اولین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد – زومیت

[ad_1]

انتظار سرانجام به پایان رسید. . . . . . تصویر اصلی که به هیچوجه نشانگر قدرت جیمز وب هنگام عملیاتیشدن کامل نیست، ستارهای به نام HD 84406 را نشان میدهد و تنها بخشی از موکی است که درجریان در حال پیشرفت تراز بخشهای آینه ای تلسکوپ درطول 25 ساعت گرفته شده است.

مارسیا ریکه، اخترشناس در دانشگاه آریزونا و پژوهشگر ارشد ابزاری که جیمز وب برای تراز به آن متکی است، در بیانیه ای ناسا گفت «کل تیم وب از این مراحل اولیه عکسبرداری و تراز آینه به این خوبی پیش میرود، خوشحالم.»

زمز وب اکنون در ۴۸ امین روز پس از پرتاب و در میانه‌ی فرآیند راه‌اندازی به‌سر می‌برد. انتظار می‌رود این مرحله تقریباً ۶ ماه به‌طول انجام شده است. ت سک سک ت د م ر ر ر ر……… ی ی ی ی ی ی ی ی………. ی

در بخش عمده زمان باقی مانده تا شروع فعالیت جیمز وب، ساختن بر کالیبره ابزارها و ننم دقیق ۱۸ بخش ه‌ینه طلایی تلسکو. تراز دقیق آینه شرط برای ثبت یاویر شفاف و واضح از اعماق کیهان است. به‌گفته‌ی ناسا، این مرحله هماکنون به‌خوبی پیش می‌رود.

۱۸ نمای مختلف جیمز وب از ستاره HD 84406

اولین تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب که ستاره HD84406 را نشان می دهد. نام هر بخش از آینه‌ای تلسکوپ که تصویر ستاره را از نماهای مختلف ثبت کرده است، در کنار آن نوشته شده است.

84این‌حال، همان‌طور که تصویر ستاره‌ی HD 84406 نشان می‌دهد، سکلسکوپ هنوز مسیر درازی در پیش دارد. ن ریگبیدانش‌آموز پروژه‌های عملیات‌های جیمز وب در کنفرانس خبری رجان که همزمان با آغاز فرآیند بازشدن آینه‌ها برگزار می‌شود، نگفت نگفت. ز سرتاسر آسمان دارد.

84 84دید نیز در واقع 18 نمونه از HD 84406 را نشان می‌دهد. .اره‌ای که اعلام کردند به‌عنوان نخستین هدف جیمز وب به ن نگاه خواهند کرد. از مقام‌های ناسا «نخستین ستاره‌ای که جیمز وب خواهد دید، HD84406 ی ستاره در صورت فلکی دب اکبر یا خرس بزرگ قرار دارد. اما از روی زمین بدون تلسکوپ مشاهده‌پذیر نیست.

مشخصات فنی:

8رز عجیب، جیمز بعدا درطول فعالیت های خود داد به رصد دوباره HD84406 نخواهد بود. قتیرا وقتی سکلسکوپ کانون‌یابی را به یایان ببرد، نور این ستاره برای رصد بیش از زید زیاد خواهد بود. تیر تیم جیمز وب اعلام کرده بود که سکلسکوپ پا پایان ماه یوریل (اوایل اردیبهشت)

ز یمانی که فضای مجازی جیمز را دیدیم، دومین فرآیند کلیدی در پس‌زمینه درحال انجام است: تلسکوپ گرم. ازآنجا که جیمز وب رای رصد جهان در سروسرخ طراحی شده است دانشمندان ناسا انتظار دارند که آینه اصلی به کمتر از ۲۲۳ درجه سانتی‌گراد یا ۵۰ درجه‌ای کلوین برسد. به‌نقل از ناسا، ابزارها باید به مراتب سردتر باشند.

س سلفی تلسکوپ فضایی جیمز وب

تص ی ی آی آی آی آی ی ی ی سک سک

84لاوه‌بر تصویر ستاره‌ی HD 84406، ناسا عکس سلفی نیز به اشتراک گذاشته شده است که از لنزی مخصوص گرفته شده استفاده می‌شود. آن لنز، آینه‌ای اصلیصدخانه را هدف می‌گیرد تا درجریان فرآیند تراز به تلسکوپ کمک نند.

درمجموع از پیشرفت جیمز وب‌زده هستند. مایکل مکالوین، دانشمند پروژه جیمز وب در مرکز پرواز فضای گادرد ناسا در بیانیه ای مشابه گفت اما برای دانشمندان و مهندسان اپتیکال، این لحظه اوج است. قتی نور تابیده از ستاره ما موفقیت راه خود را به درون سامانه کرد و به سارساز رسید. »

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما