روسیه برای خروج غیرنظامیان در دو بخش از اوکراین آتش‌بس پیشنهاد می‌کند

[ad_1]


پناهندگان، عمدتاً زنان دارای کودک، پس از فرار از اوکراین، در گذرگاه مرزی مدیکا، لهستان، شنبه، 5 مارس 2022، منتظر حمل و نقل هستند.

مارکوس شرایبر / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مارکوس شرایبر / AP


پناهندگان، عمدتاً زنان دارای کودک، پس از فرار از اوکراین، در گذرگاه مرزی مدیکا، لهستان، شنبه، 5 مارس 2022، منتظر حمل و نقل هستند.

مارکوس شرایبر / AP

کیو، اوکراین – رسانه دولتی روسیه گزارش داد که ارتش روسیه از روز شنبه آتش‌بس را در دو منطقه اوکراین رعایت خواهد کرد تا غیرنظامیان بتوانند از آنجا خارج شوند، اما هیچ تایید فوری از سوی اوکراین وجود ندارد. این اولین موفقیت در فرار غیرنظامیان از جنگ خواهد بود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که بر سر مسیرهای تخلیه با نیروهای اوکراینی به توافق رسیده است تا غیرنظامیان از ساعت 10 صبح به وقت مسکو بندر استراتژیک ماریوپول در جنوب شرقی و شهر شرقی ولنواخا را ترک کنند. بلافاصله از بیانیه مبهم مشخص نشد که مسیرها تا چه مدت باز خواهند ماند.

الکسی دانیلوف، رئیس شورای امنیت اوکراین، از روسیه خواسته بود تا کریدورهای بشردوستانه ایجاد کند تا کودکان، زنان و افراد مسن بتوانند از جنگ فرار کنند و این راهروها را “سوال شماره 1” نامید.

در حالی که نیروهای روسی به مناطق استراتژیک حمله می کنند، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ناتو را به دلیل امتناع از اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز کشورش مورد انتقاد قرار داد و هشدار داد که “همه افرادی که از این روز به بعد می میرند نیز به خاطر شما خواهند مرد.”

ناتو می گوید یک منطقه پرواز ممنوع می تواند جنگی گسترده در اروپا با روسیه مجهز به سلاح هسته ای ایجاد کند. اما از آنجایی که ایالات متحده و سایر اعضای ناتو برای کیف سلاح ارسال می کنند و بیش از 1 میلیون پناهجو در این قاره سرازیر می شوند، درگیری در حال حاضر به کشورهای بسیار فراتر از مرزهای اوکراین کشیده شده است.

روسیه به سرکوب گزارش‌های رسانه‌های مستقل درباره جنگ ادامه می‌دهد، فیسبوک و توییتر را نیز مسدود می‌کند و رسانه‌های بیشتری می‌گویند که کار خود را در داخل کشور متوقف می‌کنند.

و در هشداری درباره بحران گرسنگی که هنوز در راه است، برنامه جهانی غذای سازمان ملل می گوید میلیون ها نفر در داخل اوکراین، یک تامین کننده عمده گندم جهانی، «فورا» به کمک های غذایی نیاز خواهند داشت.

رئیس‌جمهور اوکراین قرار بود روز شنبه در یک تماس ویدئویی به سناتورهای آمریکایی اطلاع دهد، زیرا کنگره درخواست 10 میلیارد دلار بودجه اضطراری برای کمک‌های بشردوستانه و نیازهای امنیتی را بررسی می‌کند.

زلنسکی اواخر روز جمعه در یک سخنرانی تلخ و احساسی از ناتو به دلیل نبود منطقه پرواز ممنوع انتقاد کرد و گفت که با تشدید حملات هوایی روسیه، دستان روسیه را به طور کامل باز خواهد کرد. وی گفت: «ائتلاف به بمباران شهرها و روستاهای اوکراین چراغ سبز نشان داده است» و هشدار داد که «تاریخ اروپا این را برای همیشه به خاطر خواهد داشت».

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه احتمال ایجاد منطقه پرواز ممنوع را رد کرد و گفت که هواپیماهای ناتو باید هواپیماهای روسی را ساقط کنند.

زلنسکی در یک پیام ویدئویی جداگانه به معترضان ضد جنگ در چندین شهر اروپایی، به درخواست کمک ادامه داد. او گفت: «اگر ما بیفتیم، شما هم خواهید افتاد.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه نشستی علنی درباره وخامت اوضاع انسانی برگزار خواهد کرد. سازمان ملل تخمین می زند که 12 میلیون نفر در اوکراین و چهار میلیون نفر که در ماه های آینده به کشورهای همسایه گریخته اند به کمک های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

در حالی که ستون زرهی گسترده روسیه که پایتخت اوکراین را تهدید می کرد در خارج از کیف متوقف مانده بود، ارتش پوتین صدها حمله موشکی و توپخانه ای را به شهرها و سایر مکان ها در سراسر کشور انجام داده است.

نیروهای روسیه روز جمعه در حمله خود برای قطع دسترسی اوکراین به دریای سیاه و دریای آزوف پیشرفت قابل توجهی نداشتند که ضربه شدیدی به اقتصاد این کشور وارد می کرد. همچنین هیچ تغییری در شمال و شرق، جایی که تهاجم روسیه متوقف شده و با مقاومت شدید اوکراین روبرو شده است، رخ نداد.

الکسی آرستویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین، گفت که نبردها شامل حملات هوایی و توپخانه در شمال غرب کیف ادامه یافت و شهرهای شمال شرقی خارکف و اوختیرکا زیر آتش شدید قرار گرفتند.

او گفت که نیروهای اوکراینی همچنان شهر چرنیهیو در شمال و شهر جنوبی میکولایف را تحت کنترل دارند. او گفت که توپخانه اوکراین همچنین از بزرگترین شهر بندری اوکراین، اودسا، در برابر تلاش های مکرر کشتی های روسی دفاع کرد.

به گفته دولت اوکراین، بیش از 840 کودک در این جنگ زخمی و 28 کودک کشته شده اند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفت که در مجموع 331 غیرنظامی کشته شده اند، اما تعداد واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است.

ایستگاه مرکزی قطار کیف همچنان مملو از مردمی بود که ناامیدانه از پایتخت فرار می کردند. یک زن به نام Ksenia گفت: “مردم فقط می خواهند زندگی کنند.”

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما