بزرگترین دهانه های بجامنده از برخورد سیارک ها به یمین

[ad_1]

-رارو- ما معمولاً سیارکها به زمین را با دوران گذشته مربوط به میدانیم در حالی که این برخوردها همیشه بوده و خواهد بود، مسائلی که در دهه های گذشته رخ داده اند، بوده اند. یا این همه زمین شاهد برخورد سیارکهای مم بوده است که در اینجا قصد داریم

به گزارش فرارو ، در 4. حداقل ۱۹۰ مورد از این برخوردها زخم‌های عظیمی بر جای گذاشته شده است که نوز هم قابل مشاهده است. اما هر سنگ فضایی که به اتمسفر سیاره ما وارد می‌شود، به زمین نمی‌رسد. نابراین چه چیزی لازم است تا کارک را به یک زمین برسانید و کدام رویداد را پیدا کنید، گترگترین دهانه‌ها را ببینید.

سر سنگهای فضایی که در جو زمین فرو می‌روند اصلاً غول‌پیکر است. . . . . ناسا در این گزارش می‌افزاید که برای زمینی‌ها خوب است عطر فوق العاده بالای این سنگ فضایی، زهاازهای موجود در اتمسفر را گرم می کند که در حین عبور می کند، فضا ف ف ف ف ف ف. بنابراین در موارد بیشتر، هر بقایای نن فضایی که از عبور نن، در صورت رسیدن به یمین، ک یمی ایجاد می‌کند یا. چل چوداس ، مدیر مرکز مطالعات اجسام نزدیک زمین ناسا در آزمایشگاه رانش جت (JPL) در پاسادنا کالیفری

به نوان مثال، شه باب سنگ عا عرض 56 توت (17 متر) در سال 2013 بر فراز چلیابینسک روسیه منفجر شد و ضربه‌ای وارد شد. یا این حال، این سیارک دهانه‌ای ایجاد کرد، زیرا شهاب سنگ واقعاً به یمین برخورد نکرد و در آسمان سوخت. گرهارد درولشگن، دان فیزیک متخصص در اجرام نزدیک به زمین در دانشگاه اولدنبورگ آلمان و مدیر سابق گروه مشاوره برنامه ریزی ماموریت فضایی سازمان ملل، گفت که اکثریت این سیارک به گرد و غبار و شهاب سنگ های کوچک تبدیل می شود. بر اساس گزارشی از چهل و پنجمین کنفرانس علوم قمری و سیارهای در سال 2014، یک شهابسنگ با عرض 5 فوت (1.5 متر) که در کف دریاچه در آن نزدیکی افتاد، و همچنین قطعات کوچکتر، تنها چیزی بود که از این سیارک قیاقی ماند. .

بزرگترین دهانه های بجامنده از برخورد سیارک ها به یمین

یا این حال، دهانه برخوردی ثابت شده است بر روی سطح زمین می‌کند که برخی بر اساس پایگاه داده Earth Impact Database، از بین چنین سیارکهایی که فرود زمینی داشته اند، بیشتر در آمریکای شمالی (32%) و پس از آن اروپا (22%) و روسیه و آسیا (16%) به زمین برخورد کرده اند. کته بالب توجه به این است که از میان دهانه‌های برخوردی ۱۲۴ دهانه‌های مایل (کی ولوتر) شناسایی شده است. . . . . .

۱. بزرگترین دهانه برخوردی ر یمین ، دهانه وردفورت در آفریقای جنوبی ، ۹۹ مایل (کی ولومتر) چوداس که دهان تا حد زیادی فرسایش یافته است، اما بر اساس آنچه از لبه باقی مانده است، تخمین زده اند که قطر سیارکی که به آنجا برخورد کرده است 6 تا 9 مایل (10 تا 15 کیلومتر) بوده است. و او گفت: «نمی دانم از چه می گویی، نمی دانم از چه می گویی.

درولشگن به لایو ساینس گفت: «اگر یک شی بزرگتر از ۱ ولوتر [۰.۶ مایل]برای مقابله با آن، می‌توان ایجاد کند جهانی کرد. » چوداس گفت، بنابراین سیارکی که دهانه وردفورت را ایجاد کرد. . . . . .

۲. دهانه Chicxulub در شبه هره یوکاتان مکزیک از نظر اندازه مشابه نمونه آفریقای جنوبی است و ۱۱۲ مایل (کی ولومتر) عرض دارد، اما بر ا این دهانه توسط یک سیارک ۷.۵ مایلی (کی ولومتری) گ چه چه ض ض ض ض ض ض ض ض شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت شت این برخوردها به انقراض های ۷۵ درصدی از جمله های دایناسور غیر پرنده می شود. این ممکن است «شیاشیده‌ای» از سنگ و هاله را به فا فرستاد. چوداس می‌گوید، این سنگ و غبار پس از بازگشت به زمین، هله و احتمالاً قسمت اعظم سیاره را به آتش هده اند. این برخورد همچنین باثی ایجاد یك ابر گد و غباری فت كيره سالها جينرا در مقابل فتراف كه صاصي آنر د د د. چوداس می‌گوید، دایناسورهای پرندگانی که از برخورد جان سالم به در بردند، غیر ممکن است با مشکل مواجه شوند.

بزرگترین دهانه های بجامنده از برخورد سیارک ها به یمین

۳. سوضه بادبری در انتاریو کانادا، از نظر اندازه در رتبه سوم قرار دارد و مانند وردفورت، از قدیمی‌ترین دهانه‌های بر. Terra Nova د در ج یاید این یک سیارک نبوده که ضهوضه را ساخته است در ترکیبی ۶ بین ۹ا ۹ مایل قطر ، این شی فضایی حدود ۱. اکنون به دلیل فرسایش، دهانه تقریباً غیرقابل تشخیص است، اما صنعت معدن نیکل و در آنجا شکوفه شده است. سوداس گفت: «چیزی که آن‌ها واقعاً می‌کنند، قیاقی مانده سیارک‌ها است».

Impr Basic Database Earth Impact Database، از ۴۴ دهانه بزرگ روی زمین که از برخورد سنگ‌های فضایی تشکیل شده اند، ۳۹ از این برخو. تنها دهانه کارا کول در تاجیکستان است که از 5 میلیون سال پیش به یمین برخورد کرد. . . . . . اگر به ماه نگاه کنید، می‌بینید که دهانه‌های زیادی پوشیده شده است. اگر اقیانوس‌ها و فرسایش‌ها نبودند، زمین نیز به یمین شکل دیده می‌شد.» . . . . .

از: livescience

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما