدوارند که مونوکسید کربن را در این سیاره پیدا کنند تا متوجه نحوه شکل‌گیری در سیارات داغ بشوند. میکال یوانز می‌گوید: “کربن و موجود در سو رنخهایی را در محل شکل گیری این نوع سیارات ارائه می دهد.”

از: Sciencealert

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما