انتشار تصاویر اولین از سطح شگفت انگیز سیاره زهره

[ad_1]

-رارو- دانش با استفاده از داده های تصویرگر وسیع برای کاوش خورشیدی پارکر (WISPR) زیر می شود برای اولین بار به جو غلیظ سیاره زهره نگاه کنند و ویژگی های زمینشناسی مانند ارتفاعات، فلاتها و دشتها را کشف کنند. . . .. .

به گزارش فرارو ، زُهره یا ناهید، دومین سیاره زمین‌سان منظومه شمسی است که در مداری میان مدارهای زمین و عطارد قرار گرفته است. سیاره زهره از نظر مداری، نزدیکترین فاصله به زمین را دارد، اما گرمترین سیاره در منظومه شمسی نیز هست و همین امر باعث می شود تا پوشش غلظی جو آن را فراگیر کند که دیدن آن را با چشم غیر مسلح می کند. آن جو بسیار غلیظ نه ننا دیدن آن سیاره را از زمین آسیب . . .. .

برایان وود، اخترفیزیکدان آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده و عضو تیم WISPR میگوید: «زهره سومین شی درخشان در آسمان است، اما تا همین اواخر ما اطلاعات زیادی در سطح ظاهری آن نداشتیم، زیرا ما از آن توسط یک جو غلیظ مسدود شد. آره. “او خوب است. زهره نسبتاً نزدیک به زمین است، اما مطالعه آن بسیار مشکل است. این سیاره به عنوان «همزاد شیطانی» یمین می‌شود، زیرا وجود دارد

انتشار تصاویر اولین از سطح شگفت انگیز سیاره زهره

. . . . . زهمان زهره مملو از ابرهای ضخیم و سمی است که اسید سولفوریک می‌برد. اگر چیزی را که به دنبالش هستید پیدا نکردید، فقط بپرسید. . . . . اینجاست که WISPR محقق را شگفت زده کرد. گذشته گذشته، تصاویری از سمت شب زهره گرفته شده است که به نظر می‌رسد ویژگی‌های سطحی را از طریق لایه‌های ابر نشان می‌داد.

ایساوشگر WISPR برای نور مرئی بهینه شده است. اینی در طول موجهایی که ام انسان می‌تواند ببیند عکس می‌گیرد. . . . . . . . . . . اما در سمت شب، به نظر می‌رسد تغییر دما در سطح سیاره به رور غیرمنتظره‌ای توسط این کاوشگر قابل تشخیص است. سایر فناوری ها، مانند تصویربرداری راداری انجام شده توسط کاوشگر ماژلان در دهه 1990، و تصویربرداری مادون قرمز انجام شده توسط کاوشگر فعلی JAXA Akatsuki، نقشه بسیار خوبی از سطح زمین شناسی زهره را به ما ارائه کرده است. IS گفته است، مشارکت WISPR را دارد اما ما را به سطح مرئی می‌رساند.

انتشار تصاویر اولین از سطح شگفت انگیز سیاره زهره

Phroaz سال گذشته این کاوشگر، منطقه‌ای به نام Aphrodite Terra را نشان داد که بزرگترین منطقه مرتفع در سطح هره است. چنین ظاهری به این دلیل است که آفرودیت ترا با ارتفاع بالاتری که دارد، سردتر از زمینهای اطراف خود است، بنابراین در تصاویر مادون قرمز یا نزدیک به مادون قرمز از این سیاره، قابل مشاهده است. تصاویر ویژگی های دیگری را نیز نشان می دهد. Tellus Regio و Aino Planitia دارای تغییراتی هستند که می‌شود چقدر این تصاویر از نظر توپوگرافی چیزهایی را نشان ندادند، اما داده‌ها همچنان می‌توانند به ما در درک بهتر زهره کم بدهند.

از جنجایی که کانی‌های مختلف گرما را متفاوت هدایت و آزاد می‌کنند، می‌توانم این به نوبه خود می‌تواند به ما در تاریخچه سیاره کمک کند. به ونوان مثال، می‌دانیم که زهره در گذشته از نظر آتشفشانی بسیار بالا بوده است. . . .. . افزودن داده های مرئی و نزدیک به سروسرخ به مجموعه داده های موجود

انتشار تصاویر اولین از سطح شگفت انگیز سیاره زهره

هدف اصلی پارکر کاوش در خورشید است و مشاهدات مربوط به زهره نن دقیقاً تصادفی است. این کاوشگر از سیاره برای انجام مانورهای کمکی گرانشی و از گرانش زهره برای انجام موقعیت و مسیر در ماموریت خورشیدی قرار گرفتن در مجموع هفت مورد از این مانورها انجام می شود که پنج تای آن انجام می شود. یا این همه تنها دو مورد از آن‌ها برای این تصاویر در شب مناسب‌اند.

از دو مم گرانشی باقی مانده، تنها یکی از امکان مشاهدات بیشتر را می‌دهد. کمک گرانشی نهایی، که برای ۶ نوامبر ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. بهترین راه برای خلاص شدن از شر WISPR چیست؟ نیکولا فاکس، فیزیکدان بخش هلیوفیزیک ناسا میگوید: «پارکر به عملکرد بهتر از انتظارات ما ادامه میدهد و ما هیجان زده هستیم که این مشاهدات جدید در طول مانور کمک گرانشی بعدی، چگونه میتواند به تحقیقات زهره به روشهای غیرمنتظره کمک کند.» این تحقیق در نشریه نامه های تحقیقاتی ژئوفیزیک منتشر شده است.

از: Sciencealert

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما