ثبت کننده باید خدماتی را برای اطلاع از تغییرات در هویت افراد ارائه دهد

[ad_1]

بر اساس تصمیم کمیسیون بین‌دولتی دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال موظف است خدماتی را در مرکز ملی تبادل داده‌ها ایجاد کند تا تغییرات هویتی را به ارائه‌دهندگان اطلاع دهد. این فرمان برای جلوگیری از فساد و مبارزه با کلاهبرداری پیچیده طراحی شده است.

بیست و ششمین نشست کمیسیون بین دولتی دولت الکترونیک با حضور دبیرکل مدیریت فناوری اطلاعات و نمایندگان ارائه دهندگان خدمات الکترونیک سراسر کشور در وزارت ارتباطات برگزار شد. بر اساس مصوبه این جلسه، سازمان ثبت احوال کشور به منظور پیشگیری از فساد و مبارزه با فساد در فهرست مشخصات اشخاص حقیقی ملیت ایرانی را به این خدمت محول کرده است.

بر این اساس سازمان ثبت احوال شهروندی موظف به راه اندازی مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اطلاع رسانی به ارائه دهندگان خدمات شده است.از تغییرات هویت فردی آگاه باشید. این دستگاه ها باید در همان روز ثبت تغییر مشخصات در پایگاه هویت ایرانیان، بدون اطلاع از تغییر اطلاعات یا اعتبار، از تغییر هویت مطلع شوند.

همچنین ارائه دهندگان خدمات الکترونیکی موظفند ارائه خدمات به افرادی را که اطلاعات شناسایی اولیه یا سبک زندگی آنها تغییر کرده است، متوقف کنند. بر این اساس، ایجاد خدمات توسط این دستگاه‌ها مستلزم استعلام و تأیید مجدد از طریق سازمان ثبت احوال در مرکز تبادل اطلاعات کشور است.

بر اساس این مصوبه، ارائه دهندگان نیز موظفند به محض اطلاع از تغییر هویت (کد ملی) جهت اصلاح و برقراری سرویس، مجدداً استعلام و تأیید کنند. همچنین مقرر شد سرویس انتشار کد ملی و تاریخ تغییر مشخص به صورت روزانه منتشر شود و سازمان‌های دولتی این اطلاعات را برای ارائه خدمات خود استعلام و بررسی کنند.

در این جلسه همچنین با امکان دسترسی به برخی از خدمات موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره) و انجمن ماه سرخ موافقت شد.

همچنین مقرر شد به منظور تسریع در ایجاد پنجره واحد و بانک اطلاعاتی مشترک بین سازمان های تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، دیتاشیت واحد و بانک اطلاعاتی عمومی توسط سازمان تامین اجتماعی ساماندهی شود. همکاری با سازمان های مالیاتی.

این جلسه اصول استاندارد مدیریت خدمات دولت الکترونیک را برای ارائه خدمات دولت الکترونیکی به تصویب رساند، کارآمد و چابک برای انجام آزمایشات دولت و اشخاص مرتبط.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما