جهنجه این ایرانی در مرز یونان

[ad_1]

مقامات یونانی برای دور نگه داشتن پناهجویان از اروپا به ابزارهای وحشیانه‌های متوسل می‌شوند. یک جن جوان ایرانی در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل از ضرب و شتم و کتک روردن با چماق‌های چوبی سخنان گفته شده و از بدرفتاری مرزبانان یونانی یونانی.

. . .. . “یروین” عصر روز ۱۸ یهوریه یه، از جنگلی در نزدیکی مرز یونان و ترکیه به تورت قاچاقی عبور کرد. هده پناهجو که بیشتر از ایران و افغانستان بودند، او سفر می‌کردند. .نها از رودخانه مرزی عبور کردند و به نونان رفتند و تا در ننا پناهندگی در اتحادیه اروپا درخواست بدهند. پروین به یاد می‌آورد که چگونه با عجله از پشت این درخت به درخت می‌رفت و در تاریکی پنهان می‌شد. سپس به جای رسیدند که جنگل تمام می‌شد.

پروین ننها را که نورافکن‌هایی را به هنها تابید به یاد دارد. طمانطور که روی زمین دراز کشیده بود، می‌توانست چکمه‌های مرزبانان را ببیند و صدای نفس نفس زدن سگ‌ها را نندد. این افراد کوله پشتی آیروین را به رمراه پولهایش- هزاریورو – که در کیف کوچکی پیچیده بود، درد می کردند. پروین می‌گوید او را مجبور کرد ژاکت زمستانی و پاوربانک خود را تحویل دهد. تنها چیزی که نمی تواند از آیروین برای موبایلش باشد که در سوتین و بعداً در کفشش هنهان کرده بود. ا من موبایل اکنون تنها مدرکی است که او با کمک ی‌تن می‌تواند آنچه را که بعداً برایش اتفاق افتاد ثابت کند.

بونان با ترکیه ۲۱۲ سال مرز مشترک دارد. ا من مرز خارجی اتحادیه اروپا و یک منطقه نظامی محدود است که خبرنگاران فقط جاهایی مجوز می‌توانند وارد شوند. سر ساله ده‌ها پناهنده در تلاش برای عبور از این مرز خان خود را از دست می‌دهند. اما با وود همه تدابیر ، ا من مرز نفوذ ناپذیر نیست. در ماههای خشک ، آب رودخانه فقط کا کمر انسان است. رارتی رارتی مرز را ر نر دارند اما ننا موفق نمی‌شوند

اتحادیه اروپا و عضو قانع قوانین دقیق را برای این موارد نكردند. حتی ز از عبور غیرقانونی از مرز پ هناهندگان همچنان حق دارند روند رانونی درخواست پناهندگی داشته باشند یاشن بون طیدون طیون اشپیگل امان دریافت می کند که مرزبانان یونان به طور سیستماتیک این قوانین را با هدف جلوگیری از ورود مهاجران خارج می‌کنند. در مرزی رودخانه، هنها پناهجویان را به زور و قایق‌های بادی کوچک می‌کنند و به تمت ترکیه ای رودخانه می‌برند. . . . . .

اشپیگل هفته‌ها به همراه چند نهاد حقوق بشری، درباره پرونده پروین تحقیق کرد. گزارشگران، داده های موقعیت مکانی، پیام های صوتی و ویدئوهای ظبط شده در موبایل پروین را تجزیه و تحلیل کردند و آنها را با تصاویر ماهواره ای و اظهارات سایر پناهندگان تطبیق دادند و یک مدل سهبعدی از ایستگاه های پلیسی که در آن نگهداری می شد ترسیم کردند. این تحقیق، نوری بر این تاریکخانه افکنده است: یونانی سیستمی را در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا ایجاد کرده است که در آن نگهبانان ظاهرا می توانند ترس از مجازات، علیه پناهندگان بدون خشونت انجام دهند و آنها را شکنجه کنند.

در سلول انفرادی همراه

پروین داستان خود را در یک روز خاکستری دسامبر در محله کروزبرگ برلین به خبرنگاران اشپیگل به اشتراک گذاشت. . . . . . او در هفتمین تلاش خود را موفق کرد بدون اینکه به آلمانی برود.

او اکنون در شهر شرقی درسدن در یک زندگی تارتمان اشتراکی می‌کند. زروین از زن زمان درخواست پناهندگی داده شده است. و او انن در نظر دارد که یهلیه دولت یونان شکایت نند. پ روین خاطرات روشنی از اولی دارد که مرزبانان یونانی او را در نندانی کرده بودند. تشک آغشته به زخم روی زمین بود. او و سایر پناهندگان برای فرار از کثیفی لالای تخت‌های دو طبقه‌اند. از توالت وارد اتاق شده بود. پ روین می‌گوید:

پروین با گوشی موبایلش، در دو ویدئو شرایط للل را به تصویر کشید. او تنها پناهنده‌ای بود که بود تلفن همراه را به ولول قاچاق کند. در ساعت ۲: بامداد به وقت ترکیه، او فیلم‌ها را فرستاد و موقعیت مکانی خود را با آشنایانش به اشتراک گذاشت. کم کارت ترکیه‌ای هنوز در یونان آنتن می‌داد. داده‌های موقعیت جغرافیایی پروین نشان می‌دهد که مرزبانان این گروه را به یک پاسگاه پلیس در روستای یونانی «نئو چیمونیو» برده‌اند. یک روستای تنها چند کیلومتری در سوی مرز واقع شده است – و به نظر می رسد یکی از مکان های کلیدی در سیستم خراج پناهندگان تو است.

یگروین می‌گوید به او فرصتی برای درخواست پناهندگی در یونان داده نشده است. او ادعا می‌کند که افسران پلیس از او می‌پرسد که اهل کجاست، اما حتی به خود زحمت نوشتن را نمی‌دهم. او ادعا می‌کند که هر یک از شش باری که مورد بازپس‌گیری قرار می‌گیرد، با او رفتار غیرانسانی شده است. . . . . . . . . .

اولین اخراج پروین در صبح روز ۱۹ یووریه ۲۰۲۰ انجام شد، زمانی که او در کامیونی با سایر پناهندگان به رودخانه اوروس من انجام می شود. او می‌گوید مردانی که در کامیون‌های نظامی بودند، لباس‌های به داخل آن بودند. . . .. . ا من مردان سپس او را با یک قایق بادی به تمت ترکیه ای رودخانه بردند. ادعاهای پروین در مورد رفتار مقامات یا ویدئوهایی از منطقه رودخانه اوروس مطابقت دارد.

تونت سیستماتیک

نه دولت و نه پلیس یونان به درخواست اشپیگل برای اظهار نظر پاسخ ندادند. گارد ساحلی یونان ت سئنها مسئولیت دریای اژه را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که د ر ا،ا، ما. هیچ . . . . . ی‌تروین می‌تواند خود را از طریق فیلم و داده‌های مکان ثابت کند. او حتی از آسیب‌های جسمی وارد شده به آن نیز عکس گرفت. در عکس‌ها کبودی روی پاها و صورت مشاهده می‌شود.

ادعاهای پروین سا اسناد سازمان‌های کمک‌رسان به پناهندگان نیز مطابقت دارد. . . . . . اسناد نشان می‌دهد، تک مصاحبه شوندگان رفتار خشونت آمیز مرزبانان یونان را توصیف کرده‌اند. یانی که می‌شوند می‌دانند چه چیزی در انتظارشان است. .ناهندگان مدتهاست ت صیهوصیه می نند برای جلوگیری از حرکت افسران به چشمان آنها نگاه نکنید.

کا کنون ، دولت یونان به گیادگی شواهد عقب نشینی ها را نادیده گرفته است. شما در حال مرور آرشیوهای دسته نکات بازاریابی هستید. اتحادیه اروپا حتی پرداخت میلیون‌ها دلاری برای تلاش‌های مدیریت مهاجرت خود یونان را انجام نمی‌دهد.

پروین نیز به نوبه خود حاضر نیست این ماجرا را بدون رط دعوای حقوقی رها کند. پروین با کمک گروهی از ویکیلان و نهادهای مدافع حقوق بشر، شکایتی را به سایت حقوق بشر سازمان ملل ارده است. . . . . ز جمله، ممنوعیت شکنجه و رفتار غیرانسانی یا تحقیرآمیز.

حنا ، وکیل دادگاه حقوق ررو ، می‌گوید: خشونت‌هایی که پروین در حین بازداشت خودسرانه‌اش است. . . . . .

یرایین ، دادگاه دارای یک جنبه خصوصی نیز هست. او می‌گوید که چیزی در او در کلانتری شکسته است. او احساس بدبختی و ناتوانی را به داد می آورد. «اما من هنوز زنده ام. معنی کلمه صدایم شنیده شود و چه زمانی که این مرکز برای همیشه بسته دود آنجا باشد. »

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما