تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده 24 میلیون دلار با پرداخت دستمزد برابر برنده شد

[ad_1]


اعضای تیم برنده جام جهانی زنان ایالات متحده در یک رژه نواری برای قهرمانان جام جهانی زنان در جولای 2019 در نیویورک شرکت می کنند.

یوهانس آیزل / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

یوهانس آیزل / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ


اعضای تیم برنده جام جهانی زنان ایالات متحده در یک رژه نواری برای قهرمانان جام جهانی زنان در جولای 2019 در نیویورک شرکت می کنند.

یوهانس آیزل / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده در طرح دعوی حقوقی برابر با حقوق برابر فدراسیون فوتبال ایالات متحده به یک توافق پیشنهادی دست یافته است.

هر دو طرف در یک نامه مشترک گفتند: “ما خوشحالیم که اعلام کنیم، مشروط به مذاکره در مورد یک توافقنامه جدید چانه زنی دسته جمعی، اختلاف دیرینه خود را بر سر دستمزد برابر حل کرده ایم و با افتخار در یک تعهد مشترک برای پیشبرد برابری در فوتبال خواهیم ایستاد.” بیانیه روز سه شنبه

به گزارش ESPN، US Soccer موافقت کرده است که مبلغ 22 میلیون دلاری را به عنوان دستمزد معوقه به بازیکنان بپردازد، که طبق پیشنهاد بازیکنان و تایید دادگاه توزیع خواهد شد. فدراسیون همچنین 2 میلیون دلار برای اهداف بازیکنان USWNT پس از دوران حرفه ای و تلاش های خیریه اختصاص خواهد داد که هر بازیکن می تواند حداکثر 50000 دلار درخواست کند.

فدراسیون همچنین قول داده است که در تمامی بازی های دوستانه و تورنمنت ها از جمله جام جهانی، دستمزد یکسانی را بین تیم های ملی بزرگسالان مردان و زنان در نظر بگیرد.

اما همانطور که احزاب در بیانیه خود خاطرنشان کردند “رسیدن به این روز آسان نبوده است.”

نحوه شروع دعوا

این اختلاف حقوقی طولانی به شکایت حقوق برابر فدرال برمی گردد که توسط پنج بازیکن برجسته تیم ملی زنان در سال 2016 ارائه شد. آنها گفتند که هر یک از اعضای تیم زنان هزاران دلار کمتر از مردان در تقریباً هر سطح از رقابت ها دستمزد دریافت کرده است. .

سپس بیست و هشت بازیکن در مارس 2019 از US Soccer شکایت کردند و مدعی شدند که بازیکنان زن علیرغم عملکرد برتر در زمین، به طور مداوم دستمزد کمتری نسبت به همتایان مرد خود دریافت می‌کنند.

این شکایت ماه ها پس از آن صورت گرفت که تیم فوتبال مردان ایالات متحده نتوانست به جام جهانی 2018 راه پیدا کند – و درست قبل از اینکه تیم زنان دومین تورنمنت متوالی خود را در سال 2019 قهرمان شود، با شعارهای جشن جمعیت “دستمزد برابر!”

در ماه مه 2020، یک قاضی فدرال ادعای زنان مبنی بر اینکه آنها برای کار مشابه حقوق کمتری دریافت می‌کردند را رد کرد – همراه با دیگر بخش‌های کلیدی دعوی، و با اشاره به تفاوت‌ها در ساختار قراردادهای زنان و مردان (که آنها به صورت جمعی با آن موافقت کرده بودند). چانه زنی). سایر جنبه‌های دعوی مربوط به شرایط کار در ماه دسامبر خارج از دادگاه حل و فصل شد.

چند تن از بازیکنان در ژوئیه 2021 درخواست تجدید نظر در مورد ادعای دستمزد برابر کردند و گفتند که قاضی به نرخ دستمزد و این واقعیت که زنان برای دریافت پاداش باید بیشتر از مردان برنده می‌شدند، توجه نکرده بود.

هنوز کاملاً نهایی نشده است

این توافق مشروط به تصویب یک توافقنامه جدید چانه زنی دسته جمعی توسط انجمن بازیکنان USWNT است. بازیکنان و فدراسیون تحت یک “یادداشت تفاهم” فعالیت می کنند که تا پایان ماه مارس ادامه دارد. ورزشکاران گزارش ها. دادگاه منطقه می‌تواند پس از تصویب توافق، تأیید نهایی توافق را برنامه‌ریزی کند.

طرفین می‌گویند: «بعد از اینکه طرفین توافقنامه حل و فصل را نهایی کردند، قصد دارند به دادگاه منطقه حل و فصل مشاوره بدهند، و سپس از این دادگاه تحت قانون فدرال رویه تجدیدنظر 12.1 تقاضای بازداشت محدود کنند تا دادگاه منطقه بتواند حل و فصل را بررسی کند.» در یک درخواست مشترک که روز سه شنبه در دادگاه تجدید نظر ایالات متحده برای حوزه نهم ارائه شد، گفت.

ESPN گزارش می دهد که مذاکرات حل و فصل در هفته های اخیر، پیش از جلسه برنامه ریزی شده در 7 مارس (که طرفین از دادگاه خواسته اند تا زمانی که توافقنامه حل و فصل نهایی را نهایی کنند، به تعویق بیفتد) شتاب گرفته است.

بازیکنان تاثیری ماندگار را پیش بینی می کنند

این توافق کمتر از بیش از 66 میلیون دلاری است که بازیکنان به دنبال دستمزد عقب افتاده بودند، اما همچنان یک پیروزی قابل توجه برای تیم است.

مگان راپینو، کاپیتان OL Reign مستقر در سیاتل و تیم ملی زنان، گفت: “ما احساس می کنیم که این یک برد بزرگ است – بدیهی است که مشروط به تصویب CBA – اما در هر چیزی که به جلو می رود، دستمزد برابر خواهد داشت.” ورزشکاران. “راستش یک جور سورئال است. احساس می‌کنم باید یک قدم به عقب برگردم. همه ما برای مدت طولانی در سنگر آن بوده‌ایم. فکر می‌کنم صادقانه بگویم حتی نمی‌فهمم این چقدر به یاد ماندنی است.”

در بیانیه خود، تیم و فدراسیون از میراث رهبران USWNT که کمک کردند تا این لحظه ممکن شود و همچنین کسانی که دنبال خواهند شد، تجلیل کردند.

آنها گفتند مشتاقانه منتظر ادامه همکاری برای “رشد فوتبال زنان و ارتقای فرصت ها برای دختران و زنان جوان در ایالات متحده و سراسر جهان هستند.”

نسخه ای از این داستان برای اولین بار در ظاهر شد را نسخه صبح وبلاگ زنده.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما